On kyseessä sama kysymys, jos käytetään råspont, asennetaanko se vaakasuorassa?

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Absolut makaa Naulaa 63 mm yhdellä tai kahdella naulalla

Gött tuntui heti oikealta asettaa ändspont/råspont, kun siitä luki.

Olen miettinyt, että käytetään 12mm lastulevyä, johon ruuvataan puupaneeli päälle piilotetuilla nauloilla, jos mahdollista.

wrang sanoi:
Gött tuntui heti oikealta asentaa ändspont/råspont kun luki siitä.

Ändspånt ei ole välttämätöntä saumata jatkuvasti, mutta vältä useampi kuin yksi sauma per tolppa
samassa lautarivissä

Snailman
olen nähnyt, että sävsjöträhus:illa on sekä vaakasuora että pystysuora raakapontti taloissaan (samassa rakennuksessa)

oletan, että esim. sisäseinissä on pystysuorat koolaukset = vaakasuora raakapontti,

kun taas ulkoseinissä on todennäköisesti ylimääräinen kerros vaakasuoria 45 koolauksia pystysuorien sisäpuolella = pystysuora raakapontti

joten aion tehdä samoin talossa, jota teen nyt...

S
Lastulevyyn on helvetin vaikea lyödä nauloja.

SBH sanoi:
lastulevy on pirun vaikea naulata
Siksi ei pidä naulata lastulevyihin. ;)
Levy ruuvataan kiinni lastulevyruuveilla, samoin taulut kiinnitetään L-ruuvilla. Todella kestävää.

Råspont asennetaan edullisesti vinottain.

Protte

NightBuilder sanoi:
On ollut ajatuksena laittaa 12 mm lastulevy ruuveilla kiinnitettynä puupaneelin päälle piilotetuilla nauloilla, jos mahdollista.
Miksi lastulevy?

prototypen sanoi:
Råspont asennetaan mielellään vinottain.

Protte
Nyt alkaa näyttää joltakin :D

Kjell G

Kjell_G sanoi:
Nyt alkaa näyttää joltain :D

Kjell G
Onko kukaan nähnyt raakakielilautaa diagonaalisesti sisäseinällä??

Itse asennan aina raakaponttia kalanruotomallissa kehyksen kanssa ja piilotetulla naulauksella kipsilevyn taakse. d^_^b

• Tykkään
Steadybeat ja 1 muu
  • Laddar…
Elkludde sanoi:
Onko kukaan nähnyt raakalaudoitusta viistosti sisäseinällä??
Olen tehnyt sitä parissa seinässä, koko seinästä tulee ikään kuin suuri vino vinotuki silloin.

raveper sanoi:
Miksi sahanpuru?
Lähinnä paloturvallisuuden parantamiseksi jne. En ole miettinyt kovin paljon. Jotain, mitä mietittiin, kun luettiin eri rakenteista puuoppaasta. Halusin kaksinkertaiset "levyt", koska en pidä seinistä, joissa on vain yksi kerros, kuten olen nähnyt rakennuksissa, joissa olen ollut. (vain paneeli tai muu levy)

Ehkä kaikki eivät pidä puupaneelista kaikkialla, ja on hyvä, jos joku ottaa paneelin alas laittaakseen jotain muuta. Se voi myös toimia hyvin rakennusaikana jäykkyyden ym. suhteen. Paneelin voi asentaa jälkikäteen vähentääkseen jälkiä ja vaurioita ensimmäisessä vaiheessa.

Voisin ajatella, että paneeli olisi vain puoliksi korkeudella ja yläpuolella olisi tasainen maalattu pinta jne., tai jotain vastaavaa vaihtelua.

Vain ajatuksia erilaisista ratkaisuista. Kestää kuitenkin kauan ennen kuin jotain toteutetaan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.