Edellinen omistaja asensi insertiputken talon muurattuun savupiippuun, kanavaan, jota käytettiin öljykattilalle.

Olen vaihtanut lämmitysjärjestelmän maalämpöön ja haluaisin poistaa insertiputken saadakseni maksimaalisen pinta-alan kanavassa, jotta voin käyttää sitä liesituulettimelle tai kamiinalle.

Tietääkö kukaan, miten putket yleensä kiinnitetään? Voinko irrottaa sen hieman väkivallalla ja vetämällä sen ylös, vai onko se liimattu ja pysyy siellä pysyvästi?

Jos se on mahdollista, aion korjata/parantaa kanavaa liukuvalutekniikalla jälkeenpäin.

Yleensä ovat vain kiinnitettyjä ylhäältä ja alhaalta, sitten oppia että se on täytetty eristyksellä savupiippukanavan ja putken välillä, tyyppiä värmeculit (kuten styroksipallot)

Voin kuitenkin suositella, että annat putken jäädä paikoilleen ja käytät sitä jos liität sen liesituulettimeen kaiken kosteuden poistamiseksi.

Viimeksi muokattu:
Putki on melko kapea, noin 110mm, mikä on mielestäni liian vähän (?) keittiön liesituulettimelle. Mutta muuten se houkuttelee minua, koska se vaatii vähemmän työtä.

Kuitenkin minun täytyy lisätä kanava keskelle savupiipun sisäputkea, tuntuu hieman hankalalta tehdä hyvä reikä ruostumattomasta teräksestä olevaan putkeen.

Muistan, että se riippuu vähän myös pituudesta, jos se on liian kapea, mutta yleensä liesituulettimen halkaisija on 160 mm ja arvatenkin se on 120 mm ullkopuolella sinun putkessasi savupiipussa.

Voit naputtaa reiän hormiin sinne, missä haluat vetää putken ulos, irroittaa putken alhaalta ja ylhäältä, vetää putken ylös vähän, katkaista putki reiässä ja vetää se ulos puhkaistusta reiästä ja siistiä yläosa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.