Aion rakentaa sisäseiniä eristyksellä kylmäautotalliin. Mahdollisesti tulevaisuudessa lämmin autotalli.
Imeytyykö käsittelemätön OSB kosteutta?
Aion myös maalata valkoisella. Olen maalannut vahattua OSB:tä sisätiloissa, ei mennyt hyvin.
Jotkut jälleenmyyjät eivät edes mainitse, ovatko levyt vahattuja.

Minulla on ollut tavallista OSB-levyä varaston seinillä, joka ei ole lämmitetty, jo monta vuotta nyt, enkä näe levyissä mitään ongelmaa.

OSB on erinomainen vahvistuslevynä, mutta sinun tulisi tietysti olla kipsi pintamateriaalina.

• Tykkään
sturnus ja 2 muuta
  • Laddar…
Miksi kipsi?
Haluan vain valkoiset, vaaleat seinät.

Paloturvallisuus

• Tykkään
Coolman
  • Laddar…
U UV5 sanoi:
Aion rakentaa sisäseiniä eristyksellä kylmässä autotallissa. Mahdollisesti tulevaisuudessa lämmin autotalli.
Ottaako vahaamaton OSB kosteutta itseensä?
Aion myös maalata valkoiseksi. Olen maalannut vahatulle OSB:lle sisällä, ei onnistunut hyvin.
Osakauppiaat eivät edes ilmoita, ovatko levyt vahattuja.
OSB:ssä on aina vaha. Se on osa valmistusprosessia. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko pinta vahattu vai ei. Noin 5% levyssä on muu kuin puumateriaali. Jos en muista väärin, vahan osuus on noin 1%.
Se, tarttuuko maali, riippuu suurelta osin siitä, voiko se muodostaa kerroksen, joka sekä tarttuu huokosiin että pitää itsensä koossa. Rullattu lateksi voi todennäköisesti toimia. Pellavaöljymaali ei todennäköisesti toimi hyvin, ja punamulta pestään pois ensimmäisessä sateessa (olen testannut itse).
Miksi et laita kuitusementtiä suoraan, niin saat kestävän pinnan, joka kestää paloa, on vedenkestävä ja voidaan maalata.

• Tykkään
Coolman ja 1 muu
  • Laddar…
Cheesen
F fribygg sanoi:
Brandskydd
Se on periaatteessa sama paloluokitus osb:llä ja kipsillä. läpikäymisaika on lähes sama

Se on ristiriidassa kaiken kanssa mitä olen kuullut kipsistä ja kuinka palomuuria rakennetaan. Sinulla ei mahdollisesti ole mitään lähdettä tai muuta, jolla voisit näyttää, että väitteesi pitää paikkansa?

• Tykkään
Festlund
  • Laddar…
Cheesen Cheesen sanoi:
Periaatteessa OSB- ja kipsilevyillä on sama paloluokitus. Läpipalamisaika on melkein sama.
Onko träguiden.se väärässä, kun he kirjoittavat, että kipsi on luokassa B ja puupohjaiset levyt luokassa D?

U UV5 sanoi:
Miksi kipsi?
Haluan vain valkoisia kirkkaita seiniä.
Koska maalattu osb on ruma.

• Tykkään
john.h ja 1 muu
  • Laddar…
U UV5 sanoi:
Haluan vain valkoiset vaaleat seinät.
Eikö olisi sopivaa asettaa valkoisia vaaleita levyjä? Luulisin, että Cembritillä on jokin sopiva tuote, jos et halua kipsiä.

Cheesen
F fribygg sanoi:
Onko träguiden.se väärässä, kun he kirjoittavat, että kipsi on luokassa B ja puupohjaiset levyt luokassa D?
Paloluokitus perustuu aikaan, joka kuluu läpipalamiseen, ja se on lähes sama aika.

Cheesen Cheesen sanoi:
Paloluokitus perustuu läpikäynnin paloaikaan ja se on lähes sama aika
Mutta paloluokitus on parempi kipsillä

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.