Olen yrittänyt säästää hieman puhelimen kanssa (joten pieni sulku siitä, että yksi nolla puuttuu), mutta uskoisin, että voisit ehkä käyttää IPE240, jos olet todella rohkea. Tämä edellyttää, että:
*Palkki on kunnolla tuettu sivusuunnassa.
*Jos voit sallia, että palkki taipuu 10 mm oman painonsa vuoksi asennuksessa. Tämän voit korjata ennen osan asettamista.
*Ei lunta katolla asennuksen aikana.
*Että sinulla on 20 mm tilaa karman yläpuolella.
Kuitenkin lumen aiheuttama taipuma saattaa näkyä. Taipuma suurempi kuin L/300 alkaa yleensä näkyä. Kokonaistaipuma täällä noin L/250.
Jos valitset IPE270, sanoisin myös, että taipuma toimii.
Olen yrittänyt arvioida puhelimella (joten pieni sulkeissa, jos on jäänyt nolla pois), mutta luulen, että voisit päästä jopa IPE240:een, jos olet todella rohkea. Tämä edellyttää, että: *Palkki on kunnolla tuettu sivusuunnassa. *Jos voit sallia, että palkki taipuu 10mm oman painon alla asennuksessa. Tämä voidaan ottaa huomioon ennen osan asennusta. *Ei lunta katolla asennuksen aikana. *Että sinulla on 20mm sovitusvara karmissa.
Kuitenkin lumen aiheuttama taipuminen voi tulla näkyväksi. Taipuminen, joka on suurempi kuin L/300, alkaa yleensä näkyä. Kokonaispainuma tässä on noin L/250.
Jos valitset IPE270:n, sanoisin myös, että painuma toimii.
Riippuen siitä, miten karmia kiinnitetään yläosasta, voi olla tarpeellista olla hieman luova, jotta mahdollinen kiinnitys sallii hieman pystysuoria liikkeitä.
Oikeastaan päädyin HEA 260:een vain pitääkseni alamuodon hyvin matalana (noin L/450). Sitten käänsin tuloksen IPE:ksi ja päädyin hieman korkeampaan liikemomenttiin ja IPE 330:een. On selvää, että jos luot marginaalin (tila- ja visuaalisesti) hieman suuremmalle alamuodon, mielestäni IPE 270 voi toimia.
Ehdottaisin, että käytät enemmän eristystä palkin ulkopuolella juuri sen takia, että palkki pysyy lämpimämpänä. Sitten joku senttimetri eristystä palkin ja diff.spärr välissä kondensaation estämiseksi.
Justus: IPE270 päätyi kai aika tarkalleen 10mm lumikuormaa varten?