Hei!

Minulla on suunnitelmia purkaa tämä seinä keittiön ja olohuoneen välillä 1,5-kerroksisessa talossani, joka on rakennettu vuonna 1938 ja jossa on kellari. Se on laudoitettu seinä, joka kulkee savupiipusta julkisivuun poikittaissuunnassa, eli 90 asteen kulmassa kantavaan seinään nähden (suuntaan, jossa kattotuolit ovat).

Voisiko se olla kantava?
 
  • Seinä ennen purkamista, paljastaa puunrungot, paljoa putkia ja johtoja; keittiön ja olohuoneen välillä vanhassa talossa.
BirgitS
Se riippuu siitä, lepäävätkö bjälklagerin palkit seinällä, eli menevätkö ne sitä pitkin. Mutta se näyttää jonkinlaiselta katkaisulta avatussa alueessa (valkoinen), mikä usein tarkoittaa, että seinä on kantava.
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Se riippuu siitä, lepäävätkö palkit seinällä eli ovatko ne poikittain sen kanssa. Mutta vaikuttaa siltä, ​​että avatussa alueessa (valkoinen) on jonkinlainen poikittaiskannatus, mikä usein tarkoittaa, että seinä on kantava.
Kiitos vastauksesta! Valkoinen alue on vanha ovi, joten en usko, että poikittaiset laudat ovat mitään poikittaiskannatusta. Seuraava askel on ehkä irrottaa yksi lauta nähdäksesi, mitä on sen päällä.
 
Se näyttää epäilemättä hyvin paljon kantavalta seinältä, mutta pura se ja katso mitä tapahtuu! 😀
 
Onko runko laudoista, ovat usein kaikki seinät kantavia. Oletko tarkistanut Kaupunkisuunnitteluvirastolta, onko heillä piirustuksia talosta?
 
  • Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
S
Kuinka korkealle nousee pystyaita? Kun zoomaan kuvaan, se ei näytä menevän aivan ylös asti.... Onko se näköharha?

Niin vanhoissa taloissa seinät voivat olla vakauttavia, vaikka ne eivät olisi kantavia.
 
BirgitS
S Stoffe-q sanoi:
Kiitos vastauksesta! Valkoinen alue on vanha ovi, joten en usko, että poikittaiset laudat ovat mitään vaihtelua. Seuraava askel on ehkä irrottaa lauta nähdäkseni, mitä sen päällä on.
Se, mikä minun mielestäni näyttää vaihtelulta, on alin sääntö (palkki) oven aukon yläpuolella, koska se menee sisään pystysuoriin sääntöihin sivuilla. Siten ylhäältä tuleva paino voi siirtyä pystysuoriin sääntöihin (pilareihin vaihtelussa)
 
  • Tykkään
MatKal123
  • Laddar…
Minusta näyttää siltä, että se on liukuovi, kun otetaan huomioon kiinnitys? Minulla on liukuovi keittiööni, ja seinäni on kuitenkin kantava, koska se jatkuu yläkerrassa kattoon asti. Seinässäni on luultavasti kaksi "pylvästä", koska toinen samanlainen seinä sisältää kaksi pystypalkkia, jotka on yhdistetty poikittaispalkilla, joka vakauttaa katon, joka on avoin kurkeen asti liian paljon ilmaa...
 
S Screew sanoi:
Kuinka korkealle lauta-aidan seinä yltää? Kun zoomaan kuvaa, se ei näytä ulottuvan aivan ylös asti... Onko se harhanäköä?

Niin vanhoissa taloissa seinät voivat olla vakauttavia, vaikka ne eivät ole kantavia.
On vaikea nähdä, loppuuko ne siihen vai onko ne vain listoja ylhäällä. Mahdollisesti tolppa on numero 2 vasemmalla ovesta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.