Hei, meillä on 1953 rakennettu kivitalo, jossa haluamme avata ullakkohuoneet saadaksemme enemmän tilaa yläkerrassa. Kun revimme tapetteja ja lautoja, huomasimme, että tukipuut olivat erittäin paksuja. Eräs kirvesmies, joka oli ollut siellä toisessa asiassa, sanoi, että ne eivät 99% varmuudella ole kantavia seiniä, mutta silti herää pieniä epäilyksiä. "Palkki", joka menee kattoa vasten, oli sahattu 45 asteen kulmaan sopimaan kattoon, joten se ei ole erityisen kantava myöskään. Mitä mieltä olette? Mietimme myös pitkän ullakkohuoneen purkamista toisessa yläkerran huoneessa.

http://s14.postimage.org/hyji81bkh/IMG_0111.jpg

http://s8.postimage.org/vv3mw13n9/IMG_0104.jpg

Kiitos etukäteen vastauksesta.

• Vanhan talon ullakkohuone remontissa, näkyy puurunko ja hajotettuja materiaaleja lattialla. Valoisa tila, kattokulma näkyvissä taustalla.
  • Puoliksi purettu seinä puupalikoineen ja eristyksineen talon yläkerrassa, jossa suunnitellaan lisätilan luomista avaamalla kattovinttejä.
Epäilyttävää, että ne ovat kantavia, mutta en voi päästä "vinden":lle katsomaan kattoristikkoja?

Vastasin samalla kun lähetit toisen kuvan ja sen mukaan seinä täyttää tietyn kantavuuden.

Jos sinulla ei ole täysin kantavia kattoristikkoja, ovat ne taatusti kantavia. Itse olen juuri poistanut seinät meidän kattovilistä, jotka olivat kantavia.
Arvaisin, että ne ovat kantavia, jos poistat ne, on olemassa riski, että ulkoseinät työntyvät ulospäin kuormituksessa ja katto alkaa roikkua. Jos olet vähänkään epävarma, odota ennen kuin jatkat purkamista ja ota yhteyttä rakennussuunnittelijaan, ei kirvesmieheen, saadaksesi neuvoja. Kaikki kunnia kirvesmiehille, mutta he voivat harvoin tehdä laskelmia reikien kestävyydestä.

Viimeksi muokattu:
Kiitos todella paljon nopeista vastauksistanne!

Nyt olen täysin varma, se on kantava.

Pystyy varmasti tukemaan, meidän oli käytännössä samanlainen kuin sinun ja mitä me teimme, oli vahvistaa niin, että korotettu seinänosa ei halua ulospäin.

• Tykkään
Börjes Pöjk
  • Laddar…
Silloin saan ilmoittaa eriävän mielipiteen.

Puuaine vaikuttaa hieman heikolta ollakseen kantava, siinä tapauksessa olisin odottanut, että kattotuolit olisi rakennettu vahvoilla tukipilareilla.

Että seinät työntyvät ulos, on ehdottomasti riski, mutta joskus lattiaan (välipohjaan) on lisätty vahvistuksia tämän estämiseksi. (Meidän talossamme on sellaiset.)

Koska kattovinttien poistamisesta on niin paljon etua, haluaisin suositella, että palkkaatte kokeneen rakentajan tai itse otatte yhteyttä rakennusinsinööriin paikan päällä arvioidaksenne asian.

• Tykkään
Aantee16
  • Laddar…
Ne ovat kantavia siinä mielessä, että kattotuolit ovat liian heikot sillä jännevälillä, joten siellä on seinä. Vahvista kattotuolit, niin voit purkaa seinän. Aivan kuten mycke_nu sanoo, ota kokenut rakentaja mukaan niin hän ratkaisee sen, ja ulkoseinät ovat kiinnitettynä välipohjaan. Seinässä ei ole voimaa vastustaa, joten seinät haluavat ulos.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.