Pahoillani jos tämä tuottaa pettymystä, mutta muut projektit menivät edelle 😂 Isän ruma verstas, jonka oven voi sulkea, jäi suunnitteluneuvoston prioriteettilistan hännille.
Tärkeä elämän oppitunti on, että seuraavalla kerralla kun ostamme talon, aloitan verstaalla ja autotallilla ja kaikella sellaisella, mikä tekee muusta työstä miellyttävämpää, mutta mikä ei muita kiinnosta 😁
Nyt olen juuri lukenut koko ketjun läpi, etkä ole kiillottanut mitään?
Skandaali siinä tapauksessa.
Ei ilmene, pilailitko vai et (puuttuu emojit)...? 🤔
Jos olet vakavissasi, voi olla niin, että TS:llä on elämä. Joskus avataan ketju saadakseen tietoa mahdollisuuksista ennen projektin aloittamista, kutsua sitä skandaaliksi tuntuu hieman liioitellulta. Meitä on monia, jotka voivat hyötyä tästä ketjusta riippumatta siitä, onko TS kiillottanut mitään vai ei.
– Juuri mitä forum on tarkoitettu! 😀👌
Ei käy ilmi, vitsailetko vai et (puuttuu emojeja)...? 🤔
Jos olet vakavissasi, TS:llä voi olla elämä. Joskus aloitetaan ketju selvittääkseen mahdollisuuksia ennen kuin aloitetaan projekti, skandaaliksi kutsuminen tuntuu hieman liioittelulta. Monet meistä voivat hyötyä tästä ketjusta riippumatta siitä, onko TS kiillottanut jotain vai ei.
– Juuri tätä varten foorumi on! 😀👌
Siitä oli kulunut muutama vuosi, joten se ei ollut vitsi.
Se oli henkilökohtainen mielipiteeni.
Voin kuitenkin myöntää, että mielipiteeni oli hieman liioiteltu 😉.
Nyt olen juuri lukenut koko ketjun läpi, etkä ole puhdistanut mitään?.
Skandaali siinä tapauksessa.
Ei mutta olen samaa mieltä....se on niin suuri skandaali että sinun täytyy kyllä tulla yli ja ratkaista se, sillä näin emme voi sitä jättää! Mutta lepää ensin vähän, olethan kuitenkin taistellut läpi 20 viestiä.
Joten minäkin löysin tämän ketjun tietystä syystä . Ulkona olevan kellarin portaat ovat huonossa kunnossa. Luultavasti paljon kosteutta, koska se on maan alla ja kattojen viemäröinti saattaa tiputtaa vähän jätevettä.
Ajatukseni on:
jatkaa kaiken irtonaisen rappauksen poistamista ja hiukan lisää, sitten hioa jäljellä olevien reunoja kulmahiomakoneella, jotta se tarttuisi paremmin.
Sitten slammaus pohjustuslaastilla A aka M10.
Sen jälkeen pinnoitus/täyttö muurauslaastilla B.
lopuksi joko tyyppi rappauslaasti C, tai jättää se pois ja maalata sokkelimaalilla muurauslaastin päälle. Tämä porras ei ole suoraan etusijalla.
Mitä mieltä olette tästä? Kuulostaako järkevältä? Talo sokkeli on kunnossa. Talo on vuodelta 1951, mutta kellarin portaat rakennettiin 70-luvulla, kun kellarigaraasi muutettiin, no, kellariksi.
Olen yrittänyt ymmärtää, miten tämä toimii, ja olen tähän asti päässyt tähän pisteeseen. Tavallaan, muuraus-/pinnoitus-/rappaus-laastit ovat pohjimmiltaan samaa asiaa, mutta hieman erilaisia, koska niillä on erilaiset tarkoitukset. Pohjustuslaasti varmistaa paremman tartunnan seuraaville kerroksille, erityisesti siten, että alusta imee tasaisesti (muuten saumat esimerkiksi näkyvät myöhemmin läpi). Luokka A/B/C määrittää lujuusasteen, jossa A on vahvin ja C heikoin. Menet vahvimmasta sisimmästä heikompaan ulompaan. Vahva ei ole yleisesti ottaen paras, vaan siinä on myös suurempi riski halkeiluun.
Ehkä nämä tuotteet olisivat sopivia? Molemmat ovat alhaisesti emäksisiä, mikä jos ymmärrän oikein, on parempi yleisesti (jos tarvitaan, niin se on vaatimus. Jos ei tarvita, niin se ei ole haitta ainakaan). Vaikuttaa siltä, että kellariraput ovat rakennettu kevytbetonilohkoista, mutta minulla ei ole valmistajan tietolehteä 70-luvulta, joten en tiedä, vaaditaanko _alhaisempaa emäksisyyttä_...
Olin ajanut weber 132, ulkoseinälaasti b.
Esikasteltu ja pohjustettu löysällä 132.
Levitetty vähintään 2 kertaa 132:lla, ja pinnoitettu ohuelti weber 133.
Kauniin ulkonäön vuoksi.
Olisin käyttänyt weber 132, ulkolaastia b.
Esikostutin ja pohjustin laimealla 132.
Levittänyt vähintään 2 kertaa 132:lla ja pinnoittanut ohuesti weber 133.
Antaa hienon ulkonäön.
Ne tuntuvat olevan hieman vaikeampia minun saada käsiini. Onko se siksi, että linkittämääni tuotteet ovat vääriä/sopimattomia vai koska weber on parempi tai sinulle tutumpi? Bauhaus on kuitenkin aina helppo, niitä löytyy kaikkialta... Kiitos panoksestasi!