40 302 lukukertaa ·
39 vastausta
40k lukukertaa
39 vastausta
Paperisuikaleet kittauksen alla irtoavat... kuinka korjata helpoimmin?
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 viestiä
Jotkut kaistaleiden valmistajat huomauttavat, että niitä EI pidä liottaa, mutta ymmärrän ajatuksen menetelmästäsi. Se on kuin tapetoisi tavallisella paperitapetilla.pyro sanoi:Jotta hämmentäisin keskustelua vielä lisää, haluan tuoda esiin vinkin, jonka sain maalikaupastani koskien kaistaleiden kiinnittämistä tasoitteeseen. He ehdottivat, että voisi leikata sopivan pituisia kaistaleita ja sitten liottaa niitä kymmenen tai viisitoista minuuttia ennen kiinnittämistä. Silloin ne olisi hieman helpompi kiinnittää tasoitteeseen ilman, että alle jää ilmakuplia. Käytin tätä viimeksi asentaessani kaistaleita ja mielestäni se toimi hyvin. Mitä alalla sanotaan tästä menetelmästä, en tiedä. En myöskään tiedä miten hyvin se kestää ajan myötä (vielä). Mutta joka tapauksessa oli helppo saada kaistaleet paikoilleen tällä menetelmällä.
Riippuu varmaan merkistä. Minun rullissani oli päinvastoin (Hornbach). Keskellä on taitos, jotta voi kitata sisänurkkia. Yleensä on merkitty, mihin suuntaan nauha pitäisi taittaa, ja siitä voi päätellä, mikä on etu- ja takapuoli.Snailman sanoi:
Käytin muuten Hornbachin nauhoja suoraan Byggmaxin kevyttasoiteeseen talossamme. Ei ongelmia. Pitäisi löytää hyvä tasoite siihen tarkoitukseen. Vähän paksumpaa terästä, jossa on vähän enemmän joustavuutta kuin leveätasoittimet. Ja sopiva leveys.
Kyllä, olen sanonut koko ajan, että se toimii erinomaisesti tietyissä olosuhteissa.MathiasS sanoi:
Kuitenkin pysyn siinä, että heidän suositus on, että jos voi tasoittaa sen, niin se on ratkaisu, joka kannattaa valita. Ja jos kokee, että on vaikeaa tasoittaa, niin voi liimata tietyissä olosuhteissa, vähän niin kuin hyvä, parempi ja paras.
Voin myös kuvitella, että ammattilaiset tasoittavat sen säästääkseen työvaiheen, kun ei tarvitse odottaa liiman kuivumista.
Katso YBG ja heidän kirjoituksiaan/suosituksiaan.Mikael_L sanoi:
Voit käyttää molempia menetelmiä, mutta se on jotain hyvää, parempaa ja parasta. Jos sinulla on tiedossa vakaa alusta, kaksinkertaiset levyt seinillä, kaikki oikein kiinnitettynä jne., voit varmasti valita minkä tahansa menetelmän, kunhan käytät paperinauhaa.
Jos olet epävarma alustasta, kannattaa ehkä harkita nauhan kittamista, vaikka 90 % tapauksista se toimii myös liimattuna. (ota numeroni esimerkiksi)
Ja tietenkin sinun pitäisi maalata tai tapetoida seinä, mikä asettaa erilaisia vaatimuksia. Jos maalaisin, varmistaisin kaiken hihnoilla ja vyöllä, eli jos kitti toimii hieman paremmin, teen sen.
Mutta jos kuitenkin koet, että kittaus on hankalaa ja antaa huonomman tuloksen laskoksilla/kuplilla, voi olla parempi liimata.
Minun on sanottava, että tämä liimaaminen tai kittaus ei ole suoraan sydämenasia. Satuin tekemään tietyllä tavalla, koska luulin sen olevan oikein ja se oli menetelmä, jota hallitsin. MUTTA, kun nyt luen YBG:tä, en oikein näe sitä mitä sinä näet Anders. Tulkitukseni on (aiempien kirjoitusten mukaan) vapaasti käännettynä suomeksi:
1. YBG sanoo, että saumateipin voi yhtä hyvin liimata, jos sen haluaa, riippumatta saumatyypistä (leikattu tai upotettu).
