11 171 lukukertaa ·
5 vastausta
11k lukukertaa
5 vastausta
Oikea naulan koko paneelinaulaukseen? (mielellään nopea vastaus)
Olen auttamassa sukulaista kiinnittämään pystyvuorausta.
Ensin 21x95 alusrimat kiinnitettiin 60mm nauloilla harvalaudoituksen (28x70mm noin cc60) naularimoihin.
Toinen kerros tulee olemaan 21x120, jota kokeilimme kiinnittää 75mm nauloilla, mutta se tuntui vähän heikolta. Pitäisikö vaihtaa isompaan naulakokoon vai voiko jatkaa? (luulen, että meillä on laatikko 3,4x100mm nauloja, en ole vielä paikalla). Naularimojen takana on ulkokipsilevyä pystytettyihin runkoihin.
Ensin 21x95 alusrimat kiinnitettiin 60mm nauloilla harvalaudoituksen (28x70mm noin cc60) naularimoihin.
Toinen kerros tulee olemaan 21x120, jota kokeilimme kiinnittää 75mm nauloilla, mutta se tuntui vähän heikolta. Pitäisikö vaihtaa isompaan naulakokoon vai voiko jatkaa? (luulen, että meillä on laatikko 3,4x100mm nauloja, en ole vielä paikalla). Naularimojen takana on ulkokipsilevyä pystytettyihin runkoihin.
Harrastajasähköasentaja
· Värmland, Molkom
· 26 859 viestiä
Kolme tuumaa on yleinen - sen pitäisi istua. En ole koskaan naulannut kantta neljätuumaisilla.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Nelituuma tai oikeastaan 3,4mm paksu. Yritä hankkia lyhyempiä "nelituumaisia nauloja". Sinun tapauksessasi 3,4 x 70mm. Talonvalmistajilla on usein näitä ja voit varmasti ostaa joltakin heistä tai vakavasti otettavasta rakennustarvikkeiden myyjästä.
Timpurit, jotka rakentavat taloa vastapäätä meidän, ja he ovat oikeita timpureita, asentavat pystyrimalaudan. Aluslauta, joka on suhteellisen leveä, 145-170, naulataan yhdellä 75 mm naulalla keskelle lautaa jokaiseen naularimaan (joka on 28x70). Päällirimaksi (22x45) he kiinnittävät 4" 100x3,4 naulalla jokaiseen naularimaan.
Uskoisin, että he ovat ristikoolanneet runkorakenteen ulkopuolelle, mikä tarkoittaa, että naulariman takana on todennäköisesti runkopuu, ja niiden välissä ulkovahvistuslevy.
En tiedä, auttoiko tämä sinua, sinullahan on leveät päällirimat, ei kapeita, ja sinun täytyy varmaankin naulata kahdella naulalla jokaiseen naularimaan.
Uskoisin, että he ovat ristikoolanneet runkorakenteen ulkopuolelle, mikä tarkoittaa, että naulariman takana on todennäköisesti runkopuu, ja niiden välissä ulkovahvistuslevy.
En tiedä, auttoiko tämä sinua, sinullahan on leveät päällirimat, ei kapeita, ja sinun täytyy varmaankin naulata kahdella naulalla jokaiseen naularimaan.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Minun oikea rakentaja kiinnitti vain yhden ainoan kolmen tuuman naulan jonnekin ylhäältä, toiseen reunaan aluslautaan. Sitten neljän tuuman naula hattulistan kautta jokaisessa naulauslistassa. Hattulista pitää siis koko aluslaudan kelluvana ja ainoa kolmen tuuman naula pitää sitä pystysuunnassa.Mikael_L sanoi:Rakentajat, jotka rakentavat taloa vastapäätä meidän, ja he ovat oikeita rakentajia, asentavat ulkoverhouspaneelia. Aluslauta, joka on suhteellisen leveä, 145-170, naulataan yhdellä ainoalla 75 mm naulalla keskelle lautaa jokaisessa naulauslistassa (joka on vuorostaan 28x70). Peitelistat (22x45) kiinnitetään 4" 100x3,4 naulalla jokaisessa naulauslistassa.
Luulen, että he ovat tehneet ristirimoituksen runkotolpan ulkopuolelle, mikä tarkoittaa, että todennäköisesti on runkopuu naulauslistan takana, välissä ulkokipsilevy.
En tiedä, auttoiko tämä sinua, sinullahan on leveät peitelistat, eikä kapeat, ja todennäköisesti sinun täytyy naulata kahdella naulalla jokaisessa naulauslistassa.
Kiitos vastauksista. Päädyimme ostamaan 3,4x90 mutta emme käyttäneet niitä kaikissa ulkolautoissa, sekoitimme vähän. Päätykolmiossa käytimme vain 2,8x75.
Luulen, että yhdessä naulalistoista oli halkeama, joka hämäsi meitä vähän siitä, miten naulat kiinnittyivät puuhun.
Viikonlopun tulos, ikkuna asennettu ja paneeli naulattu:

Luulen, että yhdessä naulalistoista oli halkeama, joka hämäsi meitä vähän siitä, miten naulat kiinnittyivät puuhun.
Viikonlopun tulos, ikkuna asennettu ja paneeli naulattu:
Klikkaa tästä vastataksesi