Olen parhaillaan remontoimassa tulevaa "ulkotilaa" ja olen kohdannut vähän ongelmia. Meillä on kiviseinä (tiili), johon aiomme laittaa laattoja. Seinä oli rapattu, mutta rappaus ei pysynyt hyvin. Ideani oli poistaa vanha rappaus, laittaa uusi ja sitten laatoittaa sen päälle.
Eilen otin rappauksen pois ja ymmärsin, miksi se ei pysynyt ollenkaan. Näyttää siltä, että kyseessä on vanha tulisija, joka on rapattu, ja tiilessä on noki ja terva. Kun yrittää kastella tiiltä, se on kuin kaataisi vettä hanhen selkään, se vain helmeilee.
Onko mitään keinoa saada jotain kiinnittymään tähän, luulen, että ennen laattoja tarvittaisiin kerros rappausta?
valitettavasti minulla ei ole hyvää vastausta, mutta minulla on melkein sama ongelma, minulla on vanha murstock jonka haluan laatoittaa, mutta en tiedä miten minun pitäisi tehdä pohjatyötä. olin kaksi minuuttia päässä aloittamasta omaa ketjua!
Minun pohdintani on, voiko tiilen päälle laittaa kipsilevyt, joihin sitten laatoitetaan...
Olen kunnostamassa tulevaa "ulkohuonetta" ja olen nyt kohdannut pieniä ongelmia, minulla on osa seinää (tiiltä), johon ajattelimme laittaa laatat, seinä oli rapattu, mutta rappaus ei pysynyt hyvin. Minun ideani oli poistaa vanha rappaus, laittaa uusi ja sitten laatoittaa.
Eilen otin rappauksen pois, ja ymmärrän miksi se ei ollut kiinni ollenkaan, vaikuttaa olevan vanha tulisija, joka on rapattu, nokea ja tervaa on tiilessä. Kun yrittää kastella tiiltä, se on kuin kaataisi vettä hanhen selkään, se vain helmeilee pois.
[kuva]
Onko mitään mitä voi tehdä saadakseen jotain kiinnittymään tähän, arvelen että tarvitaan rappausta ennen laattoja?
Kiitollinen avusta
Piiput "rapataan" kun korjataan vanhoja piippuja ns. liukupinnoituksella. Tämä kiinnittyy kuitenkin. He käyttävät erikoismassaa, jolla on erityisen hyvä tarttuvuus ja lämmönkestävyys, esim. RUDIMAL ( https://www.soliduct.se/glidgjutningsmassa-25kg/p-1644.htm ) <--- Googlattu..
Mutta luulen, että voit helposti pestä seinän jollain, joka liuottaa noen, esimerkiksi maalipesu tai tavallinen saippua ja harja. Sen jälkeen rapaat normaalilla c-massalla. Huomaa, että rappaustuotteet ovat nykyään huomattavasti parempia kuin mitä ne olivat aiemmin. Jos tämä ei ollut kauan sitten rapattu tietenkin.. =)
Jos haluat olla erityisen varma, käytät pohjustetta tarttuvuuden parantamiseksi..
valitettavasti ei ole hyvää vastausta, mutta olen melkein samassa tilanteessa, minulla on vanha savupiippu, jonka haluaisin laatoittaa, mutta en tiedä miten teen pohjatyön. olin kahden minuutin päässä aloittamassa omaa ketjua!
Mietin, voiko tiileen kiinnittää kipsilevyjä, joihin sitten laatoitetaan...
Sen tasoitat vain tavallisella laastilla ja laatoitat sen jälkeen. Puhdista ensin pölystä ja irtonaisesta aineksesta harjan ja/tai luudan avulla. Pinta kannattaa kostuttaa hieman ennen tasoitusta hyvän tarttuvuuden varmistamiseksi.
Nyt muutaman kerros rappauksen ja satunnaisen kirosanan jälkeen se näyttää tältä joka tapauksessa. Tein kuten Thiger ehdotti, pesin maalipesulla ja huuhtelin letkulla, ei tullut puhdasta, mutta puhtaampaa Sitten periaatteessa sutaisin ohuen kerroksen rappausta. Tämän käsittelyn jälkeen pystyin menemään pahimpiin reikiin ja täyttämään ne ensin, sitten oli vain jatkettava työtä...
Nyt muutaman kerroksen rappauksen ja muutaman kirosanan jälkeen näyttää tältä. Tein kuten Thiger ehdotti, pesin maalauskasvovedellä ja huuhdoin letkulla, ei tullut puhtaaksi, mutta puhtaammaksi Sitten pohjimmiltaan sivelin kerroksen ohutvirtaavaa rappausta. Tämän käsittelyn jälkeen pystyin menemään pahimpiin kuoppiin ja täyttämään ne ensin, sitten vain jatkoin työtä...
Näyttää todella hyvältä. Hyvää työtä!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.