39 082 lukukertaa ·
115 vastausta
39k lukukertaa
115 vastausta
Miten välttää raudoituksen jälkien näkymistä valussa?
Huomasin vasta, että olit rakentanut teltan muovista.
Valitettavasti on todennäköistä, että se on kuivunut liian nopeasti, kun vesi on haihtunut betonista.
Muovin pitäisi olla tiiviisti betonia vasten, jotta kosteus pysyy sisällä.
Valitettavasti on todennäköistä, että se on kuivunut liian nopeasti, kun vesi on haihtunut betonista.
Muovin pitäisi olla tiiviisti betonia vasten, jotta kosteus pysyy sisällä.
Jäsen
· Stockholm
· 981 viestiä
Mutta se oli niin tahmeaa, että pelkäsin muovin valautuvan betoniin, jos se olisi suoraan päällä.
Toivotaan, että se on pinnallista. Olen nyt suihkuttanut hieman lisää vettä, mutta ehkä se on liian myöhäistä. Suihkutin vettä kahden päivän ajan betonin valun jälkeen ja sitten olin poissa juhannuksena (päivä 3 siis), joten silloin ei tullut kastelua. Nyt kun tulin kotiin (päivä 4), se näytti siis tuolta halkeamineen.
Voiko kuitenkin laittaa vähän husfixiä? Ei ehkä auta, mutta se tuntuisi vähän turvallisemmalta. Kunhan se ei vaan heikennä millään lailla?
Toivotaan, että se on pinnallista. Olen nyt suihkuttanut hieman lisää vettä, mutta ehkä se on liian myöhäistä. Suihkutin vettä kahden päivän ajan betonin valun jälkeen ja sitten olin poissa juhannuksena (päivä 3 siis), joten silloin ei tullut kastelua. Nyt kun tulin kotiin (päivä 4), se näytti siis tuolta halkeamineen.
Voiko kuitenkin laittaa vähän husfixiä? Ei ehkä auta, mutta se tuntuisi vähän turvallisemmalta. Kunhan se ei vaan heikennä millään lailla?
Se näyttää todella oudolta?
.
Kuten joku kirjoitti aiemmin, betoni näyttää erittäin hiekkaiselta ja sen ei pitäisi halkeilla verkon ympärillä noin.
Tärkeintä on kuitenkin yläpinta, joten katsot miten se näyttää, kun poistat muotin.
Husfix ei lisää muuta kuin kosmeettista.
Kuten joku kirjoitti aiemmin, betoni näyttää erittäin hiekkaiselta ja sen ei pitäisi halkeilla verkon ympärillä noin.
Tärkeintä on kuitenkin yläpinta, joten katsot miten se näyttää, kun poistat muotin.
Husfix ei lisää muuta kuin kosmeettista.
Jäsen
· Stockholm
· 981 viestiä
Mutta milloin voin kääntyä katsomaan sitten? Pitäisikö minun odottaa vielä päivän?
Jäsen
· Stockholm
· 981 viestiä
Porakone vispilällä sellaisessa tynnyrissä, jossa sekoitetaan betonia. Olin kuitenkin pakotettu lisäämään hieman enemmän vettä kuin mitä pakkauksessa luki, jotta se ylipäänsä sekoittuisi ja kaikki betoni kastuisi.Stefan N sanoi:

Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Stockholm
· 981 viestiä
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 938 viestiä
Jäsen
· Stockholm
· 981 viestiä
Haha hyvä luoja ei jaksa tehdä sitä uudelleen. Kehyksen rakentaminen kesti ikuisuuden. Epäilen, voiko sitä käyttää uudelleen. Ensin täytyy kuitenkin katsoa miltä yläpuoli näyttää. Jos ei ole jälkiä tai isoja halkeamia ja sen voi hioa siistiksi, niin pidän tämän. Ei välitä miltä alapuoli näyttää.F Freddedan sanoi:
Mitä pidempään odotat muotin poistamisen kanssa, sitä suurempi mahdollisuus on, että se pysyy heikoissa kohdissa (pieni poikkileikkaus). Jos poistat sen nyt tai parin päivän kuluttua, se todennäköisesti halkeaa/menee rikki.
Vettä betonille ja odottaminen on tarpeen, mielellään myös muovia suoraan päälle/vasten haihtuvuuden vähentämiseksi. En olisi poistanut muottia ensimmäisen viikon aikana ja yrittäisin odottaa vielä viikon. Vaikka betoni kestäisikin viikon jälkeen, on suuri mahdollisuus, että betoni "murenisi" muottikulmista.
Vettä betonille ja odottaminen on tarpeen, mielellään myös muovia suoraan päälle/vasten haihtuvuuden vähentämiseksi. En olisi poistanut muottia ensimmäisen viikon aikana ja yrittäisin odottaa vielä viikon. Vaikka betoni kestäisikin viikon jälkeen, on suuri mahdollisuus, että betoni "murenisi" muottikulmista.