hei,
voiko joku auttaa minua:
Ovatko seinä/t kantavia (koskee "C" piirustuksessa)?

Talo on 2-kerroksinen rinnetalo vuodelta 1974
"C" -- 45x70koolingit + lastulevyt
"A" ja "B" - betonilohkoja - noin 23 cm paksu
kiitos etukäteen!

• Pohjapiirros 2-kerroksisesta talosta. Yläosassa on vaatehuone ja eteinen. "C" on ympyröity punaisella. "A" ja "B" merkitty vihreällä.
  • Pohjapiirros ja poikkileikkaus 1974 rakennetusta kaksikerroksisesta rinnetalosta, jossa näkyy huoneiden mitat ja seinien sijainnit.
Mikä on tuo raidallinen, joka on myös portaiden vieressä?

ei aavistustakaan :)

Viimeksi muokattu:
Etkö ole ollut talossa?

minä asun talossa ja voin sanoa, että ei ole mitään käytävässä B C seinien välillä

On epätodennäköistä, että "C" on kantava. Kantavat seinät kellarikerroksessa näyttävät olevan tehty betoniharkosta. "C" on luultavasti lisätty myöhemmin. Varmistuakseen täysin täytyy kuitenkin tietää, miten yläkerran lattian palkit ovat sijoitettu.

kiitos justusandersson. tiedän niin paljon kuinka palkit ovat:
D, E, F betonilohkot / betoni -noin 23 cm paksu
Pohjapiirros, jossa näkyy punaisia viivoja ja merkintöjä D, E, F, jotka osoittavat betonilohkojen sijainnin, n. 23 cm paksu. Puu- ja eristemateriaalia katon rakenteissa, johon on kiinnitetty metallikiinnikkeitä. Vasemmassa alakulmassa viiva ja nuoli "C". Puinen tukirakenne, eristevillaa ja metallikiinnike katossa.

• Träbjälkar och isolering syns i en oavslutad byggkonstruktion med synliga betongblock.
Viimeksi muokattu:
Anna_H sanoi:
Mikä tuo raidallinen on, jota on myös portaiden vieressä?
ehkä vaatekaappi / penkki?

Ei, "C" ei ole kantava. Sitten mielestäni kuvat viittaavat tiettyyn "huolimattomuuteen", mutta ehkä sinä olet purkanut, jotta pääset näkemään?

yes, minä se olin joka repi:o

Se, mitä pohdin, oli, voisiko tuo raidallinen rakenne osoittaa jotain kantavaa kuten vanhojen talojen savupiippu. Itse seinät eivät piirustuksen perusteella näytä olevan kantavaa tyyppiä.

Tarkista varmuuden vuoksi käsisahalla sahaamalla. Jos sahanterä jumittuu, on leikkaamasi kohta kantava. Jätä saha paikalleen, pystytä tukipalkki ja tue kunnolla ennen kuin jatkat sahausta.

okei. kiitos

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.