Hei,

Asun talossa, jossa on keskeneräinen yläkerta, ja olen alkanut harkita sen sisustamista.
Alakerta on betonia Finja prefabilta, kun taas yläkerta on perinteinen puurunko.
On monia vaiheita käydä läpi, joista yksi on, kuinka käsitellä höyrysulku (tai mikä nyt onkaan oikea termi). Olen ymmärtänyt, että betoniseinissä ei käytetä muovia, kuten puurungossa.
Miten ihmeessä tämä hoidetaan yläkerrassa?
Nykyisessä vintissä eristys on siis suoraan kudoksen päällä, joka puolestaan on sijoitettu koolaukseen.
Oletteko mukana?
 
  • Eristysmateriaalia puurungon päällä, vieressä metallikiinnike ja betoni. Rakenteen yksityiskohdat yläkerran sisustamista varten.
Viimeksi muokattu:
Välipohjassa, se mikä sinulla on kuvassa, sinun ei tarvitse olla muovia/diffuusiosulkua. Se pitää laittaa sisäkattoon ulkokattoa vasten niin sanotusti...
 
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Välikattoon, jonka kuva sinulla on, ei tarvitse laittaa muovia/diffuusiosulkua. Se pitää laittaa sisäkattoon ulkokaton puolelle niin sanotusti...
En ymmärrä miten tarkoitat, tänään yläkerta on eristämätön, eli kylmä ullakko. Mutta jos sisustan sen, minun täytyy laittaa muovia tukijalkaseinään, vinoseinään ja kattoon (yläkerrassa). Kysymys on, miten tämä liittyy alakertaan. Oletko mukana?
 
Ok. Sinun pitäisi vain lopettaa muovi siinä, missä uusi lattia kohtaa sisäseinän tai vähän uuden lattian alle.
 
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Ok. Sinun pitää vain lopettaa muovi siihen, missä uusi lattia kohtaa sisäseinän. Tai vähän uuden lattian alle..
Teipatko siihen kankaaseen, joka on kuvassa siis?
 
Tee parhaasi, ei ole maailmanloppu muuten.
 
  • Tykkään
Rena
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Tee niin hyvin kuin pystyt, ei maailmanloppu muuten.
Katsotaan, tuleeko ylimääräistä kerrosta, ellei muuta, on hauska miettiä ;)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.