2 355 lukukertaa ·
13 vastausta
2k lukukertaa
13 vastausta
Ohita vesikiertoinen lattialämmitys kylpyhuoneessa?
Hei
Aion asentaa vesikiertoisen lattialämmityksen koko taloon. Mutta kesällä sitä ei käytetä, ja silloin kylpyhuoneessa ei ole lämmitystä.
Sain ehdotuksen ohittaa vesikiertoinen lämmitys ja asentaa sähkökaapelit kylpyhuoneeseen. Siten voi säädellä lämmitystä itse silloin kun haluaa. Kylpyhuone sijaitsee talon keskellä, ja siinä on eristys sekä katossa että lattiassa, joten suoraa kylmää ei tule sieltä. Lattia rakennetaan noin 200 mm eristyksellä (sama kuin muissa lattioissa). Vähintään 170 joka tapauksessa. Katto samalla periaatteella eristetty. Seinät ovat kivestä paitsi oven kohdalla, jonne asennetaan uusi seinä.
Kylpyhuone on noin 4 m².
Aion asentaa vesikiertoisen lattialämmityksen koko taloon. Mutta kesällä sitä ei käytetä, ja silloin kylpyhuoneessa ei ole lämmitystä.
Sain ehdotuksen ohittaa vesikiertoinen lämmitys ja asentaa sähkökaapelit kylpyhuoneeseen. Siten voi säädellä lämmitystä itse silloin kun haluaa. Kylpyhuone sijaitsee talon keskellä, ja siinä on eristys sekä katossa että lattiassa, joten suoraa kylmää ei tule sieltä. Lattia rakennetaan noin 200 mm eristyksellä (sama kuin muissa lattioissa). Vähintään 170 joka tapauksessa. Katto samalla periaatteella eristetty. Seinät ovat kivestä paitsi oven kohdalla, jonne asennetaan uusi seinä.
Kylpyhuone on noin 4 m².
jo ajatus on tullut mieleen mutta luulen että se olisi overkill. Ajatus oli myös välttää putkien paksuutta. Mutta voidaan tehdä palkit hieman kapeammiksi, kun se on vain 1,7 pituudelta.4 4321 sanoi:
Tja, en en stengolvärme jättäisin kuitenkin pois, mutta ottaen huomioon sähkön hinnat, en haluaisi sähköinen lattialämmitys ympäri vuoden, vaan panostaisin vesikiertoiseen. Nyt minulla on aurinkopaneeleja, joten voin hemmotella itseäni lämmöllä kesälläkin. Kannattaa myös ajatella, että se kuivattaa nopeammin suihkun jälkeen ja vähentää siten liukastumisriskiä.Dr Benz sanoi:
Joo. Kuivuminen on myös yksi asia. Mutta järkevällä ilmanvaihdolla pitäisi silti olla ok. Ei tietenkään korvaa, mutta lattia kuivuu varmasti nopeammin kuin jos kylpyhuoneessa on paljon kosteutta ilmassa.4 4321 sanoi:No, en valitsisi pois lämpöä kivikattosi mutta ottaen huomioon sähkön hinnat, en haluaisi sähkölattiaa ympäri vuoden vaan silloin panostaisin vesikiertoiseen. Nyt minulla on aurinkopaneelit, joten voin nauttia lämmöstä myös kesällä. On myös ajateltava, että lattia kuivuu nopeammin suihkun jälkeen ja vähentää siten liukastumisriskiä.
Jatka vain veden kierrättämistä gv-järjestelmässä kesällä (ilman lämpöä) niin saat peruslämmön, joka tekee lattian tuntumaan lämpimältä, vaikka sinulla olisi klinkkeriä. Lämmitän koko kellarin tällä tavoin kesällä.
Ah. Todella fiksua. Voisiko ajatella, että lattia, joka saa paljon aurinkoa päivällä, voi lämmittää putkia ja siten siirtää lämpöä järjestelmään ja myöhemmin tasoittaa sen muille putkille. Kuten ftx-aggregaatissa ilman kanssa?MathiasS sanoi:
joo niin se toimii ainakin minulla.Dr Benz sanoi:
jos haluaa lämpimän kylpyhuoneen lattian, se ei riitä, mutta jos on tyytyväinen, ettei lattia ole jäätävän kylmä, niin se toimii.
On sekä vesi että sähkö kylpyhuoneessa, molemmat valettu tasoitteeseen, jossa on 10mm laatat päällä. En ole vielä joutunut kytkemään sähkökaapeleita päälle yhtenäkään kesänä… Laatat eivät ole tuntuneet kylmiltä ja kuivumisessa ei ole ollut ongelmia, on paxfäkt ja kylpyamme. Kylpyhuone sijaitsee keskellä yläkertaa, yhdessä kerroksessa oleva talo kellarilla.
Klikkaa tästä vastataksesi