1 986 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Parvekekaide - oikein tehty?
Muutimme rivitaloon vuosi sitten. Olemme olleet kiireisiä sisätilojen remontin kanssa emmekä ole vielä välittäneet ulkopuolesta. Naapurimme rakennutti suuremman terassin/verannan viime kesänä. Nyt kevään tullen väliseinä meidän välillämme on irronnut julkisivusta ja nojaa meihin päin. Naapuri kiinnitti köyden, jotta se ei kaadu meille päin.
Heidän terassinsa kaide on kiinnitetty väliseinään 23:lla ruuvilla (!!) ja se on tuen varassa. Tuntuu siltä, että naapurin puolen kaide ei ole rakennettu tarpeeksi vakaasti pysyäkseen omillaan.
Mietin, rakennetaanko yleensä näin? Uuden terassin painumat vaikuttavat suoraan väliseinään (joka on nyt 5 cm päässä julkisivusta). Olisin mielelläni nähnyt, että kaide ja väliseinä eivät olisi kiinni toisissaan.
Otankin mielelläni vastaan palautetta
Heidän terassinsa kaide on kiinnitetty väliseinään 23:lla ruuvilla (!!) ja se on tuen varassa. Tuntuu siltä, että naapurin puolen kaide ei ole rakennettu tarpeeksi vakaasti pysyäkseen omillaan.
Mietin, rakennetaanko yleensä näin? Uuden terassin painumat vaikuttavat suoraan väliseinään (joka on nyt 5 cm päässä julkisivusta). Olisin mielelläni nähnyt, että kaide ja väliseinä eivät olisi kiinni toisissaan.
Otankin mielelläni vastaan palautetta
Düsseldorff
Rakennusperinteen vaalija
· Bromma
· 3 126 viestiä
Düsseldorff
Rakennusperinteen vaalija
- Bromma
- 3 126 viestiä
No jaa, ei yleensä kiinnitetä väliseinää 23 ruuvilla julkisivuun. Se oli typerää, mutta sen voi korjata. Muuten se näyttää kyllä ammattimaisesti tehdylle. Mutta hitto vieköön, kuinka ruma. Oikea alfons-helikopteri.
Kiitos vastauksesta! Niiden kaide on kiinnitetty 23 ruuvilla väliseinään. Väliseinä on ilman tukea julkisivua vasten nyt 
Pitäisikö pyytää heitä ruuvaamaan kaide irti väliseinästä? Ja sitten kiinnittämään väliseinä taas julkisivuun?
Vai antaa kaiken olla kiinni yhdessä. Tuntuu spontaanilta, että tulee enemmän ongelmia, jos se on yhdessä kuten nyt.
Pitäisikö pyytää heitä ruuvaamaan kaide irti väliseinästä? Ja sitten kiinnittämään väliseinä taas julkisivuun?
Vai antaa kaiken olla kiinni yhdessä. Tuntuu spontaanilta, että tulee enemmän ongelmia, jos se on yhdessä kuten nyt.
Eikö olisi parempi puhua naapurin kanssa ja pyytää heitä korjaamaan ongelman.C chokonanana sanoi:Kiitos vastauksesta! Heidän kaiteensa on kiinnitetty väliseinään 23 ruuvilla. Väliseinä seisoo ilman tukea julkisivua vasten nyt
Pitäisikö pyytää heitä irrottamaan kaide väliseinästä? Ja sitten kiinnittää väliseinä takaisin julkisivuun?
Vai antaa kaiken olla kiinni yhdessä. Tuntuisi spontaanisti siltä, että se aiheuttaa enemmän ongelmia, jos se pysyy kiinni kuten nyt.
Kuinka he tekevät, on heidän ongelmansa.
Jos kerrot miten heidän pitäisi tehdä, he saattavat keksiä idean siirtää ongelman sinulle, jos se ilmenee uudelleen....
Se on suunnitelma. Halusin vain vähän lihaa luiden ympärille. He tulivat luokseni muutama päivä sitten ja sanoivat, että seinä on löysä. Ennen sitä emme tienneet mitään. Sanoin, että katson sitä, ja tässä olemme nyt.wildeside sanoi:
Düsseldorff
Rakennusperinteen vaalija
· Bromma
· 3 126 viestiä
Düsseldorff
Rakennusperinteen vaalija
- Bromma
- 3 126 viestiä
Ok, ymmärsin väärin. Mutta se on todella helppo ratkaista. Ruuvata väliseinä julkisivuun. Mutta ei 23 ruuvilla. Kolme tai neljä riittävän kokoista ruuvia pitäisi riittää.C chokonanana sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi






