Hei! Meillä on vanha porttipuhelin aulassamme, jonka haluaisimme poistaa (ei ole ollut käytössä moneen moneen vuoteen). Se vaikuttaa olevan kytketty pois päältä, ainakaan mitään ei tapahdu, kun nostaa kuulokkeen. Valitettavasti emme ole käteviä ihmisiä, vaan voimme omatoimisesti korkeintaan kitata ja maalata. Olisi kuitenkin mukavaa välttyä ottamasta käsityöläisiä näin pieneen tehtävään. Voisimmeko silti selvitä siitä itse, ja miten meidän pitäisi siinä tapauksessa edetä? Onko jotain erityistä, johon tulisi kiinnittää huomiota?
 
  • Vanha ovisummeri eteisessä, jossa on valkoinen ovi ja puhelin kiinnitettynä seinään.
Åsa Lund
Puhelin on osa järjestelmää, joka kuuluu joko vuokranantajallesi tai asunto-osakeyhtiöllesi.
Ilmoita viasta ja kysy samalla, milloin/jos järjestelmä aiotaan romuttaa?
 
  • Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Puhelin on osa järjestelmää, joka kuuluu joko vuokranantajallesi tai asunto-osakeyhtiöösi.
Ilmoita viasta ja kysy, onko/jos järjestelmä aiotaan romuttaa?
Kiitos Åsa! Se on asunto-osakeyhtiö ja yhdistys on ilmoittanut, että "sen voi vain poistaa", koska sitä ei enää käytetä.
 
Sittenhän se on vain irrottaa se, katkaista kaapeli ja työntää se seinään ja tasoittaa reiät?
 
Åsa Lund
Leikkaa sitten langat ja työnnä ne reikään, josta ne tulevat.
Jos seinä on tapetoitu (ja päällemaalattu), voit teipata kiinni palan uutta tapettia sen päälle. Teippaa huolellisesti, jotta se ei siirry sivusuunnassa. Leikkaa sitten ruutu MOLEMPIEN tapettikerrosten läpi. Irrota tietenkin ensin teipattu pala. Poista sitten myös kiinnimaalattu vanha tapetti, raaputa huolellisesti.
Nyt sinulla on pala seinää ilman tapettia ja uusi pala tapettia, joka sopii siihen paikkaan.
Täytä sähköputki vähän saumamassalla. Liimaa uusi tapetti kiinni. Täytä päälle tarvittaessa, kun tapettiliima on kuivunut. Maalaa.
Valmis (y)
 
  • Tykkään
Alfredo
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.