D
Toki totta!

Mutta toisaalta on olemassa julkisivupiirustuksia ym. sekä kuvaus katosta, jonka voin ottaa esiin. Suuret osat katosta voidaan/pitäisi purkaa, joten voin varmaan dokumentoida melko paljon.

Aion nyt mennä kotiin ja tehdä uudelleen luonnoksen ohjeidenne mukaisesti.

Onnistuiko teidän sopia, mitä palkkia tarvitaan?

Ystävällisin terveisin

Tuntisin olevani turvassa IPE270:n kanssa edellyttäen, että tukevat ylälaippaa koko palkin pituudelta. Entä sinä justus?

D
Kuinka paljon taipumaa antaa IPE270. Olen ollut yhteydessä muutamiin skjutdörrstillverkare päivän aikana ja he ilmoittavat maksimi taipuman olevan 5-16 mm.

10mm

D
Hmm okei! Sitten teen luonnoksen IPE300:n perusteella, en halua lukita toimittajan valintaa.

Pystypylväiden ei varmaan pitäisi olla suoraan kiinni palkissa, jos sen pitää pystyä liikkumaan hieman pituussuunnassa?

Onko sinun muuten pakko ottaa mukaan en konstruktör? Jos kokoat kaikki luonnokset joita olet tehnyt ja teet mittakaavassa olevan piirustuksen, sinun pitäisi kai saada rakennusilmoitus läpi joka tapauksessa? Jos nyt luotat saamiisi tuloksiin

D
Älä sano noin, saan paljon ideoita :)

Ehkä, katsotaan kuinka kauan jaksatte minun kysymyksiäni......jos niin, haluaisin oppia itse laskutoimituksen. Kaava minulla on, mutta en onnistunut saamaan tiettyjä arvoja selville.

Mielestäni myös IPE 270 on OK, jos marginaali liukuoven karmiin on riittävän suuri. Bossesin huomautus stagningista on tärkeä.

D Derbyboy sanoi:
Hmm ok! Sitten teen luonnoksen IPE300:n perusteella, en halua rajoittaa toimittajan valintaa.

Pitäisikö pylväiden sivuilta olla jonkin verran etäisyyttä palkkiin, jos sen pitäisi pystyä liikkumaan hieman pituussuunnassa?
IPE300 antaa 7mm lumikuormalle

D
Mutta jos toimittaja sanoo, että maksimitaipuma saa olla 10 mm ja sitten suosittelee 10 mm väliä koko karmin ympäri, silloin itse rakenne kestää 0 mm taipuman.

Tämä tarkoittaa, että minun tarvitsee oikeastaan vain sopeuttaa väli taipumaan.

Esimerkki.

Palkki antaa taipuman 20 mm, silloin varmistan, että tila karmin ja palkin välissä on 20 mm. Miksi heillä sitten on edes suosituksia?

En ole koskaan asentanut niin suuria eriä, mutta oletan, että karmia myös ruuvataan ylöspäin? Siinä tapauksessa pilari vaikuttaa karmiin, kun palkki taipuu alaspäin.

Yleisin on varmasti liimapuupalkki pitkän liukuovi-osan yläpuolella, ja silloin on luonnollista, että karmit kiinnitetään liimapuuhun. Pisimmän osan, josta minulla on kokemusta, pituus on noin 4 metriä, mutta silloin suuret kattokuormat eivät kohdistuneet julkisivuun. Sinun on syytä tarkasti lukea valmistajien ohjeet, mutta muistaakseni karmeissa on tilaa jonkin verran liikettä varten.

D
Tuntuu siltä, että valmistajien olisi pitänyt ottaa huomioon jonkin verran taipumista.

Ehkä voisi jättää kiinnittämättä karmia ylöspäin ja sen sijaan käyttää jotain tiivistettä tai palikkaa.

Ajatella, että olisi valtavan iso kaksipuolinen teippi

Viimeksi muokattu:
D
Mitä taipuma on IPE 330:lla?

Katsoin juuri WillabGardens vikdörripakettia WG 95, joka voidaan toimittaa enintään 5 metriä pitkänä. Karmit kiinnitetään c/c 600 mm välein sekä 100 mm kulmista. Karmien (pursotettu alumiini) ja ympäröivien sääntöjen välillä on kumitiiviste. Katso kuva.
Karmirakenteen poikkileikkauskuva, jossa näkyy strängpressattu alumiinikarmi ja sen yläosassa oleva kiinnitys, mukana gummilista.
Epäilen, että valmistajat, joita olet tarkastellut, käyttävät järeämpiä tarvikkeita, mutta heillä on varmasti monia asennusesimerkkejä.

IPE 270:llä vuodenaikavaihtelun aiheuttama taipuma on 10 mm, mikä vastaa L/600. Mielestäni vakavan valmistajan on pystyttävä käsittelemään tämä.

IPE 330 antaa 5 mm lumikuormitukselle.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.