Halloi! Undrar här lite hur/varför rörsystemet på bilden inte funkar optimalt.
Det är en osmos maskin och diskmaskin kopplad till rören samt vasken.
Problemet är att det alltid kommer upp vatten i vasken (rätt så omgående) när diskmaskinen är igång eller när vi tar vatten från osmos kranen eller helt enkelt ska diska saker för hand. Det är inte stopp i rören då vi monterade ner allt och kollade.
Börjar bli riktigt irriterande. Hyresvärden hade tagit hit en rörmokare för ett år sen som borstade rent rören många meter ner men ändå så har vi fortfarande samma besvär.
Vad har ni för tankar och tips?
Det är en osmos maskin och diskmaskin kopplad till rören samt vasken.
Problemet är att det alltid kommer upp vatten i vasken (rätt så omgående) när diskmaskinen är igång eller när vi tar vatten från osmos kranen eller helt enkelt ska diska saker för hand. Det är inte stopp i rören då vi monterade ner allt och kollade.
Börjar bli riktigt irriterande. Hyresvärden hade tagit hit en rörmokare för ett år sen som borstade rent rören många meter ner men ändå så har vi fortfarande samma besvär.
Vad har ni för tankar och tips?
Ett tips är att dra åt ringen till vänster i bild (under handfatet). Det hjälper inte problemet men ni slipper vatten i skåpet.
Om du fyller hela diskhon med vatten, spolar en massa i den andra och sedan drar ur proppen ur hon tömmer allt ordentligt då?
Om du fyller hela diskhon med vatten, spolar en massa i den andra och sedan drar ur proppen ur hon tömmer allt ordentligt då?
Glömde skriva men fotade när vi började lossna på rören men det är annars åtdragen, testade men hjälpte tyvärr inteT TypRätt skrev:
Klicka här för att svara
