D
Mikä teräspalkki kestää 7 metrin jännevälin kahdella tuella?

Max taipuma 8mm

lumivyöhyke 2

lasikatto 0,27 kN/m2

(Pohdin rakentavani terassikaton 7x3m)

Edit: muutin max taipumaa 10:stä 8 mm:iin.
 
Viimeksi muokattu:
En usko, että lasikatto kestää 10 mm:n taipumista..
 
  • Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D
Kiitos, olet täysin oikeassa, 8mm sen pitäisi olla.
 
D Derbyboy sanoi:
Mikä teräspalkki kestää 7 metrin jännevälin kahdella tuella?
Tuo kysymys ei ole vastattavissa. Sinun täytyy ensin määrittää c/c-etäisyys vähintään kahdelle teräspalkille.
 
Karrock
J justusandersson sanoi:
Den frågan har inget svar. Du måste ange c/c-avstånd för minst 2 stålbalkar först.
Mutta ehkä voisi uskaltaa arvata HEM1000 :D

Edit: Siinähän mainitaan 3m leveä lasikatto, kuormalla per m2, joten sen pitäisi olla laskettavissa?
 
D
J justusandersson sanoi:
Tuo kysymys ei ole vastattavissa. Sinun täytyy ensin ilmoittaa vähintään kahden teräspalkin c/c-etäisyys.
c/c-etäisyys on 3m

eli kattoruoteet 3m ja kaksi kantorakennetta, 7 metriä kumpikin. Etummaisessa kantorakenteessa on kolme tolppaa ja takaosassa ajatuksena on 2 tolppaa. Cc kattoruoteiden välillä on 1000mm.
 
D
Kokonaiskuorma katolla pitäisi kai olla 4 767 kg (227x21) plus itse teräsrakenteen paino.
 
Se kuulostaa paremmalta. HEA 240 tai VKR 300x200x6,3. Hinta 8000-10000 kr per kappale.
 
D
Mutta HEA 240 sopii varmasti erinomaisesti, eteenpäin eikö niin?

siellä on minulla kolme tukea/pylvästä.
 
HEA 120. Lumivyöhyke 2 tarkoittaa, että lumen paino maassa on 2 kN/neliömetri. Mitä se on katolla, riippuu katon muodosta, kaltevuudesta, lumitaskujen esiintymisestä jne. Terassin katon kohdalla sen tulisi olla hieman pienempi.
 
D
Mahtavaa, tehdään 3 pilaria sekä etu- että takareunaan, HEA 24 on liian paksu.

Mitä mieltä olet kattopalkeista cc100 jänneväli 3m, voisiko IPE80 toimia? Maksimi taipuma 8mm.
 
S
D Derbyboy sanoi:
Kanon, det får bli 3 pelare både i framkant och bakkant HEA 24 blir i grövsta laget.

vad tror du om takreglarna cc100 spännvidd 3m, skulle det fungera med en IPE80. Max nedböjning 8mm
Sinun tarvitsee IPE100, jotta pysyt alle 8 mm taipumassa.
 
D
Tuhannet kiitokset!

mikä on taipuma ipe100:lla?
 
S
D Derbyboy sanoi:
Tuhannet kiitokset!

mikä olisi taipuma ipe100:lle?
6mm
 
  • Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
S
En minäkään näe, miksi et pärjäisi HEA100:n kanssa, jossa on kolme tolppaa...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.