812 lukukertaa ·
11 vastausta
812 lukukertaa
11 vastausta
OSB, vaha tai ei?
Aion rakentaa sisäseiniä eristyksellä kylmäautotalliin. Mahdollisesti tulevaisuudessa lämmin autotalli.
Imeytyykö käsittelemätön OSB kosteutta?
Aion myös maalata valkoisella. Olen maalannut vahattua OSB:tä sisätiloissa, ei mennyt hyvin.
Jotkut jälleenmyyjät eivät edes mainitse, ovatko levyt vahattuja.
Imeytyykö käsittelemätön OSB kosteutta?
Aion myös maalata valkoisella. Olen maalannut vahattua OSB:tä sisätiloissa, ei mennyt hyvin.
Jotkut jälleenmyyjät eivät edes mainitse, ovatko levyt vahattuja.
Minulla on ollut tavallista OSB-levyä varaston seinillä, joka ei ole lämmitetty, jo monta vuotta nyt, enkä näe levyissä mitään ongelmaa.
OSB on erinomainen vahvistuslevynä, mutta sinun tulisi tietysti olla kipsi pintamateriaalina.
OSB on erinomainen vahvistuslevynä, mutta sinun tulisi tietysti olla kipsi pintamateriaalina.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 134 viestiä
OSB:ssä on aina vaha. Se on osa valmistusprosessia. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko pinta vahattu vai ei. Noin 5% levyssä on muu kuin puumateriaali. Jos en muista väärin, vahan osuus on noin 1%.U UV5 sanoi:Aion rakentaa sisäseiniä eristyksellä kylmässä autotallissa. Mahdollisesti tulevaisuudessa lämmin autotalli.
Ottaako vahaamaton OSB kosteutta itseensä?
Aion myös maalata valkoiseksi. Olen maalannut vahatulle OSB:lle sisällä, ei onnistunut hyvin.
Osakauppiaat eivät edes ilmoita, ovatko levyt vahattuja.
Se, tarttuuko maali, riippuu suurelta osin siitä, voiko se muodostaa kerroksen, joka sekä tarttuu huokosiin että pitää itsensä koossa. Rullattu lateksi voi todennäköisesti toimia. Pellavaöljymaali ei todennäköisesti toimi hyvin, ja punamulta pestään pois ensimmäisessä sateessa (olen testannut itse).
Miksi et laita kuitusementtiä suoraan, niin saat kestävän pinnan, joka kestää paloa, on vedenkestävä ja voidaan maalata.
Klikkaa tästä vastataksesi