7 357 lukukertaa ·
71 vastausta
7k lukukertaa
71 vastausta
Rakentaminen ulkomailla
3mm vaneria löytyy täältä, mutta masoniittia ei ole. Silloin minulla ei olisi tätä ongelmaa, koska aikaisemmin Ruotsissa käytettiin masoniittilevyjä ennen ulkoverhousta. Mutta alan säännöt muuttuvat koko ajan, joten en ehkä ole täysin ajan tasalla uusien sääntöjen kanssa Puurakentamisessa.H hul sanoi:
Minulla on sukulainen, joka parhaillaan rakentaa taloa puusta Tunisiassa, joka on naapurimaa, ja siellä he näyttävät kohtaavan saman ongelman materiaalin saatavuuden ja epätavallisten puukokojen kanssa, joten hän päätti tuoda kaiken suoraan Ruotsista.
Mutta hän rakentaa ilman tuulensuojapaperia ja muovia seuraavasti ulkoa sisäänpäin:
Ulkopaneeli pystysuorassa
Rimalauta 45mm × 70mm tippanokalla
Tuuletusrima 20mm × 45mm
Vanerilevy
Eristys Rockwool kraftilla
Rimalauta 45mm × 45mm
Kaksoisvanerilevyt
OSB 10mm
Kipsi 12mm
Mutta hän rakentaa ilman tuulensuojapaperia ja muovia seuraavasti ulkoa sisäänpäin:
Ulkopaneeli pystysuorassa
Rimalauta 45mm × 70mm tippanokalla
Tuuletusrima 20mm × 45mm
Vanerilevy
Eristys Rockwool kraftilla
Rimalauta 45mm × 45mm
Kaksoisvanerilevyt
OSB 10mm
Kipsi 12mm
Aseta pari välikettä vanerin ja naulariman väliin saadaksesi hieman ilmanvaihtoa. Silloin paneeli jäähtyy ilmavirtausten avulla lämpiminä, aurinkoisina päivinä.K Killerbee sanoi:
Ymmärrän. Minulla ei kuitenkaan tällä hetkellä ole tarpeeksi rimat kummastakaan suunnasta. Joten vaihtoehtoina on joko käyttää etäisyysklossia tai jättää 1 - 2 cm väli kattorimojen väliin. Tai tilata lisää puutavaraa pelkästään rimat varten, mikä viivästyttää rakennusaikaa 60 päivällä.
no sitten tekisin kuvion mukaan. mikälä sinulla on sassadi tyyppi, lockpanel jne.?K Killerbee sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 12 224 viestiä
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta miksi et rakenna kuten paikalliset perinteet?
