Y
on 1½ kerroksinen omakotitalo. 64 neliön autotalli toisen päädyn suuntaan. Haluaisin laittaa oven, jotta pääsisin autotallin katolle. Rakentaa kaunis puuterassi ja saada upea ulkotila etelään päin, luultavasti talon kaunein paikka...

Mutta... tänään siellä on kaksi ikkunaa - jotka ovat lahonneet ja ottaneet vettä sisään. Olen täyttänyt ne silikonilla saadakseni hieman lisää aikaa. Ajattelin nitoa rakennusmuovia niiden päälle ja käsitellä tätä vasta keväällä...

Mutta... Anticimex ei suositellut sitä, ja nyt talon sisäremontti pysähtyy...

Kysymys kuuluu, pitäisikö minun vain ostaa kaksi ikkunaa ja vaihtaa, hupsista vaan, vai pitäisikö minun olla vähän rohkeampi ja vaihtaa parvekeovi + ikkuna?

Nykyäänhän edes yläkertaa ei ole eristetty jne, joten onhan se pitkä matka ennen kuin kaikki suunnitelmat valmistuvat... entä jos kaikki menee pieleen eikä keskitytä kahteen asuintilaan...
- Mutta toisaalta voisi mennä sen tien ja silti tehdä ulkotila...

Mutta kuinka olisitte tehneet?

Tee se heti niin se tulee tehtyä. Kun lopulta haluat tehdä terassin, vaikein osa on jo tehty. (tai se, mikä vaikuttaa todella raskaalta kun olet remontoineet ja kalustaneet huoneen, johon aiot nyt sahata seinän auki ;))

Tee se nyt. Rakennusmateriaalit eivät yleensä halpene ajan myötä, ja nukut paremmin, kun tiedät, että se on kunnolla tehty.

Y
Monet osoittavat skanskabyggvaror.se:tä hyväksi ikkunoiden toimittajaksi. Valitettavasti tulkitsin sen niin, että heillä ei ollut yhteensopivia ovia. Tai no, se ei ole niin tärkeää, kunhan lasit ovat saman kokoisia... mutta ovilla oli huonompi U-arvo, mikä on kyllä ymmärrettävää, että kaikilla on.

Onko olemassa muita paikkoja, joita suositellaan kääntymisikkunoiden etsinnässä?

Y
sitten tajusin... jos laitan sinne nyt uuden hienon oven ja ylelliset varusteet, kestävätkö ne kylmässä ullakossa vai hajoavatko ne nopeasti?

ja etelään, missä kaikki palaa helposti, pitäisikö käyttää metalliverhoiltuja esineitä silloin?

Olin asentanut oven heti! Ja tietenkin Alu-puettu ulkopuoli. Sitten teillä on kaunis hätäuloskäynti tulevaisuudessa, jos sisustatte ullakon.

/ Per

AXS
Ovi! Toimii myös erinomaisesti kun aiot myöhemmin remontoida, hyvä sisään- ja uloslastaukseen.

Y
joo, hienoa myös varkaille... :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.