Jag ska putsa en "förrådsbunker" som har 17 kvm, där ytan är av en grövre betong. Jag vet att det finns ett speciellt namn på betongen men jag kommer inte på det just nu. Jag är i tankebanorna att putsa 10mm (då ytan är rätt ojämn) och har följt en uträkning jag inte är bekant med, och jag tänkte använda denna säcken från byggmax. Alternativt är att använda Fasadbruk från beijers eller att köra på putsbruk, även den från beijers. Jag använde mig av en formel som en användare tipsade om tidigare i liknande tråd, och kom fram till följande:

jag har räknat ut att jag behöver 13 säckar för 17 kvm med 10 mm lager puts, vad säger ni?

Osta enemmän kuin luulet tarvitsevasi ja palauta se, mitä jää yli. Tulee aina vähän hävikkiä, kun puhdistaa..

lajsiiwan sanoi:
Osta enemmän kuin luulet tarvitsevasi ja palauta mitä jää yli. Aina tulee jonkin verran hukkaa kun putsaa..
Materiaali, josta bunkkeri on tehty, on karkea valu betoni, mitä kannattaa käyttää kipsina siinä tapauksessa? ja mitä pohjamaalia pitäisi käyttää?

Kyllä, käytä sitä byggmaxista! Ei tarvitse pohjustusta, mutta roiskuta vähän vettä siihen kohtaan, jota aiot rappata, jotta seinä ei ime vettä niin nopeasti rappauksesta.

Nyt se riippuu kyllä siitä, kuinka taitava on (minä olen amatööri, mutta olen kuitenkin putsannut pari sataa neliötä eri lajikkeita urani aikana). Piti putsata osa vanhempieni tallin sokkelista, eikä se ollut lainkaan erityisen hauskaa. Betoni oli erittäin sileää muottivanerin jälkeen, ja lattia oli valettu melko vahvalla betonilla, pojat jotka toimittivat sanoivat jotain tyyliin "Ahaa, kunnon silta-betonia sen pitää olla myös", jotta se kestäisi kunnolla kulutusta tallissa.

Tulos oli, että siitä tuli melkein kuin putsausta lasilevylle, kokeilin primata osan, mutta siitä tuli melkein vielä pahempaa, se ei imeytynyt lainkaan ja laasti oli hyvin vaikea kiinnittyä kiiltävälle pinnalle. Siitä lähtien olen ollut hieman varovainen kastelun ja primauksen kanssa, kun putsaan betonia, etenkin jos betoni on suhteellisen uutta/korkealaatuista.

tämä pinta on karkeasti epätasainen, ja ei todellakaan mitään brobetonia :) mutta bunkkeri on valettu 1997, ja on ollut alttiina kaikelle sään vaikutukselle siitä lähtien. Voiko se olla vaikuttanut betoniin jollain tavalla, johon minun täytyy kiinnittää huomiota?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.