95 556 lukukertaa ·
172 vastausta
96k lukukertaa
172 vastausta
Pahin esimerkkisi nousevista rakennusmateriaalikustannuksista
En tiedä, mitä ne maksoivat keväällä tai viime vuonna, mutta noin 4 vuotta sitten maksoin 78 kr/m2 OSB:stä.L Lilllen sanoi:Karkein hinnat kannattaa pitää hallinnassaMutta minulle, joka ei ole koskaan aiemmin elämässäni ostanut esimerkiksi OSB:tä, olisi mielenkiintoista, jos myös tuotteen tavallinen/mennyt hinta olisi mukana. Mieluiten tarkkoja lukuja, mutta myös arvio riittää
Näen, että joku on saanut mukaan aiemman hinnan, mutta kaipaan siis lisää.
Kävin tänään K-Rautassa ja katsoin samaa tuotetta. Myyjän mukaan hinta oli noussut 149 kr:sta 599 kr:iin lyhyessä ajassa, mikä on täysin järjetön hintakehitys.Kallson sanoi:
Kävin tänään paikallisessa XL-byggetissä ja ostin kaksi 45x70 (5.4m) regulaa. Löysin yhden suoran ja toinen oli hieman kiero viimeisen metrin kohdalta mutta ajattelin sen olevan OK (en halunnut sotkea nippua enempää). Näiden kahden reglan hinta oli 408 kr, eli melkein 40 kr/m!
Ajattelin siksi huvikseni löytää vielä pahemman esimerkin. Oma esimerkki on OSB-levy Beijeriltä ja haaste forumille on ylittää tämä vielä pahemmalla.
[kuva]
Ei sanonut ja toivon, että olet oikeassa. Olin toisessa rakennusliikkeessä muutama viikko sitten, kun asiakas edelläni reagoi toistuviin hinnankorotuksiin ja kysyi kuinka kauan hinta oli voimassa. Myyjä vastasi silloin silmänpilkkeellä "tämän päivän ajan". Uskon, että huippu on saavutettu ja monet yksinkertaisesti odottavat ostamista, jos voivat.Rkarlsson sanoi:
Uskon, huomaa uskon, että hinnat tulevat laskemaan normaalille tasolle kuukauden sisällä + 5–10 prosenttia, kun hyödynnetään tilaisuus korottaa hintoja yhdellä tai useammalla tasolla.
Offtopic minulla on päinvastainen esimerkki, jossa ostin 100 lpm 45x95 sekä 27 lpm 45x120 edulliseen hintaan 2500 kr jokunen päivä sitten suoraan sahalta Härjedalenissa.
Offtopic minulla on päinvastainen esimerkki, jossa ostin 100 lpm 45x95 sekä 27 lpm 45x120 edulliseen hintaan 2500 kr jokunen päivä sitten suoraan sahalta Härjedalenissa.
Höylätty?
Luulen, että hinnat laskevat syksyllä, kun hennasnickerointi vähenee. On jännittävää nähdä, tuleeko hinnat alas suunnilleen samaan tasoon kuin ennen, vai pysyvätkö ne korkeammalla tasolla.
Omatoimirakentaja
· SE4
· 3 255 viestiä
Jotain, joka ei näytä lainkaan nousseen, on Rheinzink-levy.
Sama listahinta tänään kuin se oli viimeksi kun ostin, 3 vuotta sitten. Sain jopa hieman enemmän alennusta tällä kertaa kuin viime kerralla.
Sama listahinta tänään kuin se oli viimeksi kun ostin, 3 vuotta sitten. Sain jopa hieman enemmän alennusta tällä kertaa kuin viime kerralla.