1 200 lukukertaa ·
6 vastausta
1k lukukertaa
6 vastausta
Pohdintoja höyrynsulusta
Hei,
Asun talossa, jossa on keskeneräinen yläkerta, ja olen alkanut harkita sen sisustamista.
Alakerta on betonia Finja prefabilta, kun taas yläkerta on perinteinen puurunko.
On monia vaiheita käydä läpi, joista yksi on, kuinka käsitellä höyrysulku (tai mikä nyt onkaan oikea termi). Olen ymmärtänyt, että betoniseinissä ei käytetä muovia, kuten puurungossa.
Miten ihmeessä tämä hoidetaan yläkerrassa?
Nykyisessä vintissä eristys on siis suoraan kudoksen päällä, joka puolestaan on sijoitettu koolaukseen.
Oletteko mukana?
Asun talossa, jossa on keskeneräinen yläkerta, ja olen alkanut harkita sen sisustamista.
Alakerta on betonia Finja prefabilta, kun taas yläkerta on perinteinen puurunko.
On monia vaiheita käydä läpi, joista yksi on, kuinka käsitellä höyrysulku (tai mikä nyt onkaan oikea termi). Olen ymmärtänyt, että betoniseinissä ei käytetä muovia, kuten puurungossa.
Miten ihmeessä tämä hoidetaan yläkerrassa?
Nykyisessä vintissä eristys on siis suoraan kudoksen päällä, joka puolestaan on sijoitettu koolaukseen.
Oletteko mukana?
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä miten tarkoitat, tänään yläkerta on eristämätön, eli kylmä ullakko. Mutta jos sisustan sen, minun täytyy laittaa muovia tukijalkaseinään, vinoseinään ja kattoon (yläkerrassa). Kysymys on, miten tämä liittyy alakertaan. Oletko mukana?Jonatan79 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi

