Hei, olen ostanut vanhan talon vuodelta 1939, jossa on melko pienet huoneet. Minulla on visio kaataa seinä keittiön ja viereisen olohuoneen väliltä. Se vaikuttaa olevan kantava seinä. Luultavasti tiiltä ja rappausta. Minulla on perheessä nikkareita, jotka voivat tehdä työn, mutta tuntuu, että haluaisin jonkun, joka voi laskea sen, palkin mitat, kuinka paljon sen pitäisi kantaa jne. Koska talo on vanha, ei ole piirustuksia. (olen kysynyt kaupunginrakennusvirastosta). Mihin voisin kääntyä tällaista laskelmaa varten? Täytyykö tehdä piirustus? Täytyykö olla purkulupa? Ystävällisin terveisin, D

Purkulupa on tarpeen, kun aiotaan purkaa koko talo, ei silloin kun poistetaan vain yksi seinä, joten sitä et tarvitse. Katso kuntasi verkkosivuilta, siellä on varmasti paljon tietoa siitä, mitä he vaativat "kantaviin rakenteisiin puuttumiseksi".

Näyttää siltä, ​​että toimenpide on ainakin ilmoitusvelvollinen.
(kunnalta)

Uudessa maankäyttö- ja rakennuslaissa toimenpiteet, jotka olivat aiemmin rakennusilmoitusvelvollisia, mutta eivät luvanvaraisia, ovat ilmoitusvelvollisia. Tämä koskee muun muassa:

• muutoksia rakennuksessa, jos kantavat osat kosketetaan tai jos pohjaratkaisua muutetaan merkittävästi
Mutta muut kysymykset. Pitäisikö minun vain ottaa yhteyttä rakennusfirmaan niiden suhteen? Arkkitehtitoimisto? Jos olisi ollut piirustukset, epäilen, että kaikki olisi ollut helpompaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.