Muutimme rivitaloon vuosi sitten. Olemme olleet kiireisiä sisätilojen remontin kanssa emmekä ole vielä välittäneet ulkopuolesta. Naapurimme rakennutti suuremman terassin/verannan viime kesänä. Nyt kevään tullen väliseinä meidän välillämme on irronnut julkisivusta ja nojaa meihin päin. Naapuri kiinnitti köyden, jotta se ei kaadu meille päin.

Heidän terassinsa kaide on kiinnitetty väliseinään 23:lla ruuvilla (!!) ja se on tuen varassa. Tuntuu siltä, että naapurin puolen kaide ei ole rakennettu tarpeeksi vakaasti pysyäkseen omillaan.

Mietin, rakennetaanko yleensä näin? Uuden terassin painumat vaikuttavat suoraan väliseinään (joka on nyt 5 cm päässä julkisivusta). Olisin mielelläni nähnyt, että kaide ja väliseinä eivät olisi kiinni toisissaan.

Otankin mielelläni vastaan palautetta :)
 
  • Näköala ylhäältä kahden kuistien välillä, joissa on musta puinen väliseinä kallistunut ja tuettu köydellä kaatumisen estämiseksi.
  • Rivitalon terassin vaakarimoitus seinä, joka on irronnut ja kallistuu taloa kohti. Näkyvissä myös talon seinä ja kukkalaatikko.
  • Musta puinen aita nojaa talon seinää vasten, vieressä ikkuna. Aurinkoinen sää ja kirkas sininen taivas näkyvät.
  • Rakenne näkyy naapurista, johon kaide kiinnitetty yli 20 ruuvilla; kaide riippuvainen tuesta, vieressä punottu kori terassilla.
  • Räystäsverhoillut harmaat lautaseinät, köysi tukemassa kallistuvaa aitaa, näkyy riviin asetettuna harmaan talon vieressä.
  • Rivitalon piha, jossa näkyy kallistunut väliseinä, terassi ja portaat. Pihan keskellä on jalkapallo. Aurinko paistaa kirkkaasti.
  • Puiset terassin tukipalkit ja vino väliseinä, joka nojaa naapurin puolelle. Maassa kuormalava ja vihreää kasvillisuutta.
Düsseldorff
No jaa, ei yleensä kiinnitetä väliseinää 23 ruuvilla julkisivuun. Se oli typerää, mutta sen voi korjata. Muuten se näyttää kyllä ammattimaisesti tehdylle. Mutta hitto vieköön, kuinka ruma. Oikea alfons-helikopteri.
 
  • Tykkään
Dilato
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta! Niiden kaide on kiinnitetty 23 ruuvilla väliseinään. Väliseinä on ilman tukea julkisivua vasten nyt :sweat:

Pitäisikö pyytää heitä ruuvaamaan kaide irti väliseinästä? Ja sitten kiinnittämään väliseinä taas julkisivuun?
Vai antaa kaiken olla kiinni yhdessä. Tuntuu spontaanilta, että tulee enemmän ongelmia, jos se on yhdessä kuten nyt.
 
wildeside
C chokonanana sanoi:
Kiitos vastauksesta! Heidän kaiteensa on kiinnitetty väliseinään 23 ruuvilla. Väliseinä seisoo ilman tukea julkisivua vasten nyt :sweat:

Pitäisikö pyytää heitä irrottamaan kaide väliseinästä? Ja sitten kiinnittää väliseinä takaisin julkisivuun?
Vai antaa kaiken olla kiinni yhdessä. Tuntuisi spontaanisti siltä, että se aiheuttaa enemmän ongelmia, jos se pysyy kiinni kuten nyt.
Eikö olisi parempi puhua naapurin kanssa ja pyytää heitä korjaamaan ongelman.
Kuinka he tekevät, on heidän ongelmansa.
Jos kerrot miten heidän pitäisi tehdä, he saattavat keksiä idean siirtää ongelman sinulle, jos se ilmenee uudelleen....
 
wildeside wildeside sanoi:
Eikö olisi parempi puhua naapurin kanssa ja pyytää heitä korjaamaan ongelma. Miten he tekevät sen, on heidän ongelmansa. Jos kerrot, miten heidän pitäisi tehdä se, he voivat ehkä keksiä idean sysätä ongelma sinulle, jos se ilmenee uudelleen....
Se on suunnitelma. Halusin vain vähän lihaa luiden ympärille. He tulivat luokseni muutama päivä sitten ja sanoivat, että seinä on löysä. Ennen sitä emme tienneet mitään. Sanoin, että katson sitä, ja tässä olemme nyt.
 
Düsseldorff
C chokonanana sanoi:
Se on suunnitelma. Halusin vain vähän lisätietoa. He tulivat luokseni muutama päivä sitten ja sanoivat, että seinä on irti. Ennen sitä emme tienneet mitään. Sanoin, että katson sitä, ja siinä olemme nyt.
Ok, ymmärsin väärin. Mutta se on todella helppo ratkaista. Ruuvata väliseinä julkisivuun. Mutta ei 23 ruuvilla. Kolme tai neljä riittävän kokoista ruuvia pitäisi riittää.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.