41 615 lukukertaa ·
31 vastausta
42k lukukertaa
31 vastausta
Rappauslaasti A, B tai C
Kiitos viesteistäsi, aion aloittaa portaikkoni tässä vevkanissa ja se näyttää suunnilleen yhtä kamalalta kuin sinun teki 😃slothy sanoi:
Tuliko sinulta mitään kiillottamista, miten se meni, opitko jotain?
Kyllä, paljon oppeja! Voi että, olen täysin unohtanut palata asiaan ja kiittää niitä jotka auttoivat. Palaan myöhemmin tarkkojen tuotteiden kanssa, mutta tein näin.M Michel.t sanoi:
Ensin hakkasin kaiken rappauksen pois kunnolla. Tein tämän liioitellen ja tuskin mitään rappausta jäi seinään, mutta se teki siitä helpompaa. Harjasin kunnolla teräsharjalla. Nyrkin kokoinen reikä korjasin Bilteman korjausmassalla (yksi kilon pussi, kovettuu todella nopeasti, joten täytyy olla valmis toimimaan nopeasti).
Sitten olin ostanut Bauhausista massaa, joka oli jonkinlainen yhdistelmä, että sillä pystyi ensin slammaamaan (kuten piimää, ehkä vieläkin löysempää), ja sitten lisäämään massaa.
Silloin sekoitin sitä paksummaksi ja heitin sen backhand-tyylillä seinään kuten olen nähnyt Youtubessa. Kaiken kaikkiaan se meni hyvin, mutta luulen että massa oli liian kovaa (liian vähän vettä) ja kerros oli liian paksu (yli sentin, ehkä kaksi tai jopa enemmän). Yksi osa irtosi seinästä kuin keitetyn makkaran kuori. Leikkasin sen ja enemmän pois ja jatkoin. Tässä mietin, olisiko yksinkertainen verkko voinut auttaa ja estää tekemästä seuraavaa sekoitusta. Kun olin antanut sen kuivua hetken, kokeilin laastinvetoa, mutta huomasin, että se irtosi enemmän kuin olin tyytyväinen, joten kokeilin käyttää märkää harjaa. Se oli ihan ok.
Kun se oli kovettunut muutaman päivän, sekoitin samaa massaa mutta löysempänä ja kokeilin heittää uudelleen. Se meni hyvin, mutta olin luultavasti tehnyt siitä liian löysää. Täytin siellä missä se irtosi ja tasoitin vähän. Odotin hieman pidempään ennen kuin käytin laastinvetoa, mutta sitten olin odottanut liian kauan ja se oli kovaa kuin kivi.
Koska se oli nyt melko karkeaa ja rumaa, ostin ohuempiarakeista rappausmassaa. Tämä meni paremmin.
Sitten tämä täytyy kovettua parin kuukauden ajan ennen kuin voi maalata, joten en ole vasta hiljattain maalannut. Yritin saada Byggmaxia mittaamaan rappauksen värin näytteestä, mutta heillä ei ollut sellaista konetta. Bilteman sokkelimaali on tummanharmaa mutta hieman kellertävä, joten se on liian lämmin. Ostin mustan ja valkoisen ja sekoitin erillisessä astiassa, kunnes se oli suunnilleen oikea. Koska kyseessä oli omaa seinää, sen ei tarvinnut olla täsmälleen oikea. Käytin Bilteman primeria, mutta en tiedä oliko se tarpeellista.
Maalasin ensin leveällä siveltimellä. Tarvittiin kaksi kerrosta peittoa varten, mutta siitä tuli laikukasta. Sitten otin telan ja kävin kaiken läpi, ja sen jälkeen se oli hyvä.
Yksi oppi yllä mainitun lisäksi on, että hittolainen kuinka sotkuista se on. Sekä sekoittaminen (käytin sekoitussauvaa ruuvinvääntimessä ja sekoitin 90L astiassa Biltemalta) että työskentely sen kanssa. Nyt minulla on lattiassa ja portaissa vähän rumia kalkkimaisia jäänteitä, jotka ovat tiukasti kiinni. Mutta, toinen päivä sen kanssa. Palaan kuvien kanssa.
Klikkaa tästä vastataksesi