Viimeiset kuvat näyttävät siltä, että se voi olla asbestia.
Kuvassa, jossa on tiiliä (tiilitapetti???), näen tekstiä, se vaikuttaa olevan sanomalehtiä rappauksen/betonin vasten?
Okei kiitos!
Kyllä, siellä on todella vanhoja sanomalehtiä betonin vasten ja ruskea nöyhtä on jäänteitä tretex-levyistä.
Haha, kyllä se on tiiliseinätapetti.
Viimeiset kuvat (valkoinen eristys) katsoisin asbestiksi, vaikka se ei olekaan sitä.
Jos annat yrityksen poistaa asbestin, se maksaa paljon, mutta itse poistaminen ei ole vaikeaa, kunhan teet sen varovasti.
Kostuta eristys kunnolla ennen kuin aloitat työstämisen.
Vältä työstämistä, joka aiheuttaa pölyämistä.
Käytä hengityssuojainta.
Pyyhi kostealla työn jälkeen.
Laita eristys pusseihin/säkkeihin.
Ei, asbesti ei ole hengenvaarallista, ellei sen kanssa työskentele päivittäin monien vuosien ajan.
Viimeiset kuvat (valkoinen eristys) pitäisin asbestina, vaikka se ei olisikaan sitä.
Jos annat yrityksen poistaa asbestin, se maksaa paljon, itse poistaminen ei ole vaikeaa, pitää vain olla varovainen.
Kostuta eristys kunnolla ennen ja aikana kun alat käsitellä sitä.
Vältä käsittelyä, joka aiheuttaa pölyämistä.
Käytä hengityssuojainta.
Pyyhi märällä työn jälkeen.
Laita eristys pusseihin/säkkeihin.
Ei, asbesti ei ole hengenvaarallista, jos sen kanssa ei työskentele päivittäin monien vuosien ajan.
Pitäisin myös tuota putkieristystä asbestipitoisena, kunnes näytteet vahvistavat.
En kuitenkaan ole samaa mieltä, että on OK poistaa asbestia putkieristämisestä itse tällä tavalla..
Asbesti ei ole sidottu eristykseen ja pölyää erittäin helposti, vaikka yrittääkin kostuttaa jne. Saat asbestikuituja leijumaan sisäilmassa pitkään, jos niitä ei poisteta asianmukaisella tavalla.
Jos aikoo tehdä sen itse, pölyn leviämisen estäminen on tärkeää sataprosenttisesti. Esimerkiksi käyttämällä myös ns. "glove bag".
Pitäisin myös tuota putkieristystä asbestipitoisena, kunnes testit vahvistavat asian.
En kuitenkaan ole samaa mieltä siitä, että on OK poistaa asbesti putkieristyksestä itse sillä tavalla.
Asbesti ei ole sidoksissa eristykseen, ja se tulee pölyämään helposti, vaikka yrittäisi kastellakin yms. Sinulla tulee olemaan asbestikuituja sisäilmassa pitkän ajan, jos ne eivät poisteta asianmukaisesti.
Jos tekee sen itse, levittymisen estämisen pitäisi olla 100%. Esimerkiksi käyttämällä ns. "glove bag"
Jos tekee kuten hän kirjoitti, se on hyvä vaihtoehto, kun on haalari ja varusteet ja kerää kaiken asbestin ja kuten hän kirjoitti, kastelee, niin eihän se pölyä. Se on parempi kuin antaa sen olla siellä, jos on mahdollisuus poistaa se sen sijaan, että antaa sen olla, siitä ei ole mitään hyötyä, pikemminkin. Mutta silloin täytyy olla tarkkana kuin ammattilainen, kuten kastella se ja käyttää suojavarusteita ja koota se ja viedä kierrätykseen ASAP mitä minä tulkitsen paska olevan mitä sillä on tarkoitus?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.