Olen ostanut pari moduulia, jotka on rakennettu itsesään kantavalle teräskehykselle (olen saanut kotiin 2 neljästä moduulista), mutta haluaisin ajan myötä saada ne sulautumaan paremmin ympäristöön asettamalla niiden päälle harjakaton.
Olen pohtinut, kuinka tämän voisi parhaiten ratkaista ilman, että joudutaan laittamaan kantava seinä moduulien keskelle, ja mielellään mahdollisimman edullisesti. Ajatukset liikkuvat tavallisten ristikkokattojen ympärillä, jotka ovat hieman kalliimpia, mutta itseään kantavia, toinen vaihtoehto on harjapalkki ja kattokannattimet, jotka lepäävät teräsrakenteiden varassa, mikä todennäköisesti olisi helpompaa tehdä itse. Ongelma jälkimmäisessä vaihtoehdossa on epävarmuus siitä, kestääkö teräsrakenne pistekuormituksen keskellä sen sijaan, että se jakaisi kuorman nykyisen tasakaton tavoin. Olisi kuitenkin hyväksyttävää, jos keskellä olisi pilari, joka siirtäisi kuorman maahan, mutta olisi selvästi edullisempaa ilman pilaria.
Pitkittäiset teräspalkit ovat 275 mm korkeita, ja ne muistuttavat rakenteeltaan C-palkkia. Jokaisen moduulin koko on 3x6 metriä, joten jännemitta on 6 metriä.
Olen kiitollinen kaikista ideoista ja ehdotuksista tähän liittyen!