399 lukukertaa ·
8 vastausta
399 lukukertaa
8 vastausta
Onko seinä kantava? (30-luku)
Hei!
Minulla on suunnitelmia purkaa tämä seinä keittiön ja olohuoneen välillä 1,5-kerroksisessa talossani, joka on rakennettu vuonna 1938 ja jossa on kellari. Se on laudoitettu seinä, joka kulkee savupiipusta julkisivuun poikittaissuunnassa, eli 90 asteen kulmassa kantavaan seinään nähden (suuntaan, jossa kattotuolit ovat).
Voisiko se olla kantava?
Minulla on suunnitelmia purkaa tämä seinä keittiön ja olohuoneen välillä 1,5-kerroksisessa talossani, joka on rakennettu vuonna 1938 ja jossa on kellari. Se on laudoitettu seinä, joka kulkee savupiipusta julkisivuun poikittaissuunnassa, eli 90 asteen kulmassa kantavaan seinään nähden (suuntaan, jossa kattotuolit ovat).
Voisiko se olla kantava?
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 127 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 127 viestiä
Se riippuu siitä, lepäävätkö bjälklagerin palkit seinällä, eli menevätkö ne sitä pitkin. Mutta se näyttää jonkinlaiselta katkaisulta avatussa alueessa (valkoinen), mikä usein tarkoittaa, että seinä on kantava.
Kiitos vastauksesta! Valkoinen alue on vanha ovi, joten en usko, että poikittaiset laudat ovat mitään poikittaiskannatusta. Seuraava askel on ehkä irrottaa yksi lauta nähdäksesi, mitä on sen päällä.BirgitS sanoi:
S
Screew
Talon omistaja
· Strängnäs
· 804 viestiä
Screew
Talon omistaja
- Strängnäs
- 804 viestiä
Kuinka korkealle nousee pystyaita? Kun zoomaan kuvaan, se ei näytä menevän aivan ylös asti.... Onko se näköharha?
Niin vanhoissa taloissa seinät voivat olla vakauttavia, vaikka ne eivät olisi kantavia.
Niin vanhoissa taloissa seinät voivat olla vakauttavia, vaikka ne eivät olisi kantavia.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 127 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 127 viestiä
Se, mikä minun mielestäni näyttää vaihtelulta, on alin sääntö (palkki) oven aukon yläpuolella, koska se menee sisään pystysuoriin sääntöihin sivuilla. Siten ylhäältä tuleva paino voi siirtyä pystysuoriin sääntöihin (pilareihin vaihtelussa)S Stoffe-q sanoi:
Minusta näyttää siltä, että se on liukuovi, kun otetaan huomioon kiinnitys? Minulla on liukuovi keittiööni, ja seinäni on kuitenkin kantava, koska se jatkuu yläkerrassa kattoon asti. Seinässäni on luultavasti kaksi "pylvästä", koska toinen samanlainen seinä sisältää kaksi pystypalkkia, jotka on yhdistetty poikittaispalkilla, joka vakauttaa katon, joka on avoin kurkeen asti liian paljon ilmaa...
On vaikea nähdä, loppuuko ne siihen vai onko ne vain listoja ylhäällä. Mahdollisesti tolppa on numero 2 vasemmalla ovesta.S Screew sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi