Minulla on 70-luvun lopulta peräisin oleva vapaa-ajan asunto, jossa on muurattu ryömintätila. Minun täytyy tehdä jotain kosteudelle, mutta päästäkseni eristämään koko perustan (suurimpaan osaan pääsen nykyisen aukon kautta) minun täytyy tehdä isompi aukko siihen, missä nyt on vain pieni aukko. Mistä materiaalista perusta on muurattu? Kivet ovat noin 17x20x40 cm ja näyttävät samalta kuin kuvassa. Vinkkejä menetelmästä/työkaluista aukon tekemiseen?

• Vanhan mökin perustuksen tiilet, koko noin 17x20x40 cm, näyttävät tiiviiltä ja kuluneilta. Kuvassa näkyy kapea aukko tiilissä.
B beerfueled sanoi:
Minulla on 70-luvun lopulta peräisin oleva vapaa-ajan asunto, jossa on muurattu ryömintätila. Minun täytyy tehdä jotain kosteuden suhteen, mutta päästäkseni eristämään maan koko perustan (suurimmaksi osaksi pääsen käsiksi olemassa olevan aukon kautta) minun on avattava suurempi aukko, jossa nykyään on vain pieni reikä. Mistä materiaalista perustus on muurattu? Kivet ovat kooltaan noin 17x20x40 cm ja näyttävät kuvan kaltaisilta. Vinkkejä menetelmästä/työkalusta aukon tekemiseen?
Tiikerisaha toimii yleensä, riippuu millaisesta kivestä on kyse, esimerkiksi rakennusmaxilla voi sahata käsisahalla.

Arvelen, että se on betoniharkko. Helpoin tapa on lyödä pois muutama kivi, kunnes saat riittävän aukon.

• Tykkään
kest
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Veikkaan betoniharkkoa. Helpoin tapa on luultavasti irrottaa muutama kivi, jotta saat riittävästi tilaa.
Voiko kivien välistä laastia porata/löydä jollain, jotta ne saisi helpommin irti?

Kokeile koputtaa kiviä muutaman kerran ja katso, avautuuko sauma. Muuten on varmaan helpointa murtaa kivet.

useless useless sanoi:
Kokeile napauttaa muutaman kerran kiveä nähdäksesi, halkeileeko sauma. Muuten on luultavasti helpompaa rikkoa kivet.
Tyyliin talttapää?

Lekalla.

• Tykkään
blackarrow
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Moukari.
Ok, kiitos!

Hei.
Yksi vinkki on käyttää rondelliä ja merkitä, mihin aukon tulisi olla.
On helpompaa korjata kauniisti jälkeenpäin.
Jos saat vain yhden reiän, voit merkitä samalla tavalla siihen.
Mutta se pölyää, joten sinun täytyy käyttää hengityssuojainta ja ehkä myös suojata julkisivua pölyltä.
Lupaan, että se on ylimääräisen työn arvoista.

• Tykkään
beerfueled
  • Laddar…
Se oli todellakin betoniharkko. Lekalla oli rajallinen menestys, kivi hajosi sen sijaan, että olisi haljennut saumoista. Sen sijaan aloitin tekemällä koereiän, 15x15 venttiiliä varten, käytettävissä olevilla työkaluilla. Porausreiän tein reikien saumaksi ja hakkasin irti talttapäällä. Se toimi ihan hyvin, aion todennäköisesti kokeilla samaa menetelmää suurempaa ryömintäaukkoa varten välttyäkseni hankkimasta muita työkaluja.

Haluan oikeastaan antaa vinkin reiänporauksen ammattilaisen palkkaamisesta. Ne kerrat, kun olen käyttänyt sellaisia, ovat olleet naurettavan halpoja verrattuna siihen, kuinka paljon vaivaa se olisi ollut tehdä itse. Heillä on kunnon työkalut, joten se sujuu melko nopeasti. Voit ainakin pyytää tarjouksia...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.