F
peterwesterlund peterwesterlund sanoi:
LITE raudoitusta?

Jos tarvitaan enemmän raudoitusta, täytyy melkein ostaa tiheämpi verkko. Sitten tulee ohuempi verkko sellaisella lattian raudoituksella.
Sinulla on betonilaatta, joka painaa kuinka monta kg, kun se on valmis? Sen keskellä on suurempi reikä, ja jäljellä on kaksi pientä betonijännitettä 8x3cm tai jotain sellaista molemmilla puolilla? Ensisijaisesti et tarvitse siinä verkkoa, vaan raudoitustankoja.

Mutta tee se, olen ollut väärässä aikaisemmin ja tulen olemaan väärässä uudelleen.

Ennen kuin kannat sitä ympäriinsä, kiinnittäisin 45x95 jokaiselle sivulle (ylös/alas, etureuna/takareuna), jotta se ei totaalisesti taipuu.

Mutta olen skeptinen.

EDIT: siitä tuli toinen, mutta oli hauskaa, että kirjoitimme periaatteessa saman asian.

mexitegel mexitegel sanoi:
Ei, se ei ole suljettu. Se on raudoitusverkko.
Eikö verkko koostu toisiinsa liitetyistä tangoista? Olen leikannut kaksi suoraa kummaltakin puolelta.

Joka tapauksessa, aiemmin ketjussa se kuulosti hyvältä, eikö? Vain se, että kuten sanottu, tarvittiin tuplata kummallakin puolella aukon. Mutta nyt se ei enää kelpaa?

F fsn sanoi:
Sinulla on betonilaatta, jonka paino on valmiina kuinka monta kg? Sen keskellä on suurempi reikä ja jäljellä on kaksi pientä betonikaistaa, jotka ovat kooltaan 8x3 cm tai jotain sen sellaista kummallakin puolella? Ensisijaisesti sinä et tarvitse verkkoa sinne, vaan raudoitusterästä.

Mutta mene vain, olen ollut väärässä ennenkin ja tulen olemaan sitä jälleen.

Ennen kuin kannat sitä ympäriinsä, kiinnittäisin 45x90 kummallekin puolelle (ylä/ala, etureuna/takareuna), jotta se ei taittuisi täysin.

Mutta olen skeptinen.
Se on 5,5 cm kapeimmasta kohdastaan.

Kuten sanottu: Mikä on ero raudoitusteräksen ja raudoitusverkon terästen välillä?

Viimeksi muokattu:
R
Kuten sanottu: Mikä on ero vahvistusraudalla ja verkon rautaosilla?
Koko rauta on vahvempaa, yritä laittaa esim. 2 kpl 6:ia verkon päälle pituussuunnassa ja ohi ohuissa kohdissa, se voi onnistua, mutta kuten sanotaan, siirtämisessä sääntö kummallakin puolella kapeita kohtia ja pakottaa.
Ehkä myös idea kääntää se, kun se on palanut ja nähdä, millainen pinta on, muottivaneri ja öljy yleensä tekevät siitä sileän pinnan.
Muista vain, että betoni ei ole tiivis vihannesten tai muun lian osalta, se on käsiteltävä.

Ei mahdu mitään lisää nykyisen verkon päälle. Siinä tapauksessa se varmasti "ghostaa" läpi.

Mutta mitä mieltä olette ajatuksesta laittaa kaksi kuutosta koko pitkille sivuille ja tiheämpisilmäinen lattiaverkko suurille alueille?

Onko se ongelma, jos verkko 'ghostautuu' levyn alapuolelle? Aseta raudoitus vähän lähemmäksi pohjaa kuin yläosaa.

useless useless sanoi:
Haittaako, jos verkko "kummittelee" levyn alapinnalla? Laita raudoitus hieman lähemmäksi pohjaa kuin yläosaa.
Jos olet lukenut aikaisemmin, niin juuri niin aion tehdä. Mutta kun sekä verkko että rauta ovat päällekkäin, ei ole väliä, kuinka lähellä pohjaa ne ovat, 3 cm levyssä ne ovat silti liian lähellä yläosaa. Haluan kaikin mahdollisin tavoin välttää työskentelyä korkeudella raudoituksen kanssa.

F
Jos olet lukenut aikaisemmin, niin näin olen ajatellut tehdä. Mutta kun sekä verkko että rauta ovat päällekkäin, ei ole merkitystä kuinka paljon ne ovat pohjaa vasten, 3 cm levyssä ne ovat silti liian lähellä yläosaa. Haluan kaikin mahdollisin tavoin välttää työskentelemistä korkeudessa raudoituksen kanssa.
Kaikki on sanottu. Sekoita betoni ja aloita.

F fsn sanoi:
Kaikki on sanottu. Sekoita betoni ja aja.
Kaksi 6er pitkillä sivuilla ja lattia-verkon muissa?

F
Kaksi 6sta pitkillä sivuilla ja lattiaverkko muuten?
Niin paljon kuin saat mahtumaan ja pidä peukkuja. 5,5x3 ei ole mitään ollenkaan. Unohda verkko kapeilla osilla ja asenna kaksi rinnakkaista rautaa.

En oikein tiedä levyn mittoja, mutta jos se on 2m pitkä, veikkaan sen painavan reilut 80kg, se aiheuttaa hirveän momentin kapeisiin osiin.

Viimeksi muokattu:
Kuten sanottu, armointimatta ei lisää mitään työtason kestävyyteen. Armeroi näin, niin olet tehnyt kaiken mahdollisen. Armeroinnin ei tulisi olla lähempänä kuin 20mm reunasta. Älä unohda sitoa armerointia kunnolla.

Armerointisuunnitelma betonitasolle, jossa näkyy armerointiteräksen sijoittelu ja minimietäisyydet. Mittasuhteet ilmoitettu millimetreinä.

Betonin heikkous on, että se ei kestä vetorasitusta, ja siinä armerointiteräs auttaa. Optimaalista olisi, että olet asettanut kaksi terästä päällekkäin parin sentin välein. Silloin levy kestäisi uskomattoman paljon enemmän, mutta nyt et voi tehdä sitä, ja siksi sinun täytyy tukea sitä kuvauksen mukaan, kun nostat sen paikoilleen, muuten se väistämättä halkeaa.

• Tykkään
peterwesterlund
  • Laddar…
Olen kuullut najaista artikkeleissa ja täällä foorumilla, mutta en ole aivan ymmärtänyt, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa. Enemmän kuin vain liittää kaksi osaa yhteen. Mutta täytyykö se tehdä langalla vai riittääkö, että osat limittäytyvät?

Edit: Tuo 2 cm reunasta. Onko siihen muitakin syitä kuin pelkästään esteettinen, jotta rauta ei kuulla läpi?

Naja tarkoittaa raudoitustankojen sitomista yhteen teräslangalla. Ei ole tarpeen, jos olet varovainen, kun kaadat betonin tähän projektiin. Najaaminen ei välitä voimia, vaan on vain kiinnittämistä/montaasia varten, jotta tangot pysyvät paikoillaan valun aikana.

• Tykkään
peterwesterlund
  • Laddar…
Olen muuten käynyt ostamassa 8 mm rautaa. Aion katkaista sen. Kuva tulee myöhemmin. Luulen kuitenkin, että on vaikeaa saada mahtumaan kaksi rinnakkaista samaan kapeaan kanavaan, jos niiden pitää olla 2 cm kunkin suuntaan.

Rauta on muuten alun perinkin ruosteista. Toivottavasti se ei tee betonin pintaa ruosteen väriseksi?

Mitä luulemme:

Tasapainolevyn muotovalurakenne puukehyksellä ja teräsverkoilla, keskellä hanskat.

Tarvitaanko 8mm myös uran muilla sivuilla? Minulla on muutama pala jäljellä. Ajattelin, että olisiko hyvä vahvistaa siellä, koska liesi, joka painaa muutaman kilon, tulee siihen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.