H hul sanoi:
3mm vaneri mitä ne on? ajatteletko masoniittia?

sitten 40mm koolinki ei riitä, tarvitset myös rimoituksen saadaksesi hyväksytyn tuuletuksen
3mm vaneria löytyy täältä, mutta masoniittia ei ole. Silloin minulla ei olisi tätä ongelmaa, koska aikaisemmin Ruotsissa käytettiin masoniittilevyjä ennen ulkoverhousta. Mutta alan säännöt muuttuvat koko ajan, joten en ehkä ole täysin ajan tasalla uusien sääntöjen kanssa Puurakentamisessa.
 
J justusandersson sanoi:
Kuulostaa jännittävältä projektilta. Millainen yhteys sinulla on Marokkoon?
Minulla ei ole erityistä yhteyttä Marokkoon, paitsi että olen nyt muuttanut sinne, koska ilmasto on suotuisampi nivelilleni.
 
Minulla on sukulainen, joka parhaillaan rakentaa taloa puusta Tunisiassa, joka on naapurimaa, ja siellä he näyttävät kohtaavan saman ongelman materiaalin saatavuuden ja epätavallisten puukokojen kanssa, joten hän päätti tuoda kaiken suoraan Ruotsista.

Mutta hän rakentaa ilman tuulensuojapaperia ja muovia seuraavasti ulkoa sisäänpäin:
Ulkopaneeli pystysuorassa
Rimalauta 45mm × 70mm tippanokalla
Tuuletusrima 20mm × 45mm
Vanerilevy
Eristys Rockwool kraftilla
Rimalauta 45mm × 45mm
Kaksoisvanerilevyt
OSB 10mm
Kipsi 12mm
 
Hän suositteli, että kun en käytä tuota Ventilationsregel-ulkopuolella, voin siirtää joka toisen naulalistan muutaman cm päästä, jotta siellä on ilmankierto tila.
Mitä mieltä olette?
 
P
K Killerbee sanoi:
40mm Naularima tuuletukseen
3mm vaneri
150mm rockwool eristys
3mm vaneri
50mm Naularima tuuletukseen
50mm rockwool eristys
12mm Rakennuslevy osb:n tapainen
12mm Kipsi / Puupaneeli
Aseta pari välikettä vanerin ja naulariman väliin saadaksesi hieman ilmanvaihtoa. Silloin paneeli jäähtyy ilmavirtausten avulla lämpiminä, aurinkoisina päivinä.
 
Rakennusmateriaali täällä on yhtä kuin nolla. Joten etäisyyskiilat täytyy tehdä itse. Onko sinulla mitään ideoita mittojen ja materiaalin suhteen?
 
Mitä mieltä olette tästä tavasta etäisyyspalojen sijaan tuuletukseen julkisivun alle -katso kuva
 
  • Fasadin ilmanvaihto ilman välikappaleita, nuolia osoittamassa ilmavirtaa puupaneelin takana.
P
Joitakin vanereita pitäisi riittää. 6 tai 9mm.
 
H
K Killerbee sanoi:
Mitä mieltä olette tästä menetelmästä etäisyyskiilojen sijaan tuuletukseen julkisivun alla - katso kuva
Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan Ruotsin ilmastossa ne eivät ole riittäviä.
Täysimittaisissa testeissä rima- ja naularimat ovat osoittautuneet ylivoimaisiksi.
 
Ymmärrän. Minulla ei kuitenkaan tällä hetkellä ole tarpeeksi rimat kummastakaan suunnasta. Joten vaihtoehtoina on joko käyttää etäisyysklossia tai jättää 1 - 2 cm väli kattorimojen väliin. Tai tilata lisää puutavaraa pelkästään rimat varten, mikä viivästyttää rakennusaikaa 60 päivällä.
 
Pitäisikö minun teipata vanerilevyjen saumat eristysnauhalla vai jättää ne sellaisiksi mielestänne? Anteeksi kaikki kysymykset, mutta tämä on ensimmäinen rakennusyritykseni tässä ilmastossa.
 
H
K Killerbee sanoi:
Ymmärrän. Minulla ei kuitenkaan ole tällä hetkellä tarpeeksi lisiä molempiin suuntiin. Joten valintani ovat joko etäisyyskappaleet tai jättää 1 - 2 cm rako naulauslatojen väliin. Tai tilata lisää puutavaraa pelkästään ruoteille, mikä viivästyttäisi rakennusaikaa 60 päivää.
no sitten tekisin kuvion mukaan. mikälä sinulla on sassadi tyyppi, lockpanel jne.?
 
Pystyverhoilu korkkilistoilla
 
H
K Killerbee sanoi:
Pysty paneeli lakka-akkunoilla
ne ovat erittäin hyviä tuuletukseen.
silloin lakka-akkunoiden kautta syntyy sisäänrakennettu tuuletus, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

olisin tehnyt kuvasi mukaan, jos minulla olisi myös lakka-akkunat, saat silloin ylimääräisen varmuuden.
 
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta miksi et rakenna kuten paikalliset perinteet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.