T Thomas_Blekinge sanoi:
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta miksi et rakenna paikallisten perinteiden mukaisesti?
Hieman kodikkaampaa ja koska voin tehdä lähes kaikki rakennustyöt itse, tulee siitä huomattavasti halvempaa.

Lisäksi maatalousalueille saa rakentaa puutaloja ilman rakennuslupaa, täällä on erittäin vaikeaa saada rakennuslupaa maatalousmaalle.

Joten, nyt on seuraava huoli ilmestynyt minulle tämän rakennusprojektin kanssa. Ehkä teillä on ehdotuksia.

Sen sijaan että olisivat toimittaneet vaneria, he toimittivat 3mm MDF:ää eikä heitä kiinnosta ymmärtää eroa ja kieltäytyvät ottamasta materiaalia takaisin. Onko mitään keinoa käyttää MDF:ää tuulensuojana ennen julkisivua? Muuten vaihtoehtoni ovat markduk tai jokin nimeltä jumbomousse rullassa. Eli matalatiheyksinen suljetun solun polyetyleeni.

Rakentajat täällä sanovat, että MDF ulkona ei ole ongelma, sillä heillä sataa enintään 45 päivää vuodessa ja molemmat puolet ovat kiiltäviä ja vaha. Mitä mieltä olette? Sen pitäisi olla "terve" talo ainakin 2 vuotta.

Onko olemassa 3 mm MDF:ää? Senhän täytyy olla pirun haurasta.
Mitä tarkoitat terveellä talolla 2 vuoden ajan? Pitäisikö sen sitten lahota?
En vieläkään ymmärrä, miksi rakennat puusta. Kirjoitat, että voit silloin tehdä melkein kaiken itse, mutta nyt sinulla on kuitenkin rakentajia.

A
3mm MDF kuulostaa tavalliselta boardilta a.k.a Masonite.

T Thomas_Blekinge sanoi:
En ymmärrä vieläkään, miksi rakennat puusta
Vastaus löytyy aiemmin ketjusta..
Se liittyy rakennuslupaan.

Etkö voi näyttää muutamia kuvia prosessin aikana?

Jos MDF on puupaneelin sisäpuolella, sen käyttämisessä ei pitäisi olla ongelmaa. Sillä on luultavasti suunnilleen samat ominaisuudet kuin masoniitilla. Vältä diffusionkestäviä materiaaleja.

T Thomas_Blekinge sanoi:
Onko olemassa 3 mm MDF:ää ylipäätään? Tämän täytyy olla todella haurasta.
Mitä tarkoitat "terveellä talolla" 2 vuoden ajan? Saako se sitten lahota?
En vieläkään ymmärrä, miksi rakennat puusta. Kirjoitat, että voit tehdä lähes kaiken itse, mutta nyt sinulla on kuitenkin rakentajia.
Minulla ei ole rakentajia täällä. Täällä on rakentajia, jotka suorittavat tiettyjä puukonstruktiotöitä ja tulevat ohikulkiessaan keskustelemaan kanssani.

N Napster sanoi:
Voisitko näyttää muutamia kuvia prosessin aikana?
Kyllä voin tehdä niin, olisi mukavaa saada mielipiteenne rakennelmasta.

J justusandersson sanoi:
Jos MDF sijaitsee puupaneelin sisäpuolella, sen käyttö ei todennäköisesti ole ongelma. Sillä on todennäköisesti samankaltaisia ominaisuuksia kuin kovalevyllä. Vältä diffuusiotiiviitä materiaaleja.
Kiitos avusta

T Thomas_Blekinge sanoi:
Mitä tarkoitat terveellä talolla 2 vuoden ajan? Pitäisikö sen mädäntyä sitten?
Että sen pitäisi selvitä 24 kuukautta kerrallaan, niin sanotusti. Joten 2 - 3 vuoden välein tehdään vähän tarkastuksia siellä täällä talossa, jotta se pysyy terveenä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.