F fac sanoi:
Olen remontoinut vähän kesämökkiä ja kävin paikallisessa rakennustarvikekaupassa kysymässä hintaa, sillä tarvitsen 10 kpl OSB-levyä.
Mutta luulin, että myyjä vitsaili, kun hän mainitsi hinnan.
Näin ei kuitenkaan ollut, joten minun pitää löytää jokin muu ratkaisu :(
Kohtalainen sana. Hinta

Jos mielestänne on kallista nyt, pitäkää kiinni. Valmistajat ilmoittavat juuri nyt lisäkorotuksesta, 30% lisää puutavaraan.

john68 john68 sanoi:
Osallistun laajempaan rakennusprojektiin, noin 80 miljoonaa, ja ne, jotka vastaavat siitä, sanovat, että tarjoukset eristyksestä ja puusta ovat voimassa 24 tuntia. Sitten on vain kysyttävä uudelleen.....

Imp puupylväät 7cmx180, aitoon maksoivat aiemmin 25 kr kpl, nyt 62,95

D Daniel 109 sanoi:
On selvää, että hinnat seuraavat perässä. Sahatavarayritysten on tuotettava selviytyäkseen. Jos kysyntä vähenee, niiden on kilpailtava hinnalla.
Ei.. he lopettavat sahaamisen ja investoivat linjoihinsa sen sijaan..

• Tykkään
Aser ja 1 muu
  • Laddar…
L Lilllen sanoi:
Karkein hinnat kannattaa pitää hallinnassa (y) Mutta minulle, joka ei ole koskaan aiemmin elämässäni ostanut esimerkiksi OSB:tä, olisi mielenkiintoista, jos myös tuotteen tavallinen/mennyt hinta olisi mukana. Mieluiten tarkkoja lukuja, mutta myös arvio riittää :) Näen, että joku on saanut mukaan aiemman hinnan, mutta kaipaan siis lisää.
En tiedä, mitä ne maksoivat keväällä tai viime vuonna, mutta noin 4 vuotta sitten maksoin 78 kr/m2 OSB:stä.

• Tykkään
Lilllen
  • Laddar…
Hei
Osta pontattua plywoodia sen sijaan, se on halvempaa ja parempaa

Kallson Kallson sanoi:
Kävin tänään paikallisessa XL-byggetissä ja ostin kaksi 45x70 (5.4m) regulaa. Löysin yhden suoran ja toinen oli hieman kiero viimeisen metrin kohdalta mutta ajattelin sen olevan OK (en halunnut sotkea nippua enempää). Näiden kahden reglan hinta oli 408 kr, eli melkein 40 kr/m!

Ajattelin siksi huvikseni löytää vielä pahemman esimerkin. Oma esimerkki on OSB-levy Beijeriltä ja haaste forumille on ylittää tämä vielä pahemmalla.
[kuva]
Kävin tänään K-Rautassa ja katsoin samaa tuotetta. Myyjän mukaan hinta oli noussut 149 kr:sta 599 kr:iin lyhyessä ajassa, mikä on täysin järjetön hintakehitys.

• K-Rauta sivusto näyttää kaksi tuotetta: OSB-levyt hinnalla 399 kr ja 599 kr. Oikeanpuoleinen tuote on ympyröity punaisella merkinnällä.
A
M Morpal sanoi:
Olin tänään K-Rautassa ja katselin samaa tuotetta. Myyjän mukaan hinta oli noussut 149 kruunusta 599 kruunuun lyhyessä ajassa, mikä on täysin hullu hintakehitys
Sanoiko hän mitään siitä, myivätkö he paljon osb:tä?
Ajattelen, että kysynnän on täytynyt laskea melko merkittävästi.

Rkarlsson sanoi:
Sanoiko jotain siitä myytiinkö paljon osb:tä?
Ajattelen, että kysynnän täytyy laskea aika reilusti.
Ei sanonut ja toivon, että olet oikeassa. Olin toisessa rakennusliikkeessä muutama viikko sitten, kun asiakas edelläni reagoi toistuviin hinnankorotuksiin ja kysyi kuinka kauan hinta oli voimassa. Myyjä vastasi silloin silmänpilkkeellä "tämän päivän ajan". Uskon, että huippu on saavutettu ja monet yksinkertaisesti odottavat ostamista, jos voivat.

• Tykkään
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
AXS
Kävin kierroksen 5-vuotiaan pojan lautapinossa. Nyt hän saa pitää vain kaikki alle metrin pituiset. :D

Aioin ostaa lattialistan, joka yleensä maksaa noin 15;- /m, nyt 49:-/m.

• Haha
  • Tykkään
guggen ja 6 muuta
  • Laddar…
Uskon, huomaa uskon, että hinnat tulevat laskemaan normaalille tasolle kuukauden sisällä + 5–10 prosenttia, kun hyödynnetään tilaisuus korottaa hintoja yhdellä tai useammalla tasolla.

Offtopic minulla on päinvastainen esimerkki, jossa ostin 100 lpm 45x95 sekä 27 lpm 45x120 edulliseen hintaan 2500 kr jokunen päivä sitten suoraan sahalta Härjedalenissa.

• Tykkään
Bjorn.Hed
  • Laddar…
A atomlab sanoi:
Alkaa olla aika myydä ylimääräiset muottivanerilevyt, joita on jäänyt jäljelle.
Forumilla on miljonääri. Mukava kuulla!

• Tykkään
JFB
  • Laddar…
L l3ff3 sanoi:
Miljonääri foorumilla. Mukavaa!
On enemmänkin

• Auton takakontissa useita 25 kg:n sementtisäkkejä.
  • Haha
  • Tykkään
ch75 ja 17 muuta
  • Laddar…
Offtopic, minulla on päinvastainen esimerkki, jossa ostin 100 lpm 45x95 sekä 27 lpm 45x120 hintaan 2500 kr jokin päivä sitten suoraan sahaamosta Härjedalenissa.
Höylätty?

Luulen, että hinnat laskevat syksyllä, kun hennasnickerointi vähenee. On jännittävää nähdä, tuleeko hinnat alas suunnilleen samaan tasoon kuin ennen, vai pysyvätkö ne korkeammalla tasolla.

• Tykkään
Johan Lindell
  • Laddar…
Jotain, joka ei näytä lainkaan nousseen, on Rheinzink-levy.
Sama listahinta tänään kuin se oli viimeksi kun ostin, 3 vuotta sitten. Sain jopa hieman enemmän alennusta tällä kertaa kuin viime kerralla.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.