Olen aivan uusi täällä rakennustalo.fi:ssä ja minulla on kysymys, johon todennäköisesti on melko vaikea vastata.

Minulla on seinä, jonka PITÄISI purkaa keittiön remontoimiseksi. Hankaluus on, etten tiedä, onko se kantava vai ei. Ja kun otin pois kipsilevyn, huomasin, että puolet seinästä on raakaponttia ja toinen puoli on tehty 40x90 koolauksilla.

Onko jollakulla kokemusta tästä? Aion purkaa loput kipsilevystä huomenna aamupäivällä.

Laitan mukaan kuvat, jotka minulla on seinästä, sekä piirrustuksen tästä kerroksesta. (Seinä, joka on ympyröity, pitäisi purkaa)

Ystävällisin terveisin, Kim
Seinän aukossa paljastuu puolet raakaponttiseinästä ja puolet 40x90-koolauksesta, jossa osa kipsilevystä on poistettu.

Pohjapiirros, jossa punaisella ympyröity seinä keittiön ja ruokailuhuoneen välillä. Käsi osoittaa piirustusta alareunassa.

Talon harjanne on vaakasuorassa kuvassa, oletan? Ja siten kattoristikot pystysuorassa? Siinä tapauksessa se ei ole kantava.

Eli normaalissa talossa kaikki kantavat seinät kulkevat samaan suuntaan kuin harjanne, koska kantavat seinät auttavat kannattamaan kattoristikoita keskeltä, jotta katto ei romahtaisi.

Kyllä, talon harja kulkee vaakasuorasti kuvassa.
Tuhannet kiitokset nopeasta vastauksesta 👍🏽

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.