Hei
Olen hieman remontoimassa sisäänkäyntiä ja tarvitsen apua parvekkeen kantavan palkin mitoituksessa.
Sisäänkäynnin ympärillä oli aita, mutta sen jälkeen kun rakensimme terassin, halusimme poistaa sen. Nyt haluamme myös poistaa sisemmät tolpat.
Palkkien välinen jänneväli on 330 cm
Ensimmäinen kuva näyttää sisäänkäynnin kokonaisuudessaan, toinen kuva näyttää suunnitelmani.
Keltainen talo, jossa on parveke, tikkaat ja pitkä räystäs. Parveke ilman kaidetta, ovi auki, pihalla työkaluja ja lasten leluja.
Kuvassa näkyy parvekkeen tukirakenteet, joissa keltaisella ja punaisella merkityt palkit sekä sininen viiva kaavaillun katkaisukohdan merkitsemiseen.
Jos sahaan ja teen lovet sinistä viivaa pitkin.
Keltainen palkki on kantava palkki ja on 45×125.
Punainen palkki on myös 45×125 mutta on vain pylväiden välissä.
Ajattelen, että poistan punaisen palkin ja laitan siihen 45×220. Liimaan ja ruuvaan sen keltaiseen palkkiin. Kuinka hyvä siitä tulee?
Minulla on myös mahdollisuus lisätä yksi tai kaksi 45×95 sisäpuolelle ilman suurempaa työtä.
Vai onko minun pakko poistaa vanha kantava palkki ja laittaa kaksois 45×220 tai vaihtoehtoisesti liimapuupalkki?

Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumille!

Jotta voisimme antaa mielipiteen kysymykseesi, tarvitsemme tietää parvekkeen mitat, eli ei pelkästään leveyttä vaan myös syvyyttä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.