Todella reilut ilmaraot Ruotsin olosuhteisiin, mutta se ei ole varmasti haitaksi.
 
H
K Killerbee sanoi:
Ei, för att hålla isoleringen på plats. Tänkte en likvärdigt bra på insidan men billigare än plywood inne. Just nu ser väggplanen ut såhär utifrån och in"
Stående panel
40mm Spikläkt för luftcirkulation
3mm plywood
150mm rockwool isolering
3mm plywood
50mm Spikläkt för luftcirkulation
50mm rockwool isolering
12mm Rakennuslevy liknande osb
12mm Kipsi / Puupaneeli
3mm plywood mitä se on? är de masonit du tänker på?

sedan räcker de inte med 40mm spikläkt du behöver även ströläst för att få godkänd ventilation
 
H
J justusandersson sanoi:
Erittäin kunnolliset ilmarakoja Ruotsin olosuhteisiin, mutta se ei ole varmaankaan haittapuoli.
eihän siinä tule ollenkaan ilmarakoja kuten hän on ajatellut rakenteen
 
Puun valikoima ei ole kovin suuri täällä Pohjois-Afrikassa. Joten on ollut pakko halkaista itse suurin osa.
Joten siitä tuli 40mm x 40mm ilmarakoon.
Seinäpalkit ovat 150mm x 55mm yhdistettynä 120mm ranskalaisella galvanisoidulla ruuvilla.
 
Horisontaalisessa ruoteessa saa olla siirtyneitä "släpp", muuten ei tule ilmanvaihtoa
 
H
J justusandersson sanoi:
Voi käyttää siirtyneitä "släpp" vaakalaudoituksessa, muuten ei tule mitään ilmanvaihtoa
jo minä tiedän, mutta se on liian vähän.
se ratkaisu, jonka mainitset, on käytännössä yhtä kuin ei ilmanvaihtoa lainkaan.

tästä alueesta on olemassa paljon tutkimuksia ja selvityksiä, luimme paljon tästä kun opiskelin.
täytyy olla kaksinkertainen, jotta saadaan täysipainoinen ilmanvaihto, kaikki testit osoittivat sen.

suurin osa valmistajista suosittelee tätä nyt.
 
Olet varmasti oikeassa, mutta se riippuu myös siitä, mihin on tarkoitus tuulettaa. Ruotsissa tänään on paljon kyse siitä, että kompensoidaan diffuusio tiiviiden värien aiheuttamia ongelmia, ja käytetään puutavaraa, joka ei ole kuivaa. Kuvittelen, että olosuhteet Marokossa ovat hieman erilaisia. Mutta en tiedä sitä. Mielestäni KillerBee:n pitäisi tarkistaa naapureidensa rakennustapa.
 
Hehe minun "naapureideni" rakennustapa on tiilitalo feikkilaudalla ja ilman minkäänlaista eristystä. Ei lämpöä eikä kylminä päivinä.

Mikä on vikana rakentamismenetelmässäni?
Kerran ei käytetty ilmanvaihtoa sisällä tai ulkona. Nyt suositellaan 45mm x 70mm, kun taas monet yritykset Ruotsissa käyttävät 45mm x 35mm.
Niin ajattelin paneelin. Oikeanpuoleinen kuva
 
  • Kaksi erilaista puuverhousrakennetta, joissa on 20 mm välein spikläkt, bottenbräda ja lockläkt. Oikeanpuoleinen rakenne suunniteltu käytettäväksi.
H
K Killerbee sanoi:
Hehe naapurieni "rakentamistapa" on tiilitaloja feikkilaudoilla ilman minkäänlaista eristystä. Ei lämpöä varten eikä kylmille päiville.

Mikä on vikana minun rakentamistavassani?
Aikanaan ei käytetty ilmaraotuksia sisällä tai ulkona. Nyt suositellaan 45mm x 70mm kun taas monet yritykset Ruotsissa käyttävät 45mm x 35mm.
Suunnittelin panelia näin. Oikeanpuoleinen kuva.
et saa mitään tai vain minimaalista ilmanvaihtoa, mikä on kokonaisuuden ydin.
erityisesti jos sinulla on pystypaneli, sinun on oltava sekä kiinnitys- että rimoitusjohdot
 
  • Tykkään
Deathtrip2000
  • Laddar…
Arvostan vastauksianne, ne ovat erittäin hyödyllisiä, joten älkää ymmärtäkö minua väärin nyt.
Mutta kun työskentelin rakennusalalla Ruotsissa, ströläkt ei koskaan käytetty seinässä vaan ainoastaan katossa?
 
Ei, 70-luvulle asti ei esiintynyt ilmarakoja suuressa määrin puuverhouksien yhteydessä. Diffuusionpitävät maalit ja kosteuden poistumaton puutavara ovat vauhdittaneet tätä kehitystä. On aina hyvä tuulettaa julkisivua, mutta jos tietää, mitä maalia käyttää ja että puutavara on kuivaa, se ei ole niin tärkeää.
 
Säännöt ovat ensimmäisen luokan ruotsalaista tuontipuuta, jonka kosteuspitoisuus on pistokokeiden mukaan noin 10 %. Ja julkisivuväri ei ole päätetty. Mietin sen laseroimista.
 
Se kuulostaa hyvältä. Tarkista vain, että siellä ei ole muita ikävyyksiä, kuten pieniä jyrsijöitä, joita meillä ei ole Ruotsissa.
 
Jäljelle jäänyt paneelipuu on hyvin pakattu alkuperäispakkaukseen ja suojattu säältä katoksen alla kosteuseristetyllä korotetulla alustalla, myös nämä olen tuonut Ruotsista.

Tämän vuodenajan aikana ei ole paljon hyönteisiä tai jyrsijöitä ja kaikki avoimet pakkaukset tarkistetaan ja järjestetään uudelleen.
 
Se kuulostaa jännittävältä projektilta. Millainen yhteys sinulla on Marokkoon?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.