Pysyisin lamellipuussa, silloin sekundaaripalkkien upottaminen on helpompaa. Lisäksi lasin asettaminen metallille on hankalaa suurempien liikkeiden vuoksi.
Olen alkanut katsoa liimapuuta uudelleen. Löysin toissijaisen palkin, joka mielestäni sopii minulle, se on 56x180, mutta valitettavasti se ei ole vakiokoko, joten sitä ei ole mukana laskentaohjelmassa Ruotsin puun sivustolla.
Kuinka pitkä se voi olla enintään kantavien palkkien välillä?
Max taipuma 8 mm
Cc 1015 toissijaisten palkkien välillä.
Katon kaltevuus 5 astetta
Lumivyöhyke 2
Katon paino 0,27 kn
Jos syötän mitat laskentaohjelmaan, niin maksimijänneväli 42x180 on noin 2850 mm 8 mm:n taipumalla (L/344)
Olen alkanut katsella liimapuuta uudelleen. Löysin toisiopalkin, joka mielestäni sopii minulle, se on 56x180 mutta valitettavasti se ei ole standardimitta, joten sitä ei ole laskentaohjelmassa svensk trä.
Kuinka pitkä se voi olla enintään kantopalkkien välillä?
Max taipuma 8 mm
Cc 1015 toisiopalkkien välillä.
Katon kaltevuus 5 astetta
Lumiseksi 2
Katon paino 0,27 kn
Kun syötän mitat laskentaohjelmaan, on maksimi jänneväli 42x180 noin 2850 mm 8 mm taipumalla (L/344)
Riippuu siitä, mitä lujuus- ja jäykkyysominaisuuksia sinulla on. GL28cs:lle saat lopullisen taipuman 8 mm 56x180, L = 3m ja mainituilla muilla parametreilläsi.
Ei ole täysin yksinkertaista laskea sellaista liitosta, kun sinulla on lujuutta lisäämään sekä liima että ruuvi. Se vaatii juuri sen liitoksen tarkkaan laskemista (mitä en tällä hetkellä halua tehdä). Saat alle 8 mm joka tapauksessa.
Toinen vaihtoehto on käyttää 45x145mm niin korkeassa luokassa kuin mahdollista, ehkä löytää C30 tai C35. Sitten voin vahvistaa sääntöä yhdeltä puolelta 6x140mm litteällä raudalla.
Olen miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että käytän koko rakenteessa liimapuupalkkia 90x180. Siitä tulee suuri rakennelma. Olisi todella mukavaa, jos joku voisi vilkaista piirustusta ja antaa mielipiteitä.
Toissijaiset palkit ovat kulmassa, joten ne työntyvät muutaman cm ylös ensisijaisen palkin taakse. Sen lisäksi tarvitsen jonkun tai joitakin cm kiinnittääkseni levyn olemassa oleviin räystäisiin.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.