Hei!

Olen tosi huono selittämään asioita, mutta yritän parhaani :)

Meille tuli tilapula, kun kakkosvauva saapui. Päätimme siksi muuttaa käyttämättömän terassin eristetyksi huoneeksi, joka nyt kuuluu taloon.

Koukku on siinä, että se näyttää tältä (ylhäältä katsottuna)
|
------------------------------------------------- |
X-----------------------X----------------------X

X-----------------------X----------------------X

Missä "----------" on talon seinä ja "X" on valetut pilarit eterniitti-putkessa (neliömäinen)

Pilarien välissä pitkässä seinässä on 100x200 palkki, joka lepää, samoin ulkoseinää vasten.
Olettavasti ne ovat kaksi kantolinjaa, eikö? :)

Niiden päällä on 45x195 voimapuista cc60 päinvastaiseen suuntaan (talon seinästä ulos)

Alhaalla vasemmalta oikeaan pilarien välimatka on noin 4 metriä.
Pilarien välissä talon seinästä ulos on noin kaksi metriä

Ylhäältä katsottuna pilarit ovat asettuneet tai vastaavaa, ennen kuin rakentaminen aloitettiin, kaltevuus oli alle 0,5 cm per metri. Nyt se on 3 cm per metri. Kaikki kallistuu oikealle ylhäältä katsottuna. Se kallistuu myös 1,5 cm talon seinästä ulos.

Pilarit taloa vasten on valetut kiinni taloon.

Pilarien korkeus on 1,20 m ... Kantolinjat lepäävät näiden pilarien päällä ...

Nyt kun kaikki on kehystetty, kipsilevy on paikallaan ja katto on järjestetty, huone on sisustettu jne., se ei ole ollenkaan jäykkä.
Olen todella huolissani, että romu kaatuu tai jotain sellaista...

Ajattelen siksi valaa alas kaksi pilaria/pilaria keskelle, kiinnittää kantolinja ja enemmän voimapuista, joten sen pitäisi olla ylimääräisen vakaa alla olevan mukaisesti: ?
--------------------------------------
X------------X--------------X
------X------------X--------
X------------X--------------X

En tiedä kuinka selittää... Mutta pilarit ovat olleet siellä vuodesta 1953 ja luulen että ne eivät liiku... Olen kuitenkin epävarma, kestävätkö ne kuormitusta...

Rakenne ei ole kiinnitetty taloon muuten kuin sisimmät pilarit, jotka ovat pohjasta valettu talon perustukseen.

Kysy paljon niin yritän selittää tarkemmin.

Viimeksi muokattu:
En usko, että minulla on täysin tietoa auttaa sinua tässä, mutta voin ainakin esittää joitain täydentäviä kysymyksiä, jotka kun ne on vastattu, voivat ehkä auttaa jotakuta muuta tekemään viisaita johtopäätöksiä.

Minkä päällä pilarit seisovat? Kuinka suuri on nykyisten pylväiden poikkileikkaus? Miltä ne näyttävät alhaalta, ovatko ne leveämmät siellä? Miten ajattelit ankkuroida uudet pilarisi maahan?

(Seuraavalla kerralla, kirjoita mielellään kysymyksesi otsikkoon tai aiemmin tekstiin. Täytyy lukea tosi pitkälle ennen kuin ymmärtää mistä on kyse, mikä todennäköisesti on syy siihen, ettei kukaan ole vielä vastannut.)

Jos kallistus on kasvanut niin paljon, on se melko selvä merkki siitä, että asiat eivät ole kunnossa. Pilarit on mitoitettu terassille ja nyt niiden päällä on talo... Tämänhän olisi melkein voinut arvata, että tulee ongelmia.
Kuvia?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.