Hei,
Meillä on yksikerroksinen talo, jossa on kylmä ullakko ja kellari vuodelta 1943.

Meillä on ahdas eteinen ja harkitsemme uuden eteinen/ sisäänkäynnin rakentamista nykyisen sisäänkäynnin yhteyteen.
Nyt meillä on noin 50 cm perustus sokkeli maanpinnasta sisäänkäyntitasoon.
Pitäisikö uusi sisäänkäynti/ eteinen rakentaa maan tasolla askelmat uuden eteisen sisällä, vai rakentaa se samalle tasolle kuin sisäänkäyntitaso on tänään?
Jos rakennetaan samalle tasolle kuin sisäänkäyntitaso, eli 50 cm maanpinnasta, miten se sitten rakennetaan? Paalutetaanko (tulee piiitkiä paaluja) vai pitäisikö kaivaa pois ja rakentaa leca-kivistä? Vai onko teillä muita ideoita?

Kuinka suuri pitäisi olla? Ajatuksia noin 2,5 x 2,5 metriä.

Kiitollinen ajatuksistanne ja ideoistanne! :D:P

• Tykkään
Bengt65
  • Laddar…
Olen juuri saanut valmiiksi samanlaisen laajennuksen. Rakennettu lekaharkoilla, noin 60 cm maanpinnan yläpuolella.

Perustus pakkasenkestävästi, leca haluttuun korkeuteen, 300 mm solumuovia, valettu levy lattialämmityksellä.

Meidän on kooltaan 2,5x3,5. Sopii hyvin meille.

Hei,
Onpa kivaa! :)
Onko sinulla kuvaa, jonka voisit jakaa? Olisi todella mukavaa saada inspiraatiota.
Kun olet muuraillut lecaharkkoja, oletko täyttänyt betonilla aivan ylös asti, vai jätetäänkö tila niin, että siitä tulee matala perustus? Jos näin on, riittääkö tuuletus kahdesta suunnasta vai vaaditaanko jonkinlaista tuuletinta?

Tee se itse -lehdessä oli jotain vastaavaa jokin aika sitten. Mukana oli piirustuksia/kuvia/kustannuksia. Palaan asiaan linkin kanssa, jos löydän jotain heidän sivustoltaan.

kapten_nilsson sanoi:
Hei,
Miten hauskaa! :)
Onko sinulla kuvaa, jonka voit jakaa kanssani? Olisi todella hienoa saada inspiraatiota.
Kun olet muurannut lecan kanssa, oletko täyttänyt betonilla ylös asti, vai säästääkö niin, että siitä tulee ryömintätila? Jos näin on, riittääkö tuuletus kahdelta suunnalta, vai tarvitaanko jonkinlainen tuuletin?
Täytyy katsoa, onko hyviä kuvia.
En ole täyttänyt betonilla, vaan singel 8-16.

Tietääkö kukaan suunnilleen, mitä uusi eteinen maksaa, sanotaan noin 6 neliömetriä?

Perustus syvyydellä paleltumattomassa maassa kuinka syvälle se meni? Västernorrlandissa se on melkein kaksi metriä ja Skånessa luulen sen olevan noin 1 metri.

sir_erken sanoi:
Onko joku tietoinen, mitä suunnilleen maksaa uuden hallin rakentaminen, sanotaan noin 6 m²?
Riippuu siitä, mitä aiot tehdä itse, jos aiot tehdä jotain itse. Kuinka monta ikkunaa, materiaalivalinnat, maaperäolosuhteet jne.

cubix sanoi:
Perustussyvyyden syvyys, mikä se oli? Västernorrlandissa se on lähes kaksi metriä ja Skånessa uskoakseni noin 1 metri.
Meidän alueella laskennallinen syvyys on 90-100 cm savimaalla ja 10-15 % vähemmän hiekassa. Meillä on hiekka/kevyt maa ja olemme kaivaneet 80-90 cm.

http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/172649-ernstas-facelift.html

joudut selaamaan vähän päästäksesi kuviin perustuksesta/laajennuksesta, meidän on tosin vähän suurempi kuin mitä olitte ajatelleet, noin 21 m², pohja on noin 1 metrin syvyydessä, sitten se on rakennettu torppaperustuksena neljällä tuuletusaukolla. ei ole niin vaikea tehdä lattioita samalle tasolle, jos osaa plussat ja miinukset.

Se voisi näyttääkkin hienolta myös pienellä sisäportaalla ja lisäksi voi olla mahdollisuus tehdä korkeampi kattokorkeus aulaan, jotta saadaan vaikuttava tunne, kun tullaan taloon. :)

K kapten_nilsson sanoi:
Hei,
Minulla on talo yhdessä kerroksessa, jossa on kylmä ullakko ja kellari vuodelta 1943.

Meillä on ahdas halli ja suunnittelemme uuden hallin/sisäänkäynnin laajentamista nykyisen sisäänkäynnin kohdalla.
Nyt meillä on perusjalka noin 50 cm maanpinnan korkeudesta sisäänkäyntitasolle.
Pitäisikö uuden sisäänkäynnin/hallin rakentaa maanpinnalle, jolla on portaat uuden hallin sisällä, vai rakentaa samalla tasolla kuin nykyinen sisäänkäyntitaso?
Jos rakennat samalla tasolla kuin sisäänkäyntitaso, eli 50 cm maanpinnan yläpuolella, kuinka silloin rakennetaan? Pitäisikö käyttää pilareita (tulee piiitkiä pilareita) vai kaivaa pois ja rakentaa lecatiilillä? Vai onko teillä muita ideoita?

Kuinka suuren pitäisi olla? Ajatuksia noin 2,5 x 2,5 metriä.

Kiitollinen ajatuksistanne ja ideoistanne! :D:P
Miten kävi sinulle? Minulla on samanlainen tilanne. Meillä on portaat betonista, jotka seisovat valetuilla pilareilla. Ajattelin poistaa portaat ja käyttää pilareita uuden lattian kantolinnan rakentamiseen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.