4 430 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Paneeli puuseinälle ilman täyttä tuuletusrakoa
hei
aion rakentaa varaston, ja kun on kyse paneelista (pystylauta), niin meidän asuintalo on rakennettu siten, että 45 makaa ulkona eristeen kanssa, ja sitten on tuulensuojapaperi. tähän on suoraan kiinnitetty laudoitus ilman poikittaista ristikkoa. näin ollen sisemmät laudat ovat suoraan tuulensuojapaperia vasten ja ilmarako on siellä, missä laudoitus on.
tämä säästää noin 28 mm seinän paksuudesta, emmekä ole huomanneet mitään ongelmia.
mutta tämä ei ole mikään nykypäivän rakennusoppaissa esiintyvä rakenne.
mitä mieltä olette, voiko se toimia lämpimässä varastossa? säästää tilaa ja on yksinkertainen)
ajatus on laittaa seinään seuraavasti: 120 pystylauta, muovi ja vaneri sisäpuolella, sitten 45 vaakasuoraan ulkopuolella eristeellä, tuulensuojapaperi, ja sitten laudoitus suoraan siihen.
vai teenkö virheen?
aion rakentaa varaston, ja kun on kyse paneelista (pystylauta), niin meidän asuintalo on rakennettu siten, että 45 makaa ulkona eristeen kanssa, ja sitten on tuulensuojapaperi. tähän on suoraan kiinnitetty laudoitus ilman poikittaista ristikkoa. näin ollen sisemmät laudat ovat suoraan tuulensuojapaperia vasten ja ilmarako on siellä, missä laudoitus on.
tämä säästää noin 28 mm seinän paksuudesta, emmekä ole huomanneet mitään ongelmia.
mutta tämä ei ole mikään nykypäivän rakennusoppaissa esiintyvä rakenne.
mitä mieltä olette, voiko se toimia lämpimässä varastossa? säästää tilaa ja on yksinkertainen)
ajatus on laittaa seinään seuraavasti: 120 pystylauta, muovi ja vaneri sisäpuolella, sitten 45 vaakasuoraan ulkopuolella eristeellä, tuulensuojapaperi, ja sitten laudoitus suoraan siihen.
vai teenkö virheen?
Onko se tila, aika vai raha, jota haluat säästää?
Mikään niistä ei todennäköisesti säästy erityisen paljon, jos katsot kokonaisuutta.
Minusta se tuntuu tyhmänsäästäväiseltä, ellei ole todella hyvää syytä.
Sitten taas se, että se luultavasti toimii, on eri asia, sillä uskon, että se toimii, ellei sinulla ole todella suurta kosteuspainetta lattiasta ja minimaalista ilmanvaihtoa.
Mikään niistä ei todennäköisesti säästy erityisen paljon, jos katsot kokonaisuutta.
Minusta se tuntuu tyhmänsäästäväiseltä, ellei ole todella hyvää syytä.
Sitten taas se, että se luultavasti toimii, on eri asia, sillä uskon, että se toimii, ellei sinulla ole todella suurta kosteuspainetta lattiasta ja minimaalista ilmanvaihtoa.
Sehän tulee olemaan lukkoperä varastossa. Mutta se tekee enemmän tilaa sisällä, kun ulkomitat ovat rajoittavia... Tarkoitan, meillähän on ollut niin talossamme tänään jo 30 vuotta.. Mutta en näe missään tätä tyyppiä nykyään. Siksi ihmettelen vähän...
Paneelin vaihtamisen yhteydessä vuoden 1972 julkisivullamme kieltäytyivät puusepät tekemästä työtä, elleivät he saaneet tehdä tuuletusrakoa. Sellaista ei ollut aiemmin. Ilmanvaihtoa luova lista on huomattavasti ohuempi kuin 28 mm.
Klikkaa tästä vastataksesi