107 440 lukukertaa ·
135 vastausta
107k lukukertaa
135 vastausta
OSB vai vaneri kipsilevyn taakse?
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
En ole nähnyt montaa taloa rakennusvaiheessa, mutta eräällä kaverilla oli vaatimus vahvistaa ulkoseinä, kun hän laajensi taloa.Elkludde sanoi:
Toisessa kylän talossa on vinottain raakaponttia kipsilevyn takana.
Itse käytän sitä, mikä on halvinta, 10 mm kovalevyä, lastulevyä, vaneria tai OSB:tä, sillä jotain täytyy olla kipsilevyn takana.
Protte
Jos aikoo nähdä vaivaa käyttääkseen raakaponttia, täytyy kyllä pystyä sahaamaan kaikki laudat samanpituisiksi tai ainakin todella monet samanpituisiksi. Jos menee viistosti, täytyy ne laittaa juoksemaan, ellei halua saada valtavaa hukkaa.
Sama pituus melkein kaikilla laudoilla + naulain kuulostaa vaatimukselta aivoverenvuodon välttämiseksi.
Sama pituus melkein kaikilla laudoilla + naulain kuulostaa vaatimukselta aivoverenvuodon välttämiseksi.
Oops, luulin ettei kukaan maailmanhistorian aikana olisi koskaan asentanut raakaponttia diagonaalisesti sisätiloissaMathiasS sanoi:Jos aikoo vaivautua käyttämään raakaponttia, täytyy varmaan pystyä sahaamaan kaikki laudat saman pituisiksi, tai ainakin hyvin monia saman pituisiksi. Jos tekee diagonaalisesti, täytyy laittaa ne juosten, ellei halua valtavaa hukkaa.
Sama pituus melkein kaikilla laudoilla + naulapistooli kuulostaa vaatimukselta, jotta voi välttyä aivoverenvuodolta.
En koskaan keksisi uhrata viikkoa saadakseni sen paikalleen, ja luulin, että se oli ilmeistä, että vitsailin, vaikka en lisännyt hymiötä
Olen käyttänyt sekä lastulevyjä, osb:tä että vaneria kipsilevyn takana, mutta useimmat seinät teen vain yksinkertaisella kipsilevyllä.
Jos kyseessä on uudisrakennus, valitsisin luultavasti kaksinkertaiset kipsilevyt, mutta muuten riittää yksi kerros remonttikipsiä. Vähän kalliimpi, mutta silloin tarvitsee vain yhden levyn.
En minäkään. Käytän OSB:tä ja se toimii erinomaisesti kaikkialla. Ilmeisesti kuitenkin on ihmisiä, jotka käyttävät raakalautaa vinosti, itse saisin hermoromahduksen kauan ennen kuin olisin valmis sen kanssa.Daniel78 sanoi:Oops, luulin ettei kukaan koskaan maailmanhistoriassa olisi asentanut raakalautaa vinosti sisätiloissa
En koskaan keksisi käyttää viikkoa saadakseni sen paikoilleen, ja luulin sen olevan ilmiselvää, että vitsailin, vaikka en lisännyt hymyä
Olen käyttänyt sekä lastulevyä, OSB:tä että vaneria kipsilevyn takana, mutta suurimmassa osassa seinistä käytän vain yksinkertaista kipsilevyä.
Olen asentanut hieman paneelia vinossa, ja myös rakentanut vähän spaljeér ja vastaavaa, eikä se ole mitään suurempia vaikeuksia oikeilla koneilla ja työkaluilla, mutta en koskaan ajattelisi asentaa sitä sisäpuolelle, ruuvattu OSB-levy antaa varmasti enemmän tukea kuin paljon naulattu råspont myös.MathiasS sanoi:
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Mutta nyt oli niin, että kaverin vaimo ei sallinut levyä, jossa on liimaa, ja lisäksi seinä täytyi tukea, jotta liike vanhan ja uuden välillä vältetään rakennusinsinöörin mukaan.MathiasS sanoi:
Toinen talo oli "Västerbottensgård", ja siellä pitäisi käyttää vähän enemmän "luonnonmateriaaleja".
Pitkän seinän jälkeen monet laudat ovat yhtä pitkiä, ja jäännöspaloja käytetään alussa ja lopussa.
Hermoromahdus? riippuu kai siitä, kuinka kätevä on.
Protte
Raakapontin etu on, että sen voi lähettää mihin ikkunaan tahansa. voi olla vähän vaikeaa levyillä ahtaissa portaissa. sitten paineilmaletku ikkunan läpi naulapyssyyn, niin raakapontin asentaminen käy melko nopeasti.
Jos osb asetetaan pystysuoraan, pitäisikö sen olla tiiviisti lattiaa vasten? Entä kipsilevy, onko sama periaate siellä?
Kuvittele sitten naulaavasi vaneria/ OSB:tä naulapyssyllä. Se käy nopeasti^_^bBure sanoi: