Olemme halunneet muurata terassikaiteen, mutta kuulimme rakentajalta, että sitä yleensä vältetään Ruotsissa. Minusta se kuulosti oudolta, koska sataa käytännössä kaikissa maissa, joten oletan, että sillä on tekemistä lumen ja jään kanssa?

Olen kuitenkin nähnyt taloja Ruotsissa, joilla on sellaiset kaiteet (:: RB ARKITEKTUR AB:: Villa F) joten ilmeisesti se on mahdollista.

Voiko joku selittää, mikä ongelma on ja miten sen ratkaisee fiksuiten?
 
Epäilen, että lunta sataa vain Ruotsissa. Ehkä muurattuja terassikaiteita vältetään, koska ne estävät valon pääsyä? Ylipäätään mielestäni Villa F näyttää erittäin etelämaalaiselta.
 
ByggaNytt sanoi:
Vähän "inspiraatiota" ehkä :)
Yes, se oli juuri jotain sellaista mitä ajattelin! ;)

Vitsejä syrjään, kun näen kaiken lian terassin lattialla, luulen ymmärtäväni, mitä ajat takaa - on vaikeaa pitää puhtaana? Jos on rako lattian ja kaiteen välillä, oletan, että lika lakaistaan kaiteen alle ja (mahdollisesti) hoidetaan maasta?

Villa F (katso linkki yllä) oli sellainen rako yhdellä päädyllä, joten ehkä he lakaisivat likansa alas siellä?
 
isolde sanoi:
Epäilen, että lunta sataa vain Ruotsissa. Ehkä muuratusta terassikaiteesta pidättäydytään, koska ne estävät valon sisäänpääsyn? Yleensä mielestäni Villa F näyttää erittäin etelämaalaiselta.
Ongelma, kuten ymmärsin sen, liittyi vedenpoistoon ja vastaavaan, mutta Villa F:ssä mielestäni voi nähdä putken kaiteen juurella, noin keskellä. Ehkä vesi annetaan valua siitä ulos? Valon sisäänpääsystä on tietysti pointti - ehkä yksinkertaisesti tuntuu liian pimeältä, jos tekee niin?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.