2 992 lukukertaa ·
10 vastausta
3k lukukertaa
10 vastausta
Muuttaa autokatos lämpimäksi autotalliksi
Hei,
Olen harkitsemassa autokatoksen muuttamista lämpimäksi autotalliksi, lähtökohdat:
- Koristekiveä maassa
- Lämmitetyt talot tiiliverhoilulla molemmilla puolilla (paitsi takana on eristämättömiä lautaseiniä)
- Lyhyellä sivulla eristetty ja lämmitetty varasto betonilaatalla 2/3 osasta. Loput lautaseinää.
Suunnitelmani on nyt:
- Poista koristekivet, kaivaa 55cm syvyydeltä. Sitten 15cm sepeliä, 30cm solumuovia ja 10cm betonilaatta.
- Eristä katto. 19cm koolauskorkeus niin, että yläosassa tuuletusväli ja 17cm eristettä, höyrynsulku ja kipsilevyt.
- Seinät tiiltä vasten. TÄSSÄ TARVITSEN VINKKEJÄ!!
- Seinä lämmitettyä varastoa vasten. Vain kipsilevy??
- Lautaseinät. Tuulensuoja, 12cm(?) eristettä, höyrynsulku ja kipsilevyt.
Tiiliseinille tarvitsen siis vinkkejä, mutta muutoin, vaikuttaako yllä oleva järkevältä suunnitelmalta??
Kiitos etukäteen rakentavasta palautteesta.🙂
Olen harkitsemassa autokatoksen muuttamista lämpimäksi autotalliksi, lähtökohdat:
- Koristekiveä maassa
- Lämmitetyt talot tiiliverhoilulla molemmilla puolilla (paitsi takana on eristämättömiä lautaseiniä)
- Lyhyellä sivulla eristetty ja lämmitetty varasto betonilaatalla 2/3 osasta. Loput lautaseinää.
Suunnitelmani on nyt:
- Poista koristekivet, kaivaa 55cm syvyydeltä. Sitten 15cm sepeliä, 30cm solumuovia ja 10cm betonilaatta.
- Eristä katto. 19cm koolauskorkeus niin, että yläosassa tuuletusväli ja 17cm eristettä, höyrynsulku ja kipsilevyt.
- Seinät tiiltä vasten. TÄSSÄ TARVITSEN VINKKEJÄ!!
- Seinä lämmitettyä varastoa vasten. Vain kipsilevy??
- Lautaseinät. Tuulensuoja, 12cm(?) eristettä, höyrynsulku ja kipsilevyt.
Tiiliseinille tarvitsen siis vinkkejä, mutta muutoin, vaikuttaako yllä oleva järkevältä suunnitelmalta??
Kiitos etukäteen rakentavasta palautteesta.🙂
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Ensinnäkin tarvitset valitettavasti todennäköisesti rakennusluvan. Käytön muutos ja kaikki se, tiedäthän. Tarkista asia kunnan kanssa, se voi vaihdella paikasta toiseen.
Jojo... SE on jo meneillään mutta muuten kiitos.🙂 Pääasiassa tarvitsen rakennusteknisiä vinkkejä siitä, kuinka käsitellä tiiliseinät.ricebridge sanoi:
Minulla ei ole ongelmia ulkonäön kanssa, olen enemmän huolissani siitä, että lämpö johdetaan ulkopuolelle tiilen kautta... Jos rakennat tukirakenteet ja eristät tiilen eteen, tämä voidaan välttää, mutta täytyykö olla ilmarakoja ja jos, miten ne tulisi toteuttaa?O Odi et Amo sanoi:
Eikö se ole ulkoseinät kahdessa talossa?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Juuri "lämmin" sanassa "lämmin autotalli" on melko venyvä käsite. Siellä ei yleensä ole yhtä lämmin ja mukava kuin olohuoneessa, vaikka korjailisikin paljon.
Luulen, että voit antaa tiiliseinän olla sellaisenaan aluksi. Jos huomaat, että se jäähdyttää autotallia, voit harkita lisäeristystä jälkikäteen. Mutta luulen, ettei se tule olemaan tarpeellista. Se käyttäytyy kuin sisäseinä, eikä niitä tarvitse eristää. Lisäksi se on jo eristetty.
Luulen, että voit antaa tiiliseinän olla sellaisenaan aluksi. Jos huomaat, että se jäähdyttää autotallia, voit harkita lisäeristystä jälkikäteen. Mutta luulen, ettei se tule olemaan tarpeellista. Se käyttäytyy kuin sisäseinä, eikä niitä tarvitse eristää. Lisäksi se on jo eristetty.
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi