Hei,

Jotta helpotettaisiin viemäröintiä ja siistittäisiin hieman, on tarkoitus purkaa pitkän sivun varrella kulkeva muuri. Miten se tehdään parhaiten? Jonkinlainen "betonointi" on tehty, jotta se pysyisi koossa, eikä sorkkaraudalla saanut hyvää otetta... :)

Suuret kiitokset etukäteen!

• Vanha betonimuuri, joka on osittain rapautunut ja kasvillisuuden ympäröimä, odottaa purkamista parhaan purkutavan löytämiseksi.
  • Kivimuuri puuterassilla, osittain sammaloitunut pinta.
  • Betonimuurin kulma, jossa näkyy osa valua ja betonilaattoja. Muuria suunnitellaan purettavaksi paremman vedentyhjennyksen aikaansaamiseksi.
Aiotko asentaa sen uudelleen?
Muuten olisin ottanut poravasaran ja litteän talttapään ja naputtanut laattojen kerrosten väleillä. Näin pitäisi pystyä poistamaan seinää kerros kerrokselta.

Bilningshammere on ensisijainen valinta. Muuten, voit käyttää moukaria. Tämä on luultavasti melko helppo kaataa. /M

Olen samaa mieltä Anders234:n kanssa. Vaihtoehtoinen ratkaisu on kaivinkone, sillä voit nopeasti ja helposti kerätä jäännökset kuorma-autoon ja kuljettaa ne pois. Se on kuitenkin melko raskasta.

Aiotko kaivaa kaivinkoneella salaojituksen yhteydessä? Siinä tapauksessa voi olla helpointa hoitaa muuri kaivinkoneella silloin.

Seinää ei laiteta ylös! Salaojitus tehdään osittain käsin, osittain koneella pääsyn takia. (Purkaminen lisää osia, joihin pääsee koneella...)
All right, minulla on poravasara, kuinka paljon "helpompaa" on piikata pois? Kuinka paljon raskaampaa on poistaa lekalla, vaihtelee varmaan liikaa yksittäisten muurien välillä, jotta voisi vastata?

Luulen, että poravasaralla on vaikeaa. Kokeilin itse, kun minun piti purkaa. Piti käyttää oikeaa bilmaskin.

eroz sanoi:
Muuri ei saa nousta! Kuivatus tehdään osittain käsin, osittain koneella saatavuuden vuoksi. (Purku lisää osia, joihin pääsee koneella...) Hyvä on, poravasara minulla on, kuinka paljon "helmpompaa" on piikata pois? Kuinka paljon raskaampaa on poistaa moukarilla, ehkä se vaihtelee liikaa yksittäisten muurien välillä, jotta voisi vastata?
Luulen, että on etua yrittää "katkaista" muuri saumojen välistä ja sitten nostaa kivet pois. Omistan sekä poravasaran että bilmaskinen, ja ainakaan minun bilmaskini on liian raskas vaakasuoraan piikkaamiseen isommassa mittakaavassa, joten siksi ehdotin poravasaraa.

Kuitenkin muuri voi olla "vahvistettu" pystysuunnassa, ja silloin sinun täytyy ehkä käyttää moukaria tai vastaavaa ja yrittää murtaa betoni niin, että vahvike vapautuu.

Olen samaa mieltä viimeisestä kohdastasi myös, se vaihtelee muurista toiseen. Meillä oli kivinen portaat, joiden toinen puoli oli erittäin helppo purkaa, mutta meillä on ollut myös muurin osia, jotka ovat olleet pommisuojaluokkaa :)

Iso moukari, jos se ei ole jotain, jota tarvitsee varoa. Lisäksi se on miehekästä!

Selvä, en ole nähnyt enkä usko että siellä on mitään armering i. Aion testata borrhammaren tänä iltapäivänä nähdäkseni millaista vahinkoa voin aiheuttaa. Slägga saa olla täydennys.

Kiitos kaikesta input!

Yrittäisin kaataa sen autolla. Jos kiinnität köyden ylimpään kierrokseen, saat melko suuren taivutusmomentin muurin juurella ja voit vetää muurin alas.
Sitten se on siinä ja voidaan kuljettaa pois suuremmissa paloissa.

Thomas_Blekinge sanoi:
Yrittäisin kaataa sen autolla. Jos kiinnität köyden yläosaan, saat melko suuren taivutusmomentin muurin juurelle ja voit kaataa muurin. Silloin se makaa siellä ja voidaan kuljettaa pois isommissa paloissa.
Viritä mobiilikamera. En ole koskaan nähnyt kenenkään repäisevän vetokoukkua irti ja vetävän koko autoa vinoon, mutta olisi hauskaa saada se filmille :).

• Tykkään
Hindergarden ja 1 muu
  • Laddar…
pelpet sanoi:
Riggaa puhelimen kamera. En ole koskaan nähnyt kenenkään repivän irti vetokoukkua ja vetävän koko autoa vinoon, mutta olisi hauskaa saada se filmille :).
Olitpa tuhma ;)

Ei, en minäkään usko sen vetämiseen alas. Ainakaan normaalilla ajoneuvolla.

Minä kokeilisin kuitenkin. Olen nähnyt joitakin tukimuureja, jotka seisovat alustalla vain oman painonsa ansiosta. Silloin se on vain kuin kasa tiiliä. Se voi olla helppoa. Kameran kanssa on silti hyvä idea.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.