Aiomme pidentää pientä seinäpätkää, joka on tänään noin 20 cm, noin 30 cm. Miten meidän pitäisi tehdä? Meidän pohdiskelumme koskee ruoteen asettamista kattoon ja lattiaan sekä olemassa olevaan seinäpätkään ja siihen, mihin seinä loppuu, ja sitten laittaa kipsi "ympäriinsä". Seinän tulisi olla 10 cm paksu, pitäisikö meidän käyttää 70-koolinkia ja 13 mm paksuja kipsilevyjä? Silloin jäisi puuttumaan 2 mm kummaltakin puolelta, jonka ehkä voisi tasoittaa kittaamalla? Onko olemassa parempaa tapaa?
 
Hieman parempi tapa on asettaa sääntö niin, että koko "virhe" jää toiselle puolelle, ja laittaa 3 mm masoniittia reglarin päälle sillä puolella, ennen kuin laitat kipsilevyjä, jolloin jäljelle jää vain 1 mm virhe, jonka voitte tasoittaa kitillä.
 
Oi mikä nopea ja hyvä vastaus! :)
Se kuulostaa hyvältä idealta. Hankitaan sitten reglar, gips ja masonit! (Mahtaa tuo saada jostain sellaisia palasia vai joutuuko ostamaan suuuuuret levyt kaikesta....
 
Työ on ehkä jo tehty, mutta eikö olisi helpointa poistaa 20 cm seinä ja aloittaa alusta? Sinun täytyy kuitenkin ostaa kokonaisia levyjä!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.