Minulla on W-tyyppiset kattotuolit, joiden c/c on 120 cm. Alapuut, 45 x 170, ovat jatkettu keskeltä laudalla (20) molemmin puolin ja runsaalla naulauksella 4 ryhmässä. Tämän jatkolaudan takia uusi hyvin eristetty ullakkoaukko tikkaille ei mahdu. Ja juuri tässä on c/c 119 cm :worried:

Kuva ei ole siinä, missä aukon pitäisi olla, mutta näyttää paremmin, miltä jatkos näyttää.
Kattoon asennetut levyt, joissa on nauloja, yhdistävät palkit ullakkotilassa, ja ympärillä on eristeitä. Pienet oksat ja pöly näkyvät.
Minun täytyisi poistaa lauta toiselta puolelta, ainakin puoliksi, mutta se vähentää alapuun vetolujuutta 25%, jos katsotaan naulojen määrää.

Onko tämä ongelma? Kuinka monta naulaa tarvitaan? Rakennuksessa olevat naulalevyt eivät ole erityisen pitkiä.

Joitakin vaihtoehtoja:
naulaa lisää oikean lyhyen pituuden mukaan,
laita muutamia läpi meneviä pultteja,
nauhateräs tai
pitkä litteä teräs?

Olin asettanut uuden säännön sille puolelle, missä askelmia ei pitäisi olla, 45*170, mieluiten hieman pidempi, sitten asetin levyn toiselle puolelle.

Olisi ollut mukavaa välttyä poistamasta kaikkia vanhoja nauloja, vain laittaa jotain ekstraa päälle.

Pitää kai laittaa häpeäkuva myös.
Tarvitsin saada verkkokaapelin, joten vedin 2 x 20 mm VP-putkea olemassa olevan sähkön VP-putken viereen... Ei ihan valmista vielä..., minulla on "lokero", jossa putket menevät alas mediakaappiin. Ajattelin tehdä laatikon ja päällystää sen.
Ja näin jälkikäteen ajatellen, putkien sijoittelu ei ollut niin harkittua, mutta sähkölle oli jo putki.
Joukko sähköjohtoja ja eristeitä levitettynä puulattialle keskeneräisessä asennusprojektissa.
Haluaisin siirtää haaroitusta vähän oikealle myös, tai...ei... Mutta sitten uusi luukku olisi tullut enemmän käytävän keskelle alapuolelle.

Edit: typo

Viimeksi muokattu:
Asettaa 45*170 ei ole mitään ongelmia kestävyysmielessä. Sähkön ja verkon uudelleen vedon tekeminen on hieman tylsää mutta ei vaikeaa.

Asettaa tasoteräs ja läpikäyvä pultti houkuttaa minua, mutta mitat ja pulttien määrä eivät ole minulle selviä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.