9 238 lukukertaa ·
7 vastausta
9k lukukertaa
7 vastausta
Omituinen tuoksu
Viime vuonna ostimme rinteen päälle rakennetun talon vuodelta -45, jossa oli melko suuria homeongelmia kellarissa. Ne on nyt korjattu kaikkien sääntöjen mukaisesti. Se, mikä nyt alkoi häiritä meitä, on kummallinen haju yhdessä yläkerran makuuhuoneessa. Olemme tunteneet hajun siitä lähtien, kun muutimme sisään, mutta emme ole ajatelleet sitä paljon, vaan keskittyneet korjaamaan kellaria.
Haju tulee makuuhuoneen lattian ja seinän kulmasta, jossa on siporex-ristikko ja laminaattilattia. Haju on vaikea määritellä, ei mielestämme homeen haju, vaan se tuoksuu pölyiseltä, tunkkaiselta betonilta. Se tuoksuu melko voimakkaasti, se on selvästi havaittavissa, kun astut huoneeseen.
Onko jollain aavistus, mitä tämä voisi olla? Olen lukenut jotain kaseiinipitoisesta tasoitteesta, joka voi haista. Voisiko se olla ongelmana? Olisin hyvin kiitollinen vastauksista.
Haju tulee makuuhuoneen lattian ja seinän kulmasta, jossa on siporex-ristikko ja laminaattilattia. Haju on vaikea määritellä, ei mielestämme homeen haju, vaan se tuoksuu pölyiseltä, tunkkaiselta betonilta. Se tuoksuu melko voimakkaasti, se on selvästi havaittavissa, kun astut huoneeseen.
Onko jollain aavistus, mitä tämä voisi olla? Olen lukenut jotain kaseiinipitoisesta tasoitteesta, joka voi haista. Voisiko se olla ongelmana? Olisin hyvin kiitollinen vastauksista.
Ei, emme ole laittaneet rotanmyrkkyä. Haju on ollut siellä siitä asti kun muutimme sisään huhtikuussa -07, joten se on luultavasti jotain muuta luulisin. Onko kenelläkään muita ideoita?
Tunkkainen betonin haju viittaa siihen, että sinulla on pieni veden vuoto jossain.
Joko putki (vesijohto, lämmönjohto) tai ulkoa.
Betoni nimittäin haisee kuvailemallasi tavalla, kun se on kostea.
En usko, että lattialaastia oli käytössä silloin, kun talonne rakennettiin.
Joko putki (vesijohto, lämmönjohto) tai ulkoa.
Betoni nimittäin haisee kuvailemallasi tavalla, kun se on kostea.
En usko, että lattialaastia oli käytössä silloin, kun talonne rakennettiin.
Okei, sitä minä pelkäsin... Minun täytyy tehdä reikä ja katsoa ongelmaa. Rakennuksen iästä puhuttaessa, se on laajennettu eri vaiheissa -70-luvulla ja noin -95. Makuuhuoneosa, jossa haisee oudolta, on laajennettu noin -95. Joten se voisi ehkä olla tasoitemassa, jossa on kaseiinia vai?
Se kallistuu todennäköisesti siihen, mitä anaitis mainitsee. Jos ette ole tarkastaneet salaojitusta, palkatkaa huuhteluauto tätä varten. He ajavat letkun ja suuttimen kanssa salaojituksessa ja huomaavat, jos jokin tukos on. Melko usein tapahtuu, että salaojitus (putket) liikkuu, jolloin veden ulosvirtaus estyy.
No, huone, jossa haju on, ei sijaitse siten, että mikään viemäri voisi olla syypää. Huone sijaitsee toisessa kerroksessa (soutterräng), eli ei kontaktia maahan, ulkoseinä alkaa noin 2,5 metrin korkeudelta maasta tässä huoneessa. Se rajautuu kuitenkin kylpyhuoneeseen, josta voisi olla vuoto. Kylpyhuoneessa ei kuitenkaan haise...
Klikkaa tästä vastataksesi