1 645 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Onko seinä kantava vai ei?
Hei!
Aion purkaa seinäni ja tarvitsisin apuanne arvioinnissa. Seinä pitäisi purkaa keittiön ja olohuoneen väliltä. katso kuva "planlösning"
Luulen, ettei se ole kantava, koska:
- Seinä on 11 cm paksu
- Seinän sisältö on jonkinlaista kevyttä betonia/rappia - Katso kuva
- Seinällä on paksumpi pylväs lopussa. katso kuvassa varjostettu osa (ympyrä kuvassa "planlösning")
- 80% yhdistyksestä on purkanut seinän (toivottavasti ei kantava, jos niin monet ovat tehneet sen) - katso kuvat "förslag"
Mitä mieltä olette? kiitollinen vastauksista. Olen tutkinut todistusvaihtoehtoja, mutta se maksaa noin 7 000, mikä on paljon rahaa, koska uskon todella, ettei se ole kantava.
Hyvää pääsiäistä!
Aion purkaa seinäni ja tarvitsisin apuanne arvioinnissa. Seinä pitäisi purkaa keittiön ja olohuoneen väliltä. katso kuva "planlösning"
Luulen, ettei se ole kantava, koska:
- Seinä on 11 cm paksu
- Seinän sisältö on jonkinlaista kevyttä betonia/rappia - Katso kuva
- Seinällä on paksumpi pylväs lopussa. katso kuvassa varjostettu osa (ympyrä kuvassa "planlösning")
- 80% yhdistyksestä on purkanut seinän (toivottavasti ei kantava, jos niin monet ovat tehneet sen) - katso kuvat "förslag"
Mitä mieltä olette? kiitollinen vastauksista. Olen tutkinut todistusvaihtoehtoja, mutta se maksaa noin 7 000, mikä on paljon rahaa, koska uskon todella, ettei se ole kantava.
Hyvää pääsiäistä!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se on kuten arvelit, että keittiön ja olohuoneen välinen seinä ei ole kantava. Pilarien päällä on teräspalkki, joka toimii tukena betonilaatan alla. Sen toteaminen oli helppoa mukana lähettämiesi hyvien piirustusten avulla. Toisaalta, kantavuudesta ei pitäisi tehdä liian monia johtopäätöksiä pelkästään seinän paksuuteen perustuen. Sen ymmärtäminen vaatii melko laajaa tietämystä. 11 cm seinäpaksuus voi tarkoittaa 3 tuuman lankkuseinää molemmin puolin rappauksella. Saman aikakauden pientaloissa kantavat seinät näyttävät siltä.
Olen myös asunut Gårdassa, vaikka se oli aika kauan sitten. Södra Kustbanegatan.
Olen myös asunut Gårdassa, vaikka se oli aika kauan sitten. Södra Kustbanegatan.
SUURI kiitos selityksestä. Uteliaisuudesta, missä kuvassa ja missä piirustuksessa voi nähdä teräspalkin?
Okei, olen porannut koko seinän läpi, eikä siinä ole muuta materiaalia kuin rappaus/kevytbetonia.
miten hauskaa!! todella mukava alue!
hyvää iltaa!
miten hauskaa!! todella mukava alue!
hyvää iltaa!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kuvassa nimeltään "image 3", kerroksen G pohjassa on katkoviiva merkinnällä 703-INP 20. INP on vanhempi teräspalkkiprofiilityyppi. INP 20 on 200 mm korkea ja 90 mm leveä. Jäykkyysnäkökulmasta se sijoittuu HEA 160:n ja HEA 180:n väliin, jotka ovat nykyaikaisempia profiileja. Tämä vaatii tiettyä tottumusta piirustusten lukemiseen nähdäkseen sen.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Ei, kevytbetoniin en uskonut. Se ei sopinut rakennusvuoteen. Tiili tai betonireikätiili, mahdollisesti myös betonikivi ovat melko varmoja. Lisäksi lauta + rappaus, mutta se ei ollutkaan sitä.
Klikkaa tästä vastataksesi







