7 357 lukukertaa ·
71 vastausta
7k lukukertaa
71 vastausta
Rakentaminen ulkomailla
Ymmärrän näkökulmasi lämmönvarastointikykyyn, mutta kivi tai tiili eivät ole ajankohtaisia tässä tapauksessa, sillä rakennusmateriaalina saa käyttää vain puuta ja tiettyjä kuitu- ja kipsityyppejä, koska alue luokitellaan maatalousmaaksi. Oli tarpeeksi ongelmia saada lupa betoniperustalle.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Klassiset äärityypit trooppisessa rakentamisessa ovat aavikkoklimatti = raskaat rungot kivimateriaalista ja sademetsäilmasto = korkeat ja avautuvat raot ilman liikkeille. Tämä kuulostaa enemmän Yhdysvaltojen eteläosilta, ehkä vain vähemmän kostealta. Voit työskennellä aurinkosuojien/verandojen ja vastaavien järjestelmien kanssa. Tekotunnelit voivat olla tehokkaita. Ehkä voit käyttää markskivor eristämiseen. Ne ovat huomattavasti raskaampia kuin tavallinen mineraalivilla.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Valitse kivivilla, jolla on mahdollisimman korkea tilavuuspaino!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jättäisin muovin pois. Se voi aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Kun lämpötilaerot ovat pienet, siitä ei ole hyötyä. Jos ulkona on paljon lämpimämpää kuin sisällä, se voi olla suoraan haitallista. En usko, että löydät muovia naapureiden talon seinistä. Yhteensä 20 cm eristystä riittää varmasti.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Voit käyttää säädettävää höyrynestettä esim. Se toimii varmasti myös tavallisella tuulensuojakankaalla. Ruotsissa käytämme muovia estämään lämpimän sisäilman vesihöyryn tiivistymisen eristeeseen, kun se kohtaa kylmän ilman. Tämä ei luultavasti tapahdu Marokossa.
luuletko, että olisi silti edullista käyttää muovia ja siirtää se sen sijaan ulkopuolelle.J justusandersson sanoi:Minä jättäisin muovin pois. Se voi aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Niillä pienillä lämpötilaeroilla, jotka ovat ajankohtaisia, siitä ei ole hyötyä. Jos ulkona on paljon lämpimämpää kuin sisällä, se voi olla suoraan haitallista. En usko, että löydät muovia naapurien seinistä. Yhteensä 20 cm eristystä riittää varmasti.
siinä ilmastossa luultavasti on päinvastoin kosteuden siirtymisen suhteen
Ongelmat ovat talviaikana, joka kestää noin 5-6 kuukautta vuodessa, niin päivisin ja iltaisin on kylmää ja joinain päivinä sataa. Tänä aikana talon sisäpuoli on "lämmin" puoli. Seuraavassa vaiheessa "lämmin" puoli on ulkona. Joten menee vähän pieleen miten tahansa tekeekin. Ehkä pitäisi jättää muovi pois ja laittaa vaneria eristyksen molemmille puolille?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Luulen, että muovi on riski riippumatta siitä, mihin sen sijoittaa. Se ei esiinny tropiikin rakentamisen käsikirjoissa, mikäli muistan oikein (vaikkakin ilman takuuta). Muuttuva höyryjarru tunnistaa, mihin suuntaan kosteuden liikkuvuus menee, joten se ei ole riski. Mutta en usko, että sitä tarvitaan. Se on vähän kuin kesämökin rakentaminen, silloin ei pidä myöskään olla diffuusiokestettä. Vaneri molemmilla puolilla uskon olevan hyvä ratkaisu.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tarkoitatko eristykseksi?
Ei, jotta eristys pysyisi paikoillaan. Ajattelin samanarvoisesti hyvää sisäpuolelle, mutta halvempaa kuin sisäpuolen plywood. Juuri nyt seinäsuunnitelmat näyttävät tältä ulkoa sisälle päin"
Pystypanelointi
40mm koolaus ilmankiertoon
3mm plywood
150mm rockwool eristys
3mm plywood
50mm koolaus ilmankiertoon
50mm rockwool eristys
12mm rakennelevy kuten osb
12mm kipsi / puupaneeli
Pystypanelointi
40mm koolaus ilmankiertoon
3mm plywood
150mm rockwool eristys
3mm plywood
50mm koolaus ilmankiertoon
50mm rockwool eristys
12mm rakennelevy kuten osb
12mm kipsi / puupaneeli

