Hei

Olemme äskettäin ostaneet talon ja terassilta puutarhaan on nämä portaat.
Ongelmana on, että askelmansyvyys/korkeus on aivan liian lyhyt, mitä vinkkejä teillä on, miten voisin ratkaista tämän? Se on minun ensimmäinen talo ja minulla ei ole kokemusta betonin kanssa työskentelystä.

PS.
En tiedä, onko tämä oikeassa alafoorumissa.

• Betoniportaat, joissa on neljä askelmaa ulkopuutarhassa, taustalla sorapiha. Yksi keltainen letku kulkee portaiden yli.
Jos et halua poistaa vanhaa trappua ja tehdä uutta betonista, niin on varmaan helpointa rakentaa puusta uusi vanhan päälle samalla askelkorkeudella mutta suuremmalla askelsyvyydellä kuten alla olevassa kuvassa, jossa punainen on uusi trappu. Voisi ehkä olla mahdollista valaa askeleet syvemmiksi myös, mutta varmaan vaikea saada se tyylikkääksi.
Vanha portaikko, uuden punaisen puuportaikon päälle rakennettu, pidemmällä stegdjupilla.

Kiitos nopeasta vastauksesta!

Kuinka työlästä/kallista on poistaa ja tehdä uusi betoniporras?

Vaikea vastata minulle. Pitäisi kyllä saada joku betonin parissa työskentelevä antamaan hintatarjouksen. Jos se on Västmanlandissa, voin lähettää vinkkejä henkilöstä PM:n kautta.

Okei, ymmärrän. Se on Skånessa, joten ajomatka on hieman liian pitkä 😅
Oletan, että suurin osa täytyy repiä pois ja valaa uusi portaat sitten? Voi kestää aika monta tuntia..

Kyllä, luultavasti vanha täytyy poistaa ennen kuin voi tehdä uuden.

N
Rikkoa se ja valaa uusi, en ole laskenut, mutta vähintään 50.

N neo11 sanoi:
Purkaa pois ja valaa uusi, en ole laskenut, mutta vähintään 50.
Tarkoitatko, että se maksaa 50.000kr?

wildeside
Ei jos teet sen itse😉

N
M Mrmrl sanoi:
Tarkoitatko, että se maksaa 50.000kr?
Kyllä, jos vanha pitää purkaa pois. Uusi raudoitus ja kaikki siihen liittyvä, niin se voi varmasti päätyä 50:een, jos se tehdään hyvin. Mutta kuten sanoin, en ole laskenut, ehkä se päättyy 30:een, riippuen siitä, mitä valintoja tehdään.

Kyllä, se on paljon enemmän kuin olisin voinut arvata. Tuntuu, että siitä tulee puuportaat!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.