Hei!

Aion purkaa seinäni ja tarvitsisin apuanne arvioinnissa. Seinä pitäisi purkaa keittiön ja olohuoneen väliltä. katso kuva "planlösning"
Luulen, ettei se ole kantava, koska:
- Seinä on 11 cm paksu
- Seinän sisältö on jonkinlaista kevyttä betonia/rappia - Katso kuva
- Seinällä on paksumpi pylväs lopussa. katso kuvassa varjostettu osa (ympyrä kuvassa "planlösning")
- 80% yhdistyksestä on purkanut seinän (toivottavasti ei kantava, jos niin monet ovat tehneet sen) - katso kuvat "förslag"

Mitä mieltä olette? kiitollinen vastauksista. Olen tutkinut todistusvaihtoehtoja, mutta se maksaa noin 7 000, mikä on paljon rahaa, koska uskon todella, ettei se ole kantava.

Hyvää pääsiäistä!
 
  • Avoin näkymä keittiöstä olohuoneeseen, jossa on puinen tuoli, sohvapöytä ja harmaa sohva. Sisustus on valoisa ja moderni.
  • Olohuone ja keittiö yhdistettynä; keskellä kukkatapetti, kattokruunu, oikealla nojatuoli ja kasvi ikkunan edessä, vasemmalla sininen sohva.
  • Pohjapiirros kerrostalosta, jossa näkyy kaksi identtistä yksikköä, huoneiden nimiä ja mittasuhteita merkitty.
  • Rakennussuunnitelma talon pohjapiirroksella, jossa näkyy seinät ja rakenteelliset yksityiskohdat. Mukana yksityiskohtaisia merkintöjä ja mittoja.
  • Rakennussuunnitelman piirustus, jossa näkyvät mitat, seinäkaaviot ja rakennusmateriaalien tiedot.
  • Seinä, jossa on pieni reikä ja valunut hiekkapölyä lattialle. Seinämä koostuu kevyestä betonista tai rappauksesta, kuten kuvassa näkyy.
  • Pohjapiirros, jossa punaisella merkitty keittiön ja olohuoneen välinen kantavan seinän epäilty kohta sekä pylväs, jota ympäröi punainen ympyrä.
Se on kuten arvelit, että keittiön ja olohuoneen välinen seinä ei ole kantava. Pilarien päällä on teräspalkki, joka toimii tukena betonilaatan alla. Sen toteaminen oli helppoa mukana lähettämiesi hyvien piirustusten avulla. Toisaalta, kantavuudesta ei pitäisi tehdä liian monia johtopäätöksiä pelkästään seinän paksuuteen perustuen. Sen ymmärtäminen vaatii melko laajaa tietämystä. 11 cm seinäpaksuus voi tarkoittaa 3 tuuman lankkuseinää molemmin puolin rappauksella. Saman aikakauden pientaloissa kantavat seinät näyttävät siltä.

Olen myös asunut Gårdassa, vaikka se oli aika kauan sitten. Södra Kustbanegatan.
 
  • Tykkään
Kuytan ja 2 muuta
  • Laddar…
SUURI kiitos selityksestä. Uteliaisuudesta, missä kuvassa ja missä piirustuksessa voi nähdä teräspalkin? :) Okei, olen porannut koko seinän läpi, eikä siinä ole muuta materiaalia kuin rappaus/kevytbetonia.

miten hauskaa!! todella mukava alue!

hyvää iltaa!
 
Kuvassa nimeltään "image 3", kerroksen G pohjassa on katkoviiva merkinnällä 703-INP 20. INP on vanhempi teräspalkkiprofiilityyppi. INP 20 on 200 mm korkea ja 90 mm leveä. Jäykkyysnäkökulmasta se sijoittuu HEA 160:n ja HEA 180:n väliin, jotka ovat nykyaikaisempia profiileja. Tämä vaatii tiettyä tottumusta piirustusten lukemiseen nähdäkseen sen.
 
  • Tykkään
Kuytan
  • Laddar…
Kiitos! testasimme purkaa, mutta se oli ilmeisesti jonkinlainen betonikivi, eikä rapattu/kevytbetoni.. Täytyy etsiä joku puuseppä/betonimies, jolla on oikeat työkalut :D

//Johan
 
Ei, kevytbetoniin en uskonut. Se ei sopinut rakennusvuoteen. Tiili tai betonireikätiili, mahdollisesti myös betonikivi ovat melko varmoja. Lisäksi lauta + rappaus, mutta se ei ollutkaan sitä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.