Moi!
Aion pian, ehkä viikonloppuna, puhdistaa kylpyhuoneen Webers Designputsilla.
Koska ainoa aiemmin tekemäni rappaustyö on ollut pohjamuurin rappaus, mikä oli yksinkertaista eikä asettanut mitään erityisiä vaatimuksia ulkonäölle, toivon neuvoja ja vinkkejä :geek:

Alusta on märkätilalevyjä vedeneristyskalvolla, joten sen pitäisi olla suora ja sileä lukuun ottamatta kalvon saumoja, jotka hieman erottavat.

Näin he kirjoittavat ohjeissa:
1. Valmiille vedeneristykselle levitetään 6-8 mm:n hammaskammalla kerros weber rex fixiä, joka tasoitetaan hammaskamman sileällä puolella, niin että saadaan yhtenäinen 2-3 mm kerros.

2. Kun weber rex fix on vielä märkää ja viimeistään tunnin sisällä, levitetään 5-7 mm:n kerros Weber Designputsia, joka tasoitetaan sileällä teräslastalla.

3. Kun levitetty laasti on märkää, lisätään webertherm 397 EF-verkko, joka taltataan sisään niin, että koko verkko peittyy laastilla ja saadaan tasainen ja tasapintainen pinta. Sisä- ja ulkokulmat, ikkunat ja oviaukot täydennetään webertherm 391 kulmalistalla, joka asennetaan samalla kuin webertherm 397 EF-verkko.

4. Kun ensimmäinen kerros on kuivunut ja aikaisintaan vuorokauden kuluttua, lisätään noin 4-5 mm Weber Designputsia, joka sitten huovutetaan tai harjataan haluttuun rakenteeseen.

https://www.se.weber/files/se/2020-02/weber-designputssystem-for-vatrum.pdf

Tärkein kysymykseni, johon en löydä vastausta Googlella, on, tarvitseeko minun rappata koko huone kerralla. Vai voinko tehdä pinnan kerrallaan. Esimerkiksi yhden seinän. Sitten antaa sen kuivua, ja sitten, ehkä seuraavana päivänä, rappata toisen seinän. Vai onko vaarana, että nurkat halkeavat silloin? Jokainen nurkka tietenkin verkotetaan ohjeiden mukaisesti.

Toinen kysymys on, pitäisikö minun käyttää kiskoja. Oletan, ettei niitä tarvita, koska alusta on suora :thinking:

Mitä työkaluja suosittelisitte?

• Badrum under renovering med våtrumsskivor och tätskiktsfolie, bruna kanter och verktyg på golvet, fönster syns i bakgrunden.
Viimeksi muokattu:
.

• Keskeneräinen remontti, jossa seinät on peitetty vedeneristysmatoilla. Näkyvissä on ovi, laattoja, työvälineitä ja rakennusmateriaaleja.
Ei kukaan voi vastata, voiko seinän putsaamista tehdä yksi kerrallaan?

On todella vaikea uskoa, että sillä olisi mitään merkitystä.

B
Olen rappannut osia, esimerkiksi yhden seinän. Se onnistuu, mutta siitä ei tule yhtä hyvää (hienoa) kuin tekemällä kaiken yhdellä kertaa. Joten jos mahdollista, yrittäisin saada kaiken valmiiksi tai ainakin mahdollisimman vähän saumoja.

Olen käyttänyt sekä kiskojen kanssa että ilman. Kiskojen kanssa paksuus on tasaisempi ainakin kun rappaan. Kisko on tarkoitettu tasaiseen paksuuteen, ei seinän suoristamiseen. Mutta eikö sen pitäisi lukea ohjeessa?

Käytän yleensä rappauslastaa, kanitzia, miekkaa ja sopivan muotoista muurauslasta.

K
Syy siihen, ettet saa järkevää vastausta, on se, että tämä ei koske perinteistä rappausta.
Tämä liittyy enemmän microcementtiin/tadelaktiin ja silloin valmistajan ohjeita on noudatettava, koska tälle ei oikein ole vakiintuneita käytäntöjä, kun pintakerros ei ole vielä kovin laajalle levinnyt Ruotsissa.

Kriittistä tässä on mielestäni se, miten kulmalistat tulisi käsitellä, jos työtä tehdään seinä kerrallaan.
Ja silti saada hyvä lähtökohta, kun viereinen seinä pitää tehdä.

Sinun kannattaa ottaa yhteyttä toimittajaan keskustellaksesi asiasta, onhan tämä kuitenkin heidän tuotteensa ja heidän, jotka lopulta antavat takuut.

Kiitos vastauksesta :)(y)
Webers ohjeet ovat ne, jotka kirjoitin ja linkitin.
Tapahtumasta ei sanota mitään enemmän. Siksi ajattelin, että sama pitäisi päteä kuin perinteisessä rappauksessa.
Mutta kirjoitin Weberille eilen aamulla. Heidän vastauksensa oli epäselvä, mutta suunnilleen sama kuin teidän. Että on edullista rapata koko huone kerralla, mutta että voi tehdä yksi seinä kerrallaan.

[/QUOTE]Putsila, kanitzi, miekka ja sopivan muotoinen muurauslasta tavallisesti käytän.[/QUOTE]

Mitä miekkaa käytetään ?

Miten tämä sujui? on käynnissä ja aion suunnitella kylpyhuoneen, jossa olen kiinnostunut weberin designlaastista tai mikrosementistä kaikilla pinnoilla paitsi suihkussa.

S senegym sanoi:
Miten tämä meni? Olen aloittanut ja aion suunnitella kylpyhuoneen, jossa olen kiinnostunut webersin designpinnoituksesta tai mikrosementistä kaikilla pinnoilla paitsi suihkussa.
siisti pinnoite/mikrosementti kokeilematta

Sinulla ei ole kuvia? Utelias

Putsbräde, kanitz, svärd och lämpligt formad murslev brukar jag använda.[/QUOTE]

Mihin käytetään svärd?[/QUOTE]
Tasoitukseen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.