Olen muuten käynyt ostamassa 8mm rautaa. Aion leikata sen. Kuva tulee myöhemmin. Uskon kuitenkin, että on vaikeaa saada kaksi rinnakkaista samaan kapeaan kanavaan, jos kumpaankin suuntaan pitää olla 2 cm tilaa.
Rauta on alun perin ruosteinen. Toivottavasti se ei tee betonista ruosteen väristä pinnalta?
Eikö 8 mm tarvita myös aukon muissa sivuissa? Minulla on joitakin paloja jäljellä. Ajattelin, onko hyvä vahvistaa ylimääräisesti siellä, koska liesi, joka painaa muutaman kilon, täytyy olla siellä?
Kyllä, sielläkin tarvitaan. Verkko on vain halkeamanestoraudoitus. Sinun tulisi laittaa 4 kpl 8mm raudat poikittain. Yksi jokaisen päädyn kohdalle sekä yksi liesi kummallekin puolelle.
Jo, det behövs där med. Ditt nät är endast sprickarmering. Du skall lägga i 4 st 8mm järn tvärs med. En vid varje gavel samt en på varje sida av hällen.
Joo, mutta 8mm oli lähinnä niille kapeille kohdille aukon kohdalla. Mutta tarkoitat, että se on yhtä huonoa kaikkialla?
Edit: Det där med 2 cm från kant. Är det av mer skäl än bara det estetiska att järnet inte ska ghosta igenom?
Det är för att fukt inte ska nå in till armeringsstålet vilket får det att rosta. När det rostar expanderar det och spräcker betongen. Det är ytterligare en anledning att ha en tjockare skiva än 30mm .
Anledningen till att jag tycker att du ska naja är för att du har så små marginaler så du är säker på att den ligger där du tänkt dig.
Sinulla on jo rajoitteesi selvitettyinä, ja on tietysti syy siihen, miksi se näyttää siltä miltä näyttää. Reikä oli liesitasolle, miten kiinnität liesitason betonitasoon?
Se on kiinnitetty klipseillä. Se on ikea-liesitaso.
Jep. Mutta tässä tapauksessa tuskin mikään tapahtuu. Luulen, että yleensä sanotaan 30 mm peittävyys raudoitukselle.
Kun valoin omat työtasoni, tutkin tätä asiaa, koska haluan tarkkuutta yksityiskohtiin, ja muistan, että suositeltu vähimmäispeitto oli muuttunut 30:stä 20 mm:iin. Nyt kun yritän löytää, mistä näin tämän tiedon, en löydä sitä uudelleen, tietenkään.
Kun levy on sisätiloissa, sillä on vähemmän merkitystä, olin virheellisesti olettanut, että se olisi ulkona.
Kun valoin työtasoni, tutkin asiaa, koska olen nörtti yksityiskohdissa, ja muistaakseni pienin suositeltu peitto oli muutettu 30:stä 20 mm:iin. Nyt kun yritän löytää, mistä näin tämän, en löydä sitä enää, tietenkään.
Nyt kun levy tulee olemaan sisätiloissa, sillä on vähemmän merkitystä, olin virheellisesti olettanut, että se olisi ulkona.
On olemassa erilaisia sääntöjä riippuen siitä, mitä ollaan valamassa.
Kun olet valanut levyn, anna sen kovettua PITKÄÄN; mitä pidempään, sitä suurempi mahdollisuus, että betoni on saavuttanut täyden lujuuden. Tätä tulet tarvitsemaan, kun poistat muotin ja siirrät levyn oikealle paikalleen. Jos poistat muotin liian aikaisin, se halkeaa siirryttäessä kapeisiin osiin. Älä myöskään unohda pitää levyä kosteana/märkänä kovettumisen aikana; se "vahvistaa" betonia.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.