thomas33 sanoi:
Onko naapureita, alapuolella tai yläpuolella, jotka ovat poistaneet tämän seinän? Jos näin on, sinun pitäisi pystyä poistamaan myös omasi.
Asunto vasemmalla (katso pohjapiirustus alkuperäisessä viestissä) minun alapuolella on poistanut saman seinän.

Viimeksi muokattu:
Se, että joku muu on kaatanut vastaavan seinän, ei todellakaan ole mikään selvä merkki siitä, että sinun pitäisi tehdä samoin.

Betonirakenteessa tiporex-seinät eivät koskaan ole kantavia, mutta ne ovat raudoitettuja, joten tiikerisaha on tarpeen. Nopeinta on sahata koko höskä puoliksi ja lyödä alas lekalla, varo kuitenkin, ettet saa lohkoa päällesi.

Mutta jos talo on huonosti piirretty tai materiaaleissa on puutteita, voi syntyä painumia ja voi tulla painetta myös ei-kantaville seinille, jos terä juuttuu kiinni sahatessa, kannattaa tarkistaa ammattilaiselta.

Voi myös olla, että sähköjohtoja kulkee saumoissa jne., joten varmista, että ne ovat irti/kytketty pois päältä.

Tiporex-lohkot asetetaan usein paikalleen valun jälkeen.

Ok, aion katsoa YouTubesta videoita, joissa bilmaskin, slägga, tigersåg VS. Siporexplatta. Tietysti käytän hengityssuojainta!

Varaukset huomioitu. Annan tämän pohdinnan vielä kypsyä vähän, luulen; yllä olevat kommentit VS. ilmeiset riskit neuvojen pyytämisestä foorumilta (ei loukkausta) :)

* Minkä tyyppistä yritystä/ammattia/koulutusta etsin löytääkseni oikeanlaisen henkilön?

* Vinkkejä asiantuntevasta yrityksestä/henkilöstä, joka tarjoaa tätä palvelua (arviointi paikan päällä) Stockholm norrortissa?

Bilmaskinista et varmaan tarvitse, purku- ja saneerausyritykset hoitavat yleensä itse purkamisen. esim. http://uppsalaindustriskrotning.se/ tai http://www.ufs.nu/rivning-och-sanering. Nämä, joiden kanssa olen ollut yhteydessä, voi olla että työ on heille liian pieni = kallis tarjous.

Jos haluat olla 100 % varma kantavuudesta niin tarkastaja takuulla on tarpeen, myös tämä on kallista.

Olisin tehnyt "mitä? eikö näin saa tehdä?" tai kaivanut esiin reilusti rahaa.

Jonatan Aasan vinkki vaikuttaa minusta mahdolliselta polulta.

Jonatan Aasa sanoi:
...
Mutta jos talo on huonosti piirretty tai materiaali puutteellista, voi syntyä painumia ja painetta voi kohdistua myös ei-kantaviin seiniin, jos terä jumittuu sahatessa, kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen.
...
Ota vähän kerrallaan ja katso mitä tapahtuu.
Pyydä yläkerran naapuria tanssimaan jenkaa kierros joka kerta, kun sahaat palan alas :)

• Tykkään
kallun
  • Laddar…
KnockOnWood sanoi:
Jonatan Aasan vinkki kuulostaa minusta toteuttamiskelpoiselta tavalta.

Ota vähän kerrallaan ja katso mitä tapahtuu. Pyydä naapuria yläpuolellasi tanssimaan jenkaa kierros jokaisen palan välillä, jonka sahaat alas :)
Hehe anteeksi huono vastaukseni. Odotan vastausta kyselyyn besiktningsman.se -sivustolle, mutta jos heidän ehdotuksensa ei ole kohtuullinen, harkitsen tigerbladsideniä. Se on suunnitelmani tällä hetkellä.

Sillä välin nikotinsaneeraan koko asunnon perusteellisesti! On vähän hauskaa, että näin tänään asunnossa lehdessä ilmoituksen ebolatohtorista Punaiselle Ristille, jolla oli täsmälleen sama varustus kuin minulla puhdistuksessa seistessäni. Kysymys kuuluu: olenko minä yliarvioinut suojaukseni vai ovatko he aliarvoituja? :D (pölysuoja, maalarihaalari, nitriilikäsineet ja "NO-lasit").

Joka tapauksessa, päivitystä tulee kun seinän kanssa tapahtuu jotain.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.