Halloi! Undrar här lite hur/varför rörsystemet på bilden inte funkar optimalt.
Det är en osmos maskin och diskmaskin kopplad till rören samt vasken.

Problemet är att det alltid kommer upp vatten i vasken (rätt så omgående) när diskmaskinen är igång eller när vi tar vatten från osmos kranen eller helt enkelt ska diska saker för hand. Det är inte stopp i rören då vi monterade ner allt och kollade.
Börjar bli riktigt irriterande. Hyresvärden hade tagit hit en rörmokare för ett år sen som borstade rent rören många meter ner men ändå så har vi fortfarande samma besvär.

Vad har ni för tankar och tips?
 
  • Rörsystem under diskbänk med böjda plaströr och kopplingar, kopplat till osmosmaskin och diskmaskin, där vattenproblem uppstår när dessa används.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är Osmo filtret kopplat till diskmaskinen också
 
Ett tips är att dra åt ringen till vänster i bild (under handfatet). Det hjälper inte problemet men ni slipper vatten i skåpet.
Om du fyller hela diskhon med vatten, spolar en massa i den andra och sedan drar ur proppen ur hon tömmer allt ordentligt då?
 
Det kanske inte är stopp i rören du ser, men det är ju stopp direkt efter ditt synliga avlopp. Spolar du vatten och det inte rinner undan så är det stopp, så enkelt är det.
 
  • Gilla
Lisbete7 och 1 till
  • Laddar…
H Håbbe01 skrev:
Är Osmo filtret kopplat till diskmaskinen också
Nej men båda ansluter till samma rör upp till höger
 
T TypRätt skrev:
Ett tips är att dra åt ringen till vänster i bild (under handfatet). Det hjälper inte problemet men ni slipper vatten i skåpet.
Om du fyller hela diskhon med vatten, spolar en massa i den andra och sedan drar ur proppen ur hon tömmer allt ordentligt då?
Glömde skriva men fotade när vi började lossna på rören men det är annars åtdragen, testade men hjälpte tyvärr inte
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.