2. YBG sanoo, että jos levyjen välissä on rako, joka ylittää suositellun, ehdotetaan liimattua teippiä.
En näe missään mitään, mikä voitaisiin tulkita niin, että kittaus olisi parempi lujuuden kannalta. Päinvastoin kohdan #2 mukaan. Mistä saat tämän hyvä parempi parhain, Anders? Suolistotunne?
Luulen, että maalarit suosivat kittausnauhaa, koska se on nopeampaa, jos sen tekee kerralla. YBG vaikuttaa sanovan, että liimaus on paras, kun sauma on epäsovinnollinen, mutta se on myös hitaampi menetelmä.
1. YBG sanoo, että saumateipin voi yhtä hyvin liimata, jos sen haluaa, riippumatta saumatyypistä (leikattu tai upotettu).
2. YBG sanoo, että jos levyjen välissä on rako, joka ylittää suositellun, ehdotetaan liimattua teippiä.
En näe missään mitään, mikä voitaisiin tulkita niin, että kittaus olisi parempi lujuuden kannalta. Päinvastoin kohdan #2 mukaan. Mistä saat tämän hyvä parempi parhain, Anders? Suolistotunne?
Luulen, että maalarit suosivat kittausnauhaa, koska se on nopeampaa, jos sen tekee kerralla. YBG vaikuttaa sanovan, että liimaus on paras, kun sauma on epäsovinnollinen, mutta se on myös hitaampi menetelmä.
Pienessä maailmassani se on yksinkertaista: Liimaa ensin, silota sitten - riippumatta saumasta. Tarkoituksena on, että se pysyy yhdessä mahdollisimman vähäisellä liikkeellä ja hyvällä kestävyydellä - ja silloin yleensä liimataan. En ainakaan ole tavannut ketään, joka ottaisi esiin tasoitteen yhdistääkseen asioita.
Ei, en minä vaan olen vain kertonut sen, mitä olen saanut tietää häneltä, jolla on maalaustoimintaa, kun itse en työskentele siinä ja hän viittasi minut YBG:hen, jos halusin syventää tietämystäni. Mutta kuten sanottu, tehkää tavalla, jolla tunnette olonne mukavaksi.MathiasS sanoi:
Viimeksi muokattu:
Avaan keskustelun uudelleen.. olen remontoinut 60-luvun taloni huonetta. Kokeillakseni eri menetelmiä ja nähdäkseni tulokset olen kokeillut kahta eri tapaa.. katossa on paperinarureuna tasoitteessa standardien mukaan, mutta seinissä olen liimannut nauhan märkätilaliimalla ilman, että täytän saumoja ensin, koska aion laittaa seinille vahvistuskankaan (flugger 130gr).. luuletteko, että kangas vahvistaa kaikkea niin, etten saa halkeamia, vaikka nauha on liimattu ilman että sauma on ensin täytetty? Tällä hetkellä saumat näyttävät melko hyviltä, vaikka nauha on hieman syvemmällä levyjen välisessä raossa, mutta mikään, mitä tasoite ei voisi täyttää, joskus tulee esiin joitain kuplia, mutta viillän leikkauksen ja täytän sen liimalla.. Aion myös pohjustaa seinän ennen kangasta erityisellä tartuntapohjalla.. minulla on vielä aikaa repiä kaikki, jos uskot, että kangas ei estä rakoja, kuplia ja haljenneita pintoja.. Kiitos!
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Synlig spackel under färg
Färg, Måla & Tapetsera -
Täyttö tasoitteen alle
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Slipa bort flytspackel, för att få fram underliggande golv. Går det? Hur..??
Golv -
Flytspackel under plastmatta på trägolv
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Luftbubblor under spackel efter bredspackling
Färg, Måla & Tapetsera